Civic FB7 Soğuk havada motordan gelen şakırtı sesi ve rolantide devrin birin üzerinde olması.

Katılım
8 Ara 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
34
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2014
Aracı ilk calistirdigimda motordan şıkırti sesi geldi devir saati 1 in üzerindeydi. Motor isindiktan sonra şıkırti sesi kesilse devir saati de yine birin altına indi herşey normal döndü. Subap ayarını 5 ay önce yaptırdım. Hava sıcaktı şimdi hava soğuk . Subap ayarından şüpheleniyorum. Sizce neden olabilir?

PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
8 Ara 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
34
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2014
Aracı ilk calistirdigimda motordan şıkırti sesi geldi devir saati 1 in üzerindeydi. Motor isindiktan sonra şıkırti sesi kesildi devir saati de yine birin altına indi herşey normal döndü. Sibop ayarını 5 ay önce yaptırdım. Hava sıcaktı şimdi hava soğuk . Sibap ayarından şüpheleniyorum yada gergi kütüğünden şüpheleniyorum Sizce neden olabilir.

PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
@23yasin23 ;
Merhaba, açtığınız iki konu aynı içeriğe sahip olduğu için birleştirdim.
Konuyla ilgili görüşleri olanlar da aynı konu üzerinden cevap yazarlar ve bu şekilde her açıdan daha sağlıklı olur.

Keyifli forumlar.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Aracı ilk calistirdigimda motordan şıkırti sesi geldi devir saati 1 in üzerindeydi. Motor isindiktan sonra şıkırti sesi kesilse devir saati de yine birin altına indi herşey normal döndü. Subap ayarını 5 ay önce yaptırdım. Hava sıcaktı şimdi hava soğuk . Subap ayarından şüpheleniyorum. Sizce neden olabilir?

PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.
> Subap ayarı gevşek ise şıkırtı sesi yapar. Subap ayarı yaz ve kış olarak ayrı ayrı yapılmaz.
> Subap ayarı yapan ustaya sorun egzos ve emme subap aralıklarını kaça kaç yapmış? Emme 0.20 eksoz 0.25 mm. olmalı.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ara 2018
Mesajlar
79
Tepki puanı
34
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2014
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.
> Subap ayarı gevşek ise şıkırtı sesi yapar. Subap ayarının yaz ve kış olarak ayrı ayrı yapılmaz.
> Subap ayarı yapan ustaya sorun egzos ve emme subap aralıklarını kaça kaç yapmış? Emme 0.20 eksoz 0.25 mm. olmalı.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
Yazın ses yoktu. Havalar soğuyunca başladı. Subap ayarinida servise yaptırdım. Devir saati ilk marşta birin üzerine çıkıyor sonra 2 veya 3 dakika içinde birin altına iniyor.

PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Yazın ses yoktu. Havalar soğuyunca başladı. Subap ayarinida servise yaptırdım. Devir saati ilk marşta birin üzerine çıkıyor sonra 2 veya 3 dakika içinde birin altına iniyor.

PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
> Havalar soğuk olduğu için ilk çalıştırmada beyin zengin karışım sağlıyarak 1.500 devirde başlatır. Isınınca normal konuma gelir. Bu bir problem değil.
> Subap ayarı soğuk motorda yapılır. Yazın tam soğumamış motorda ayar yapılmış ise soğukta bu subaplar biraz daha kendini çeker boşluk artar haliyle seste artar. Isınınca genleşir normal ölçüsüne gelir. Böylelikle seste gitmiş olur.
> Yazın subap ayarı için kışa göre daha uzun beklenir. Pervane vs. koyanlar olur. Akşam bırakıp sabah yapmak ise daha garantili iştir. Üstüne birde yanlış ölçü ile yaparsa iyice uğraştırır.
> Söylediğiniz bulgulara göre bunlar aklıma geliyor. Aracınızın başka yerinde birşey varmıdır bilemem.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Kayış gergisine bağlı olabilir, V kayışı hiç değişmemişse sertleşmiş V kayışı da bu sese neden olabilir.
Subap ayarı da yazın 20 derece üstü sıcaklıklarda motor tam soğumadan yapılmışsa (genelde maalesef böyle yapılıyor) 10 derece altında soğuk havada ayardaki bozukluk kendini belli ediyorda olabilir.
 
Geri
Üst