Civic FB7 Sağ ön aks körüğü dışarı ve servis fiyatları arasındaki ciddi fark

Katılım
12 Kas 2014
Mesajlar
352
Tepki puanı
19
Yaş
2023
Meraba arkadaşlar 2015 civic aracımın sağ ön aks körüğü yırtılmış ve değişmesi gerekiyor. Dışarıda bir kaç yere sordum ve 35-40 tl civarında fiyatlar aldım. Fakat orjinalden yana olduğum için servisten de fiyat alayım dedim ki demez olaydım. 560 tl fiyat verdiler. Şimdi sizlere sormak istediğim çıkma bir körük bulmak ya da orjinalini dışarıdan uygun fiyata temin etmek mümkün olur mu?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
477
Konuyu vastan sona okudum. Arada bir yerde Reno körüğü takin 20 25 liradır. Üçel marka dememe kalmadı. Bulmuşsunuz doğrusunu.

Aks lalesi sağlamsa da kafanızı yormayin
 
Katılım
28 Tem 2018
Mesajlar
400
Tepki puanı
430
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FC5 2017
Hocam selamlad yarin icin ivedik sasmazda alt takima iliskin koruk vb gibi yedek parca alacagim onerebileceginiz parcaci var mi acaba. Dis aks korugunu dediginiz gibi megane reno grubu alacagim. Ayric alt takimi gosterebilecegim bir usta tavsiyenizi de alirim varsa.


2008 FD6 Otomatik Lpg
aracınızın problemi nedir bilmiyorum ama ön düzen ile ilgili probleminiz varsa aracınızı öncelikle bir rot balansçıya götürün . teşhis konulsun, almanız gereken parçaları zaten rot balansçı size söyler. daha sonra parçaların takılması veya tamiri için aracınızı ustanıza götürürsünüz. ankarada bildiğim honda ustası yok. ama ön düzen için illaki hondadan anlayan ustaya gerek olacağını da düşünmüyorum. olursa tabi ki de iyi olur. ama başka ustalara da yaptırabilirsiniz. ön düzen kontrolü için ivedik oto sanayi sitesinde başkent rot balans var. işlerini düzgün yapıyorlar. size burayı önerebilirim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam selamlad yarin icin ivedik sasmazda alt takima iliskin koruk vb gibi yedek parca alacagim onerebileceginiz parcaci var mi acaba. Dis aks korugunu dediginiz gibi megane reno grubu alacagim. Ayric alt takimi gosterebilecegim bir usta tavsiyenizi de alirim varsa.


2008 FD6 Otomatik Lpg
Öncelikle sormam gereken sorun, aracınızda ne gibi bir sorun yaşıyorsunuz?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Esasinda genel olarak iyi bir honda parcacisi bakiyorum. Sanziman filtresi v kayisi buji diger filtreler gibi mekanik honda parcalari ile alt takim aks korugu rot rotil tarzi seyler.


2008 FD6 Otomatik Lpg
Biraz trajik olacak ama öyle bir parçacı yok maalesef :(
Direk yer ismi vermek doğru olmaz, zaten google maps'e girip Ankara Honda Parça yazdığınızda hemen karşınıza bütün parçacılar çıkıyor ama genel olarak hepsi ellerindeki farklı markaları vermeye çalışıyorlar, ve genelde yanlış parçayı alıp geri götür değiştirmekle uğraşıyorsunuz.
Öncelikle şunu bilin, Honda Türkiye yüzünden orjinal parça fiyatları genelde aşırı pahalı ve maalesef gerçek orjinal parçalar nerdeyse sadece yetkili servislerde var (ama fiyatlar isyan ettiriyor).

Kendi uyguladığım taktiği size anlatayım :)
1. Öncelikle kesin olarak parçayı belirliyorum, mesela V kayışı mı yada Teker Bilyası mı değişecek?
2. Değişecek parçayı önce servisten fiyatını sorduruyorum, mümkünse parça kodunu alıyorum, eğer zaten fiyatı düşükse yada orjinalini dışarda bulamayacağıma eminsem direk servisten alıyorum :)
3. Honda'nın o parçayı kime ürettirdiğini buluyorum. Mesela honda grubunun V kayışlarını BANDO firmasına ürettiriyor, teker bilyalarını NSK yada NTN markasına ürettiriyor.
4. Esas üretici firmadan o parçanın kodunu nedir araştırıp öğreniyorum ve üretici firmanın kendi sattığı malı bulmaya çalışıyorum. Eğer bulmazsam 1. kalite muadil kabul edilen üreticilerin ürünlerini arıyorum. Mesela BLUEPRINT firması Alman menşeili kaliteli Japon Grubu yedek parçaları üreten bir firmadır, bu firmanın ürünlerini alırım.
Ayrıca bu markanın direk sorgulama kısmında araç koduna göre hangi parçaları ürettirdiği bilgisi bile var.
Örneğin linki inceleyin, ayrıca burada belirtilen parçanın Honda için orjinal kodları da var, karşılaştırma yapabiliyorsunuz. https://partsfinder.bilsteingroup.com/en/search?t=a&q=civic+fd6
5. Parça ararken sadece Ankara'daki parçacılara bağlı kalmayın, internet platformu da artık bu konuda çok iyi. Özellikle n11 ve gittigidiyorda beğenmediğiniz parça iade hakkı çok faydalı, bu şekilde çok parça aldım ve beğenmediğim için iade ettim.
6. Sonra ilgili parçayı alıp gerekli değişimi yaptırıyorum.

Son olarak şanzıman filtresi ve bujiler gibi parçaların maalesef imitasyon yani orjinale çok benzeyip sahte olanları piyasada çok fazla var. Bu tip parçalar zaten uzun süre zarfında değişen parçalar olduğu için kafanız rahat olması açısından orjinalini servisten temin etmek bana mantıklı geliyor, size de tavsiyem servisleri pek sevemesem de bu yöndedir.
 

Dragon

0
Katılım
6 Şub 2018
Mesajlar
166
Tepki puanı
57
Konum
ankara
Aracınız
Biraz trajik olacak ama öyle bir parçacı yok maalesef :(
Direk yer ismi vermek doğru olmaz, zaten google maps'e girip Ankara Honda Parça yazdığınızda hemen karşınıza bütün parçacılar çıkıyor ama genel olarak hepsi ellerindeki farklı markaları vermeye çalışıyorlar, ve genelde yanlış parçayı alıp geri götür değiştirmekle uğraşıyorsunuz.
Öncelikle şunu bilin, Honda Türkiye yüzünden orjinal parça fiyatları genelde aşırı pahalı ve maalesef gerçek orjinal parçalar nerdeyse sadece yetkili servislerde var (ama fiyatlar isyan ettiriyor).

Kendi uyguladığım taktiği size anlatayım :)
1. Öncelikle kesin olarak parçayı belirliyorum, mesela V kayışı mı yada Teker Bilyası mı değişecek?
2. Değişecek parçayı önce servisten fiyatını sorduruyorum, mümkünse parça kodunu alıyorum, eğer zaten fiyatı düşükse yada orjinalini dışarda bulamayacağıma eminsem direk servisten alıyorum :)
3. Honda'nın o parçayı kime ürettirdiğini buluyorum. Mesela honda grubunun V kayışlarını BANDO firmasına ürettiriyor, teker bilyalarını NSK yada NTN markasına ürettiriyor.
4. Esas üretici firmadan o parçanın kodunu nedir araştırıp öğreniyorum ve üretici firmanın kendi sattığı malı bulmaya çalışıyorum. Eğer bulmazsam 1. kalite muadil kabul edilen üreticilerin ürünlerini arıyorum. Mesela BLUEPRINT firması Alman menşeili kaliteli Japon Grubu yedek parçaları üreten bir firmadır, bu firmanın ürünlerini alırım.
Ayrıca bu markanın direk sorgulama kısmında araç koduna göre hangi parçaları ürettirdiği bilgisi bile var.
Örneğin linki inceleyin, ayrıca burada belirtilen parçanın Honda için orjinal kodları da var, karşılaştırma yapabiliyorsunuz. https://partsfinder.bilsteingroup.com/en/search?t=a&q=civic+fd6
5. Parça ararken sadece Ankara'daki parçacılara bağlı kalmayın, internet platformu da artık bu konuda çok iyi. Özellikle n11 ve gittigidiyorda beğenmediğiniz parça iade hakkı çok faydalı, bu şekilde çok parça aldım ve beğenmediğim için iade ettim.
6. Sonra ilgili parçayı alıp gerekli değişimi yaptırıyorum.

Son olarak şanzıman filtresi ve bujiler gibi parçaların maalesef imitasyon yani orjinale çok benzeyip sahte olanları piyasada çok fazla var. Bu tip parçalar zaten uzun süre zarfında değişen parçalar olduğu için kafanız rahat olması açısından orjinalini servisten temin etmek bana mantıklı geliyor, size de tavsiyem servisleri pek sevemesem de bu yöndedir.

Gayet guzel detaylariyla aciklamissiniz emeginize saglik cok faydali bir bilgilendirme oldu.
Aynen soylediginiz gibi her parcaci kendi parcasini ust duzey kaliteymis gibi kitlemeye calisiyor fiyatlar da ucuz filan olsa tamam da zaten pahali.

Ben de google a honda parcacilari yazip ivedikte dolastim elimdeki parca listesinin her yerden son pesin fiyat ve markasini ogrenip servisteki orijinali ile karsilastirarak alacagim.

Tekrardan detayli bilgilendirme icin ayrica tesekkur ederim.


2008 FD6 Otomatik Lpg
 
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Konum
Çeşme İzmir
Aracınız
Civic FB7 2012
Dış aks kafası dediğiniz gibi dönüşlerde ses yapar ancak şimdilik körüğüm patlak olmasına rağmen dönüşlerde ses yok, zaten bundan dolayı aks kafasındaki bilyalara zarar vermeden bir an önce körüğü taktırıp kullanmak en mantıklısı aslında.
Bugun birkaç tanıdığıma daha dinlettim sesi-titreşimi (ustalar duymuyor çünkü), daha önce focus sahibi bir arkadaşımda titreşimi-hışırtıyı farketti, eski focuslarda sık görülen iç aks kafa problemine çok benziyor diye bahsetti.
İç aks kafası arızası genelde çok pürüzsüz kaymak yolda düşük hızda sürtme hissi ve 100 üstünde balans varmış gibi aracın titremesi şeklinde hissediliyor dedi. Açıkçası bende çözene kadar her yere baktırdım en sonunda acaba diyerek iç aks kafası denedik ve değiştirince sorun çözüldü diye anlattı. Ancak sağ iç akstaki sorun soldaymış gibi de hissedilebiliyor, direk sol düşünme diye de belirtti, iyice kafamı karıştırdı :cautious: Tabi iç aks kafası diyebilmek içinde diğer bütün faktörleri elimine etmen lazım dedi ve bende elimine ettiğime eminim açıkçası.
Sürekli iki tane civic'i değiştire değiştire kullandığım için aradaki farkı hissedebiliyorum gibi geliyor bana. İç aks konusu biraz kafama yattı ancak türk malları haricinde de iç aks kafası yok piyasada yine :confused:
Neyse en iyisi yarın körüğü değiştirtip, titreşim-ses daha da rahatsız ederse ona göre tekrardan araştırma yaparım artık, bu işle uğraşacak çok enerjim kalmadı çünkü :)
Aynı sıkıntıyı bende yaşıyorum şu an Aks yok piyasada komple satılıyor ne yapıcağımı şaşırdım o şekilde de paya pahalı
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aynı sıkıntıyı bende yaşıyorum şu an Aks yok piyasada komple satılıyor ne yapıcağımı şaşırdım o şekilde de paya pahalı
Körük arıyorsanız ÜÇEL marka renault'lara uyan körüklerden bazıları Civic'lere de uyuyor, eski FD6mda bu şekilde 25 liraya körüğü alarak uygun maliyetle değişim yaptırmıştım.
 
Geri
Üst