Sola eğimli yolda direksiyonun kendiliğinden hafif sola dönmesi-Rot ayarı bozukluğu

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Araç 2013 FB7.
Ailedeki FB7yi sık kullanmadığım için geçen yıl farkettiğim ancak ailede benim dışında kimsenin umursamadığı, halen de sorun mu değil mi emin olmadığım bir husus var, tecrübesi olanlar paylaşım yaparsa sevinirim :)
Benimde araca yeni lastikler takınca iyice dikkatimi çekti, aslında eski lastiklerde de vardı ama lastiklerin eski olmasına ve eşit diş seviyelerinde olmamasına bağlamıştım ancak sıfır lastikte de aynen devam ediyor.

Araç eğimsiz düz yolda ilerlerken direksiyonu bırakınca dümdüz kalmaya devam ediyor, ani frenlerde de yalpalama da yok.
Sağa eğimli yolda direksiyonu bırakınca yine düz şekilde kalıp araç düz bir şekilde devam ediyor, hiç sağa ekstra hareket yok (halbuki yol eğimine göre hafif sağa yönelmesi gerekir diye düşünüyorum)
Ancak sola eğimli yolda direksiyonu bırakınca, direksiyon 30 derece civarı sola dönerek aracı sola doğru hareket ettiriyor, hatta çok eğimli bir yoldaysanız araç bayağı bayağı sola dönmeye çalışıyor gibi hissettiriyor, direksiyonu sağa döndürerek düz gidiyorum.
Yanlız bu incelemeleri yaptığımda araçta tek kişiyim ve 100 kilo civarıyım :) Aracın ağırlık dağılımını bir miktar bozuyorum belki bu da etkilidir, yanıma dengeleyecek bir ağırlık alıpta ayrıca denemeyi düşünüyorum :)
Araç daha 50binde, sadece şehiriçi ve nadirende şehirdışı kullanılıyor, daha önce de hiç rot ayarına da girmedi.
Aracın garantisinin bitmesine az kaldı, boş vaktimde götürmeyi düşünüyorum ama servis konusu hepimizin malumu, pek çözüm getireceklerini sanmıyorum.
Ben biraz direksiyon kutusundan şüpheleniyorum ama aracın düz yoldaki davranışında bir sorun yok, direksiyon kutusu arızası olsa sürekli yapmalıdır diye de düşünüyorum.
Sizlerin bu durumda görüşleri nelerdir, sizce bir sorunmudur, değilmidir? Daha önce böyle bir olayla karşılaşan hiç oldu mu?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Teşekkürler yanıt için.
Benim de hissiyatım anlattığınız yönde dengesiz ağırlık ile birlikte artıyor. Ustayla yan yana test edince de o sebeple fazla anlaşılmıyor.
Lastikler desenine göre veya sürtünme artış azalışına göre durumu artırıp azaltabiliyor. Mesela ben lastik havasını özellikle artırıp denediğimde artıyor yönlenme.
Bir de ben biraz obsesifim..
İyi günler
Bende de simetri ve obsesyon mevcut :) normal kullanıcılar bu durumu dikkate almıyorlardir zaten.
 
Geri
Üst