Seramik Ürünler Hakkında Tüm Bilgiler

Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
115
Tepki puanı
15
Konum
istanbul
Aracınız
Merhaba arkadaşlar, seramik kaplamalar ile ilgili tüm sorularınızı elimden geldiğince bu başlıkta cevaplamaya çalışacağım. Uygulama öncesi, sonrası, fiyat bilgisi (ben yapmıyorum), ürün karşılaştırması vs aklınıza takılan tüm soruları sorabilirsiniz.
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba arkadaşlar, seramik kaplamalar ile ilgili tüm sorularınızı elimden geldiğince bu başlıkta cevaplamaya çalışacağım. Uygulama öncesi, sonrası, fiyat bilgisi (ben yapmıyorum), ürün karşılaştırması vs aklınıza takılan tüm soruları sorabilirsiniz.

Hocam aslında bir iki örnekle siz başlasanız katılımcı sayısı çoğalır ;)
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
115
Tepki puanı
15
Konum
istanbul
Aracınız
Hocam aslında bir iki örnekle siz başlasanız katılımcı sayısı çoğalır ;)

1-2 hafta içinde vakit bulursam kendi aracıma uygulama yaparken bol fotoğrafla deslekleyeceğim inşallah :)

Amatör olarak kendimiz uygulama yapabilirmiyiz


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hiç anlamayan birisi bile gönül rahatlığıyla yapabilir. Biraz daha açacak olursak 2 durumda yapabilir amatör birisi;

1. aracının boya durumu iyidir, hare dediğimiz güneşte, ışıkta daire daire gözüken çizikler yoktur veya çok çok azdır. Birkaç malzeme ve birkaç basit işlemden sonra gayet rahat yapılabilir.
* İşlemler ise basitçe anlatımıyla; aracı güzelce yıkanır, ardından demirtozu spreyleri satılır yapımarketler ve internette. Onunla araç bir güzel spreyleme ile geçilir. markaya göre birkaç dk bekledikten sonra tekrar yıkanır. ardından kil uygulanıp tekrar yıkanır. hala çizik durumu iyiyse m600, ipa veya markaların çeşitli temizleyicileri ile bir güzel silinir, yağlarından waxlarından arındırılır. En son kaplama ürünü sürülür ve kürleşmesi için kapalı bir yerde veya güneş altında bekletilir. Tozsuz ve su değmeyecek bir yer olması en güzeli.

2. ise aracın çizik durumu kötüdür. Mutlaka pasta yapılması gerekiyordur. Bu işlemide 2 türlü halledebilirsiniz;

a-Sadece pasta kısmını güvendiğiniz, işini iyi yapan birini bulduğunuz zaman yaptırdıktan sonra 1. maddedeki işlemleri uygulamak. ki ben bu işe bulaşma sebebim, sadece pasta kısmını adam gibi yaptıramadığım ve çok iyi yapanlarda çok iyi para istediği için oldu. Şuanda 1000 tl istenen bir seramik kaplama işlemi için bütün malzemeleri toplayabilirsiniz.

b- bu aşama ise aracıyla uğraşmayı seven, merak edenler için. bu aşamada dışarıda yaptıracağınız bir seramik kaplama fiyatına bazı ürünler alınabilir. öncelikle polisaj makinelerinden bahsedeyim.

* ilk önce bize lazım olan bir polisaj makinesi. inanın KORKMANIZA VE ÇEKİNMENİZE gerek yok. artık çoğu amatörün polisaj işine başladığı makineler oldukça yaygın ve başarılı. dual action/orbital polisaj makineleri ile boyayı yakma derdiniz, korkunuz yok. normal (rotary) polisaj makineleri ilede tampon hariç boya kaldıran, yakan görmedim. çünkü boyayı kaldırmak, yakmak vs öyle kolay iş değil. rotary makinede boya daha çok ısınır ve tek yönde döndüğü için daha kolay çizik alır. ancak biraz el yatkınlığı gerekir. bunun için eğer tercihiniz rotary makine olacaksa (amatörler için tercih sebebi genelde daha ucuz olmasıdır) başlarken ince diye tabir edilen pastalarla çalışırsanız hem makineye alışırsınız hemde korkularınızı yenersiniz. Daha sonra daha büyük çizikleri almak için daha kalın pasta ve daha sert pedlere yönelirsiniz. Kalın çizikleri dual action makineden daha iyi alır.

bunun yanında dual action/orbital makinelerle çalışmak hem çok daha kolay hem çok daha az yorucu hemde son derece risksizdir. Bu makinelerle eli ayağı tutan herkes birşeyler yapabilir. Çünkü bu makineler tek yönde dönen rotary makineler gibi boyayı yüksek sıcaklıklara çıkarmadan düzeltirler. Adında belli olacağı gibi çift eylem ile çalışır. Çalışma süresi daha uzun sürer rotary makineye göre. Fakat tek elle bile tutabilirsiniz bu makineyi. Daha az yorulursunuz. Rotary makine daha kalın çizikler için daha iyidir fakat dual action makineler genelde bizim gibi amatör kullanıcıların güneşte/ışıkta gördüğü çizikleri almada daha güvenilirdir. Verdiği finish parlaklığı rotary makinelerden daha iyidir.

*1 rotary makine 250 tlden başlar. 1 dual action makine ise 500 civarından başlar. yurtdışından alma/getirme imkanı olanlar için bu fiyatlara çok güzel makineler mevcut. Makine markası şimdilik önermeyelim. ama bütçemizi biliyoruz, alacağımız makineyi seçtik. şimdi;

* makinemizde kullanacağımız ped seçimi yapmamız gerekecek. aldığınız makineye uygun ebatta pedi, satın aldığınız satıcıya sormanız daha iyi olur ebat olarak. Pedler yün keçe, yün ped, cutting ped, polisaj pedi ve finish ped dediğimiz ped olmak üzere çeşitli gruplara ayrılır. sırasıyla yün keçe ile çalışması riskli sayılabilir. aşağıda doğru risk azalır. cutting ped ile herkes çalışabilir. bol hareli bir boyada güzel sonuç verir. eğer bu derecede fazla çiziğiniz yoksa polish ped ile çalışabilirsiniz. herkes uygulamasada en son finish ped ile show car parlaklığına ulaşmak çok zor değildir.

* ana malzemelerimizden pastamıza gelelim. her markanın kendince pastaları vardır. eskiden meguiars kraldı. fakat şimdi yüzüne bakmam, bedava verseler bile arabama sürmem. çünkü bol silikonlu ürünleri çoğunlukla. scholl markası, menzerna çoğunluk olarak tercih edilen en iyi pastalardandır. kullanacağınız pede göre ürün seçimi yapılır. internette bölünmüş ürün satan yerlerden alınır. 2 adet bölünmüş ürün alırsanız 70-100 arası bir tutar ödemiş olursunuz.

*ana üçlümüz tamam. yıkama, demirtozu işlemi ve kili hallettik. geldik pasta işine. bir heyecan birazda korku var :) hiç gerek yok çünkü birazdan sonucu alırken kendinize güveniniz gelecek. pedi makinemize oturttuk, spreyle su fısfıslayıp kuruluğunu aldık, makineyi çalıştırıp fazla suyu attık, en iyi sonucu alacağınız şekil olan pedin yüzeyini ince bir katman pasta ile kapladık (nohut,fındık vs kadar diyenleri geçin, önemli olan ped ile pastanın birlikte çalışması yoksa kuru pedi sürerdik), makineler 1 den 6 ya kadar hız ayarıyla gelir genelde. pedi arabaya oturtuk. 1. hızda çalışacağımız alana güzelce yaydırıyoruz. çalışacağınız paneli 2 ye 3 e bölerseniz daha rahat çalışırsınız. daha sonra makinenin hızını arttırarak çalışıyoruz. makinenin hızı arttıkça çizik alma işlemi kolaylaşır. dual makinelerde son hız çizik almak için idealdir. artık gözleminize göre çalıştığınız alanın bitip bitmediğini gözlemledikten sonra çalıştığınız pasta kalın ise inceye doğru giderek sonuç alıyoruz. biraz videoda izlerseniz iyice kafanızda canlanır.

* pasta işlemi bittikten sonra güzelce yıkayıp m600 tiner veya ipa ile silerek kaplama işlemine geçebiliriz :)

çok kısa oldu biliyorum ama önce yapacağınız işlemi seçmeniz gerek. maliyet çıkaralım ama herşeyin fiyatı kalitesine göre çok daha yukarılara çıkabilir. bütçe meselesi. ortalama afaki birşeyler hesaplarsak;

rotary polisaj makinesi : 250 --- dual action : 500
ped : 2 ped 50+50 : 100
pasta : 2 adet pasta : 100
demir tozu temizleyici : 50
kil : 50
m600/ipa : 20
seramik : mr fix : 50 tl, nasiol zr53 :170, si3d :380

yani kaba taslak 650-1000 arası bir fiyata herşeyinizi yapabilir ve elinizde tekrar uygulayabilmek için bütün alet edavatınız olmuş olur. hatta ailedeki diğer araçlara, arkadaşlara vs bile yapılabilir veya kurban olarak seçilebilir :D
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
[MENTION=14525]gecceanduana[/MENTION] Elinize sağlık :ok:
 

WolfRaM

Özel Üye
Katılım
13 Eki 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
276
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
1-2 hafta içinde vakit bulursam kendi aracıma uygulama yaparken bol fotoğrafla deslekleyeceğim inşallah :)



Hiç anlamayan birisi bile gönül rahatlığıyla yapabilir. Biraz daha açacak olursak 2 durumda yapabilir amatör birisi;

1. aracının boya durumu iyidir, hare dediğimiz güneşte, ışıkta daire daire gözüken çizikler yoktur veya çok çok azdır. Birkaç malzeme ve birkaç basit işlemden sonra gayet rahat yapılabilir.
* İşlemler ise basitçe anlatımıyla; aracı güzelce yıkanır, ardından demirtozu spreyleri satılır yapımarketler ve internette. Onunla araç bir güzel spreyleme ile geçilir. markaya göre birkaç dk bekledikten sonra tekrar yıkanır. ardından kil uygulanıp tekrar yıkanır. hala çizik durumu iyiyse m600, ipa veya markaların çeşitli temizleyicileri ile bir güzel silinir, yağlarından waxlarından arındırılır. En son kaplama ürünü sürülür ve kürleşmesi için kapalı bir yerde veya güneş altında bekletilir. Tozsuz ve su değmeyecek bir yer olması en güzeli.

2. ise aracın çizik durumu kötüdür. Mutlaka pasta yapılması gerekiyordur. Bu işlemide 2 türlü halledebilirsiniz;

a-Sadece pasta kısmını güvendiğiniz, işini iyi yapan birini bulduğunuz zaman yaptırdıktan sonra 1. maddedeki işlemleri uygulamak. ki ben bu işe bulaşma sebebim, sadece pasta kısmını adam gibi yaptıramadığım ve çok iyi yapanlarda çok iyi para istediği için oldu. Şuanda 1000 tl istenen bir seramik kaplama işlemi için bütün malzemeleri toplayabilirsiniz.

b- bu aşama ise aracıyla uğraşmayı seven, merak edenler için. bu aşamada dışarıda yaptıracağınız bir seramik kaplama fiyatına bazı ürünler alınabilir. öncelikle polisaj makinelerinden bahsedeyim.

* ilk önce bize lazım olan bir polisaj makinesi. inanın KORKMANIZA VE ÇEKİNMENİZE gerek yok. artık çoğu amatörün polisaj işine başladığı makineler oldukça yaygın ve başarılı. dual action/orbital polisaj makineleri ile boyayı yakma derdiniz, korkunuz yok. normal (rotary) polisaj makineleri ilede tampon hariç boya kaldıran, yakan görmedim. çünkü boyayı kaldırmak, yakmak vs öyle kolay iş değil. rotary makinede boya daha çok ısınır ve tek yönde döndüğü için daha kolay çizik alır. ancak biraz el yatkınlığı gerekir. bunun için eğer tercihiniz rotary makine olacaksa (amatörler için tercih sebebi genelde daha ucuz olmasıdır) başlarken ince diye tabir edilen pastalarla çalışırsanız hem makineye alışırsınız hemde korkularınızı yenersiniz. Daha sonra daha büyük çizikleri almak için daha kalın pasta ve daha sert pedlere yönelirsiniz. Kalın çizikleri dual action makineden daha iyi alır.

bunun yanında dual action/orbital makinelerle çalışmak hem çok daha kolay hem çok daha az yorucu hemde son derece risksizdir. Bu makinelerle eli ayağı tutan herkes birşeyler yapabilir. Çünkü bu makineler tek yönde dönen rotary makineler gibi boyayı yüksek sıcaklıklara çıkarmadan düzeltirler. Adında belli olacağı gibi çift eylem ile çalışır. Çalışma süresi daha uzun sürer rotary makineye göre. Fakat tek elle bile tutabilirsiniz bu makineyi. Daha az yorulursunuz. Rotary makine daha kalın çizikler için daha iyidir fakat dual action makineler genelde bizim gibi amatör kullanıcıların güneşte/ışıkta gördüğü çizikleri almada daha güvenilirdir. Verdiği finish parlaklığı rotary makinelerden daha iyidir.

*1 rotary makine 250 tlden başlar. 1 dual action makine ise 500 civarından başlar. yurtdışından alma/getirme imkanı olanlar için bu fiyatlara çok güzel makineler mevcut. Makine markası şimdilik önermeyelim. ama bütçemizi biliyoruz, alacağımız makineyi seçtik. şimdi;

* makinemizde kullanacağımız ped seçimi yapmamız gerekecek. aldığınız makineye uygun ebatta pedi, satın aldığınız satıcıya sormanız daha iyi olur ebat olarak. Pedler yün keçe, yün ped, cutting ped, polisaj pedi ve finish ped dediğimiz ped olmak üzere çeşitli gruplara ayrılır. sırasıyla yün keçe ile çalışması riskli sayılabilir. aşağıda doğru risk azalır. cutting ped ile herkes çalışabilir. bol hareli bir boyada güzel sonuç verir. eğer bu derecede fazla çiziğiniz yoksa polish ped ile çalışabilirsiniz. herkes uygulamasada en son finish ped ile show car parlaklığına ulaşmak çok zor değildir.

* ana malzemelerimizden pastamıza gelelim. her markanın kendince pastaları vardır. eskiden meguiars kraldı. fakat şimdi yüzüne bakmam, bedava verseler bile arabama sürmem. çünkü bol silikonlu ürünleri çoğunlukla. scholl markası, menzerna çoğunluk olarak tercih edilen en iyi pastalardandır. kullanacağınız pede göre ürün seçimi yapılır. internette bölünmüş ürün satan yerlerden alınır. 2 adet bölünmüş ürün alırsanız 70-100 arası bir tutar ödemiş olursunuz.

*ana üçlümüz tamam. yıkama, demirtozu işlemi ve kili hallettik. geldik pasta işine. bir heyecan birazda korku var :) hiç gerek yok çünkü birazdan sonucu alırken kendinize güveniniz gelecek. pedi makinemize oturttuk, spreyle su fısfıslayıp kuruluğunu aldık, makineyi çalıştırıp fazla suyu attık, en iyi sonucu alacağınız şekil olan pedin yüzeyini ince bir katman pasta ile kapladık (nohut,fındık vs kadar diyenleri geçin, önemli olan ped ile pastanın birlikte çalışması yoksa kuru pedi sürerdik), makineler 1 den 6 ya kadar hız ayarıyla gelir genelde. pedi arabaya oturtuk. 1. hızda çalışacağımız alana güzelce yaydırıyoruz. çalışacağınız paneli 2 ye 3 e bölerseniz daha rahat çalışırsınız. daha sonra makinenin hızını arttırarak çalışıyoruz. makinenin hızı arttıkça çizik alma işlemi kolaylaşır. dual makinelerde son hız çizik almak için idealdir. artık gözleminize göre çalıştığınız alanın bitip bitmediğini gözlemledikten sonra çalıştığınız pasta kalın ise inceye doğru giderek sonuç alıyoruz. biraz videoda izlerseniz iyice kafanızda canlanır.

* pasta işlemi bittikten sonra güzelce yıkayıp m600 tiner veya ipa ile silerek kaplama işlemine geçebiliriz :)

çok kısa oldu biliyorum ama önce yapacağınız işlemi seçmeniz gerek. maliyet çıkaralım ama herşeyin fiyatı kalitesine göre çok daha yukarılara çıkabilir. bütçe meselesi. ortalama afaki birşeyler hesaplarsak;

rotary polisaj makinesi : 250 --- dual action : 500
ped : 2 ped 50+50 : 100
pasta : 2 adet pasta : 100
demir tozu temizleyici : 50
kil : 50
m600/ipa : 20
seramik : mr fix : 50 tl, nasiol zr53 :170, si3d :380

yani kaba taslak 650-1000 arası bir fiyata herşeyinizi yapabilir ve elinizde tekrar uygulayabilmek için bütün alet edavatınız olmuş olur. hatta ailedeki diğer araçlara, arkadaşlara vs bile yapılabilir veya kurban olarak seçilebilir :D

Güzel anlatım olmuş elinize sağlık.

Keşke uygulamanıza ait foto ve videoları da görebilseydik..




iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst