Şarj dinamosu ( Alternatör )

Katılım
5 May 2017
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Yaş
33
Konum
SAKARYA
Merhaba arkadaşlar
Aracım 2004 vtec2 makyajlı kasa.
1 aydır şarj dinamosunda sorun yaşıyorum.
Yılbaşında akü lambam yandı ve elektrikciye gittim. Kömürün yeterli olduğunu söyledi sadece içindeki bakır dinamoyu değiştirdi/tamir etti.
Motorcu şarj dinamosunu çıkartırken bağlantı kablosunu koparttı. Mecburen lehim ve japon yapıştırıcısıyla yapıştırdılar. ( ben güvenemedim ama sağlam olacağını bişey olmayacağını söylediler). 10 gün sonra tekrar akü lambam yandı sanayiye giderken söndü.
-yine tekrar lamba yandı ve tekrar söndü yolda giderken.
-şuanda son evredeyim canım sıkıldı.
Benim düşüncem;
-kömür yeterliyse(öyle dediler)
-içindeki bakırda yenilendi.
-kablo koptu ama temazsızlık yapabilir diye düşünüyorum yada oksitlendi çünkü bi kaçgündür hava soğukken arıza lambası yanıyor ısınınca sorun olmuyor gibi.

Sizin tecrübelerinizden yararlanmak için öğrenmek istediğim şarj dinamosunu komple yenisiylemi değiştireyim? Yoksa tamir olsada aynı şeymi.
Tamir olarakta sadece kömür yenilencek anladığım kadarıyla.
Bide bağlantı kablosunun yenisini taktırmak istiyorum ama bulamadım nasıl temin edilebilir internette yok, japon yedek parçacılarda olur mu?

*motor arıza ışığım yanmaya başladı bide artık sönmüyor, aracım lpgli ama buzamana kadar yanmıyordu lpgden olduğunu düşünmüyorum.
farlarım eskisi gibi güçlü değil şarj dinamosundan kaynaklandığını düşünüyorum olabilir mi?

+adapazarında ikamet ediyorum burada bildiğiniz elektrikçi varmı?
Teşekkür ederim şimdiden.




iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,958
Çözümler
10
Tepki puanı
8,954
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Geçmiş olsun.
Kömür ve bobine bakmışlarda bağlantı kablosunu nasıl koparmayı beceriyorlar. Ben bunu yapana usta demem. Tam bir fiyasko. Akü işareti yine yanıp söndüğüne göre yapan şahıs bunu üstlenecek. Yani kabloyu ya bulup takacak. Veya yeni alternatör verecek. Geçiştirici ifadelerden nefret ederim.

Neyse gelelim konuya.
> Akü lambası yanıp sönüyor ise bağlantı yerinde temazsızlık olabilir.
> Akü lambanız yanık gezerseniz akü sıfırlanır. Dikkat!
> Alternatör aküyü şarj edebiliyor mu?
> Kaç voltaj üretiyor? 14 V olması lazım.
> Eğer düşük voltaj üretir ise farlarda güç kaybı yaşanır.
> Elektronik parçalar akımın zayıflayıp yükselmesini hiç sevmez. Tesisatı ve sigortalara zarar verebilir.
> Yeni yanan arıza lambanızın niçin yandığını öğrenin.
> Eğer gerekiyorsa bağlantı kablosunu çıkmacılardan bakmak lazım.
> Bu halde uzun yol yapmamaya çalışın.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhaba arkadaşlar
Aracım 2004 vtec2 makyajlı kasa.
1 aydır şarj dinamosunda sorun yaşıyorum.
Yılbaşında akü lambam yandı ve elektrikciye gittim. Kömürün yeterli olduğunu söyledi sadece içindeki bakır dinamoyu değiştirdi/tamir etti.
Motorcu şarj dinamosunu çıkartırken bağlantı kablosunu koparttı. Mecburen lehim ve japon yapıştırıcısıyla yapıştırdılar. ( ben güvenemedim ama sağlam olacağını bişey olmayacağını söylediler). 10 gün sonra tekrar akü lambam yandı sanayiye giderken söndü.
-yine tekrar lamba yandı ve tekrar söndü yolda giderken.
-şuanda son evredeyim canım sıkıldı.
Benim düşüncem;
-kömür yeterliyse(öyle dediler)
-içindeki bakırda yenilendi.
-kablo koptu ama temazsızlık yapabilir diye düşünüyorum yada oksitlendi çünkü bi kaçgündür hava soğukken arıza lambası yanıyor ısınınca sorun olmuyor gibi.

Sizin tecrübelerinizden yararlanmak için öğrenmek istediğim şarj dinamosunu komple yenisiylemi değiştireyim? Yoksa tamir olsada aynı şeymi.
Tamir olarakta sadece kömür yenilencek anladığım kadarıyla.
Bide bağlantı kablosunun yenisini taktırmak istiyorum ama bulamadım nasıl temin edilebilir internette yok, japon yedek parçacılarda olur mu?

*motor arıza ışığım yanmaya başladı bide artık sönmüyor, aracım lpgli ama buzamana kadar yanmıyordu lpgden olduğunu düşünmüyorum.
farlarım eskisi gibi güçlü değil şarj dinamosundan kaynaklandığını düşünüyorum olabilir mi?

+adapazarında ikamet ediyorum burada bildiğiniz elektrikçi varmı?
Teşekkür ederim şimdiden.




iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Aracı gösterdiğiniz elektrikçi alternatör çıkış gerilimini ölçtü mü acaba? 14 ile 14.4 Volt arası gerilim görmesi gerekirdi.

Terimlerde biraz kafa karışıklığı olmuş gibi. Her ne kadar öyle söylense de günümüz araçlarında DİNAMO olarak çalışan bir elektrik makinesi bulunmaz, parantez içinde yazmış olduğunuz gibi ALTERNATÖR kullanılır. Adı üzerinde alternatör alternatif gerilim üretir ve araçlarımızda bu gerilim diyotlar ile doğrultularak doğru gerilime dönüştürülür. Araç alternatörlerinde doğrultucu diyotlar, alternatör kasasının içine bir tablaya monte edilir ve 6 adet olur. Bunlardan birinde arıza olursa alternatör çıkış gerilimi gerekenden düşük olur. Arıza ihtimallerinden birisi bu olabilir.

Elektrikçi kömürlerin (teknik ismi fırçadır) durumunun iyi olduğunu söylemiş, ama içinde değiştirdiği bakır dinamo dediğiniz parça nedir onu anlamadım. Fırçaları tutan bakır iletken olabilir diye tahmin ediyorum. Elektrikçinin kopardığı bağlantı kablosundan kastınız aküden fırçaya ya da fırçalara gelen uyartım kablosu mu? Eğer öyleyse, bunu koparıp lehimledikten sonra neresini yapıştıcı ile yapıştırmış pes doğrusu. Altı üstü basit bakır kablo, fırçayı tutan bakır iletkenin bağlantı yerinden kopmuş ise ve oradan düzgün bir şekilde lehim yapıldı ise bir sorun çıkmaması gerek. Ama kablo başka bir yerinden koptuysa değiştirin gitsin. Bahsettiğiniz, soketli kablo ise mutlaka değiştirin derim.

Bir başka ihtimal şu olabilir; bu fırçaların kollektör yüzeyine düzgün bir şekilde basmasını sağlayan fırça yayları vardır. Bu yayların gevşek olması durumunda fırçalar kollektöre düzgün basamaz ve üretilen gerilim istenenden düşük olabilir. Kontrol etmek gerek.

Yine kontrol edilmesi gereken başka bir bileşen de regüatördür (konjektör). Regülatör, motor devrine göre aküden aldığı uyartım akım ya da geriliminin seviyesini ayarlayarak fırçalar aracılığı ile alternatör rotoruna iletir. Bu sayede alternatörde sabit bir çıkış gerilimi elde edilir. Yine arıza ihtimali açısından kontrol edilmesi gereken bir nokta. Regülatör düzgün çalışmıyorsa alternatör çıkış geriliminde devir değişimine bağlı ciddi farklılık-dalgalanma görülür. Düşük devirde düşük, yüksek devirde ise gerekenden yüksek gerilim gözlenir.

İşini düzgün yapan bir elektrikçinin bunları tek tek kontrol etmesi gerekirdi. Bunlarda bir sorun yoksa kablo bağlantı noktalarını ve akünün kendisini de test etmek gerek. Bir de zamanla şase-akü iletkenliğinde korozyondan ya da titreşimden ötürü sorun olmuş olabilir, aracınız ne de olsa 15 yıllık. Bunu da akünün EKSİ ucu ile araç şasesinde bir noktaya ekstra bir bakır kablo bağlayıp test edebilirsiniz. Arıza lambaları sönerse bu tür bir problem olmuş olabilir, hatta böyle bir durum varsa başkaca anlamsız elektronik bileşen arızaları da alırsınız.

Farlarınız dediğiniz gibi eskisine nazaran güçsüz yanıyorsa sorunun yukarıda saydıklarımdan birinde olması ihtimali yüksek. Ayrıca bu arızaların hiç birisi alternatör gibi pahalı bir parçayı komple değiştirmeyi gerektirecek arızalar değil. Düzeltilemeyecek bir mekanik problem ya da tamiri pahalı olacak bir bobinaj arızası yoksa alternatör değiştirmek mantıklı değil. İşçilik dışında tamiri gereken parçalar da aslında ucuz parçalar olacaktır ama bizim sanayi esnafımız müşteriyi korkutup öpmeyi sever, dikkatli olmak lazım.

Kısacası, işini düzgün yapan dürüst bir oto elektrikçinin gerekli ölçümleri yapması, tüm bu ihtimalleri tek tek eleyerek arızayı doğru tespit etmesi gerek.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,304
Çözümler
9
Tepki puanı
13,159
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Geri
Üst