Not: Forum üyesi @münzevi bu konu ile alakalı bir döküman paylaşmıştı, bana ilginç geldi ve diğer forum üyelerinin de ilgisini çekeceğini düşündüğüm için ayrı bir başlık açmaya karar verdim. Döküman Kanada için hazırlanmış ve bildiğiniz gibi Kanada kutuba yakın olduğu için kışları çok sert geçer.
SOĞUK HAVALARIN YAKIT VERİMLİLİĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Sürücüler kış koşullarında daha yüksek yakıt tüketimi beklemelidir. Çeşitli kış koşullarının kombine etkileri, yaz sürüşüne kıyasla yakıt tüketimini artırabilir.
Şekil 1: Şehiriçi kullanım için üç farklı çalışma sıcaklığında test edilen sekiz farklı araç için yakıt tüketimi verileri
Örneğin:
→ Soğuk hava daha yüksek yakıt tüketimine neden olur.
ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA), 24 ° C ila 7 ° C sıcaklıktaki bir düşüşün şehir içi işe gidiş gelişlerde yakıt tüketimini % 12 ila %28 artırabileceğini tahmin ediyor (bkz. Şekil 1).
→ Aerodinamik direnç kışın daha fazladır.
Soğuk ve kuru kış havası, ılık, nemli yaz havasından % 11 daha yoğundur, bu da rüzgar dirençini artırır. Sonuç olarak, karayolu yakıt tüketimi yaklaşık % 1,3 oranında artmaktadır. Ortalama rüzgar hızı da kışın daha yüksektir, bu da aerodinamik direnci ve yakıt tüketimini arttırıyor.
→ Kış havası zor sürüş koşullarına sebep olur.
Asfalt bozulması ve kar, buz, sulu kar, su, tuz, çakıl ve kum karışımı ile yollar kışın daha serttir. Lastikler yoğun kar ve yol örtüsünü kenara itmesi gerektiğinden, artan yuvarlanma direncini dengelemek için motor daha çok çalışır. Kar ve buz da tekerleklerin kaymasını artırır ve bu da yakıt tüketiminin artmasına neden olur. İklim koşulları, sürüş koşulları, arazi, araç tipi ve sürüş tarzındaki birçok değişiklik nedeniyle yol koşullarından kaynaklanan kesin kayıpları ölçmek zordur. ABD EPA verileri, kötü yol koşulları nedeniyle yakıt tüketiminin % 7 ila %35 oranında artabildiğini göstermektedir.
→ Kış gazı normalde daha düşük enerji yoğunluğuna sahiptir.
Benzin bileşimi, tarihsel sıcaklık verilerine dayanarak mevsimsel ve coğrafi olarak ayarlanır. Bir litre kış gazı, tipik olarak % 1.5 ila % 3 aralığında bir litre yaz gazından daha az enerjiye sahiptir. Dizel yakıt da benzer şekilde etkilenir
→ Kış sürüşü, aracın elektrik sisteminin yükünü artırır.
Klima kullanımı hariç, ısıtma, buz çözme, farlar ve iç lambalar, ısıtmalı koltuklar, ısıtmalı aynalar ve ön cam yıkayıcı pompasının artan kullanımı nedeniyle soğuk havalarda aracın elektrik yükleri normalde daha yüksektir. Bu elektrik yükleri için enerji, motordan güç alan aracın elektrik sistemi tarafından sağlanır.
NELER YAPABİLİRİZ?
→ Motoru ısınmak için rölantide çalıştırma!
Kabini ısıtmak için uzaktan kumanda ile aracınızı çalıştırıyor ve aracınızın 10 dakika çalışmasına izin veriyor musunuz? Dikkat et! On dakikalık rölanti, 0,25 ila 0,50 litre yakıt yakar ve araca ve koşullara bağlı olarak 600 ila 1200 gram CO2 yayar. 30 saniyeden fazla rölantinin araç için bir yararı yoktur. Birkaç dakika sürmek, motor aktarma organlarını ve kabini ısıtmanın en etkili yoludur.
→Lastik basıncınızı düzenli kontrol edin.
Lastik basıncı sıcaklıkla dalgalanır. Basınç, uygun bir kullanım seviyesini sağlamak için ayda en az bir kez ve mevsimsel değişiklikler sırasında daha sık ölçülmelidir. 8 psi (56 kPa) altında şişirilmiş lastikleri olan bir aracın kullanılması, lastiklerin ömrünü 10000 km'den fazla azaltabilir ve yakıt tüketimini% 4'e kadar artırabilir.
→ Bir blok ısıtıcı kullanın.
Blok ısıtıcılar, motorun ısınması sırasında yakıtla zenginleştirilmiş yanma süresini azaltabilir, bu da yakıt tüketimini ve emisyonları azaltır. Optimum etki için, motoru çalıştırmadan 2 saat önce açılacak şekilde ayarlanmış bir zamanlayıcılı blok ısıtıcılar kullanın.
Original Link: https://www.nrcan.gc.ca/sites/www.n...ient-technologies/autosmart_factsheet_3_e.pdf
SOĞUK HAVALARIN YAKIT VERİMLİLİĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Sürücüler kış koşullarında daha yüksek yakıt tüketimi beklemelidir. Çeşitli kış koşullarının kombine etkileri, yaz sürüşüne kıyasla yakıt tüketimini artırabilir.
Şekil 1: Şehiriçi kullanım için üç farklı çalışma sıcaklığında test edilen sekiz farklı araç için yakıt tüketimi verileri
Örneğin:
→ Soğuk hava daha yüksek yakıt tüketimine neden olur.
ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA), 24 ° C ila 7 ° C sıcaklıktaki bir düşüşün şehir içi işe gidiş gelişlerde yakıt tüketimini % 12 ila %28 artırabileceğini tahmin ediyor (bkz. Şekil 1).
→ Aerodinamik direnç kışın daha fazladır.
Soğuk ve kuru kış havası, ılık, nemli yaz havasından % 11 daha yoğundur, bu da rüzgar dirençini artırır. Sonuç olarak, karayolu yakıt tüketimi yaklaşık % 1,3 oranında artmaktadır. Ortalama rüzgar hızı da kışın daha yüksektir, bu da aerodinamik direnci ve yakıt tüketimini arttırıyor.
→ Kış havası zor sürüş koşullarına sebep olur.
Asfalt bozulması ve kar, buz, sulu kar, su, tuz, çakıl ve kum karışımı ile yollar kışın daha serttir. Lastikler yoğun kar ve yol örtüsünü kenara itmesi gerektiğinden, artan yuvarlanma direncini dengelemek için motor daha çok çalışır. Kar ve buz da tekerleklerin kaymasını artırır ve bu da yakıt tüketiminin artmasına neden olur. İklim koşulları, sürüş koşulları, arazi, araç tipi ve sürüş tarzındaki birçok değişiklik nedeniyle yol koşullarından kaynaklanan kesin kayıpları ölçmek zordur. ABD EPA verileri, kötü yol koşulları nedeniyle yakıt tüketiminin % 7 ila %35 oranında artabildiğini göstermektedir.
→ Kış gazı normalde daha düşük enerji yoğunluğuna sahiptir.
Benzin bileşimi, tarihsel sıcaklık verilerine dayanarak mevsimsel ve coğrafi olarak ayarlanır. Bir litre kış gazı, tipik olarak % 1.5 ila % 3 aralığında bir litre yaz gazından daha az enerjiye sahiptir. Dizel yakıt da benzer şekilde etkilenir
→ Kış sürüşü, aracın elektrik sisteminin yükünü artırır.
Klima kullanımı hariç, ısıtma, buz çözme, farlar ve iç lambalar, ısıtmalı koltuklar, ısıtmalı aynalar ve ön cam yıkayıcı pompasının artan kullanımı nedeniyle soğuk havalarda aracın elektrik yükleri normalde daha yüksektir. Bu elektrik yükleri için enerji, motordan güç alan aracın elektrik sistemi tarafından sağlanır.
NELER YAPABİLİRİZ?
→ Motoru ısınmak için rölantide çalıştırma!
Kabini ısıtmak için uzaktan kumanda ile aracınızı çalıştırıyor ve aracınızın 10 dakika çalışmasına izin veriyor musunuz? Dikkat et! On dakikalık rölanti, 0,25 ila 0,50 litre yakıt yakar ve araca ve koşullara bağlı olarak 600 ila 1200 gram CO2 yayar. 30 saniyeden fazla rölantinin araç için bir yararı yoktur. Birkaç dakika sürmek, motor aktarma organlarını ve kabini ısıtmanın en etkili yoludur.
→Lastik basıncınızı düzenli kontrol edin.
Lastik basıncı sıcaklıkla dalgalanır. Basınç, uygun bir kullanım seviyesini sağlamak için ayda en az bir kez ve mevsimsel değişiklikler sırasında daha sık ölçülmelidir. 8 psi (56 kPa) altında şişirilmiş lastikleri olan bir aracın kullanılması, lastiklerin ömrünü 10000 km'den fazla azaltabilir ve yakıt tüketimini% 4'e kadar artırabilir.
→ Bir blok ısıtıcı kullanın.
Blok ısıtıcılar, motorun ısınması sırasında yakıtla zenginleştirilmiş yanma süresini azaltabilir, bu da yakıt tüketimini ve emisyonları azaltır. Optimum etki için, motoru çalıştırmadan 2 saat önce açılacak şekilde ayarlanmış bir zamanlayıcılı blok ısıtıcılar kullanın.
Original Link: https://www.nrcan.gc.ca/sites/www.n...ient-technologies/autosmart_factsheet_3_e.pdf
Son düzenleme: