Sola eğimli yolda direksiyonun kendiliğinden hafif sola dönmesi-Rot ayarı bozukluğu

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Araç 2013 FB7.
Ailedeki FB7yi sık kullanmadığım için geçen yıl farkettiğim ancak ailede benim dışında kimsenin umursamadığı, halen de sorun mu değil mi emin olmadığım bir husus var, tecrübesi olanlar paylaşım yaparsa sevinirim :)
Benimde araca yeni lastikler takınca iyice dikkatimi çekti, aslında eski lastiklerde de vardı ama lastiklerin eski olmasına ve eşit diş seviyelerinde olmamasına bağlamıştım ancak sıfır lastikte de aynen devam ediyor.

Araç eğimsiz düz yolda ilerlerken direksiyonu bırakınca dümdüz kalmaya devam ediyor, ani frenlerde de yalpalama da yok.
Sağa eğimli yolda direksiyonu bırakınca yine düz şekilde kalıp araç düz bir şekilde devam ediyor, hiç sağa ekstra hareket yok (halbuki yol eğimine göre hafif sağa yönelmesi gerekir diye düşünüyorum)
Ancak sola eğimli yolda direksiyonu bırakınca, direksiyon 30 derece civarı sola dönerek aracı sola doğru hareket ettiriyor, hatta çok eğimli bir yoldaysanız araç bayağı bayağı sola dönmeye çalışıyor gibi hissettiriyor, direksiyonu sağa döndürerek düz gidiyorum.
Yanlız bu incelemeleri yaptığımda araçta tek kişiyim ve 100 kilo civarıyım :) Aracın ağırlık dağılımını bir miktar bozuyorum belki bu da etkilidir, yanıma dengeleyecek bir ağırlık alıpta ayrıca denemeyi düşünüyorum :)
Araç daha 50binde, sadece şehiriçi ve nadirende şehirdışı kullanılıyor, daha önce de hiç rot ayarına da girmedi.
Aracın garantisinin bitmesine az kaldı, boş vaktimde götürmeyi düşünüyorum ama servis konusu hepimizin malumu, pek çözüm getireceklerini sanmıyorum.
Ben biraz direksiyon kutusundan şüpheleniyorum ama aracın düz yoldaki davranışında bir sorun yok, direksiyon kutusu arızası olsa sürekli yapmalıdır diye de düşünüyorum.
Sizlerin bu durumda görüşleri nelerdir, sizce bir sorunmudur, değilmidir? Daha önce böyle bir olayla karşılaşan hiç oldu mu?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Katılım
22 Mar 2018
Mesajlar
158
Tepki puanı
63
Yaş
34
Konum
İzmir
O zaman rot ayarindan önce lastikleri yer değiştirip solu sağa sağı sola alıp denenebilir eğer tam tersi durum oluyor ise yani sağa çekme yaparsa lastikte bir sıkıntı olabilir. Değişen bir durum olmazsa rot ayarına baktirin
Düz zeminde direksiyonu bıraktığımda aynen düz kalıyor, araç düz gidiyor. Araçta gezinme yada farklı yönlenme görsem rotta sorun var diyecem ama onu gözlemlemedim. ani frenaj denemelerimde de direksiyon istifini bozmadı.
Sadece sola eğimli yollarda direksiyonu bıraktığımda direksiyon ve araç bir miktar sola dönmek istiyor. Bana garip gelen sağa eğimli yolda bu durum yok.

MI 6 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@m2hamid Bence senin araba pertten çıkma şasesi kaçık ?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@speedy35 hocam bugün denedim, birşey değişmedi :)
Aslında kafaya takmayınca pekte hissedilen bir durumda değil diyebilirim. Biraz dikkat etmek gerekiyor, özellikle başka araçtan geçince farkediliyor.
İşin komiği benden başka kimse böyle bir sorun var demiyor :)

@NoFeaR hocam benim kazalı FD6 yapmıyor bunu :D O sağa dönüyor ve direksiyon kutusundan olduğunu bildiğim için umursamıyorm, ancak yok yere bu da aynı tepkiyi sol için vermeye başlayınca insanın canı ucundan sıkılıyor :D Bu aralar pek şehirdışım yok, bu vesile ile benim FD6yı da aileye verdim FB7yi ben kullanıyorum 3-4 gündür, şehiriçi inanılmaz rahat geldi ama FD6nın sürüş hissiyatı bence daha keyifli, işin garibi ailedekiler eski diye FD6ya burun kıvırıyorlardı, şimdi bu araba daha hoşumuza gitti, bunu biz kullanalım biraz diye FD6yı geri vermiyorlar. Yanlız uzun süredir yeni araba almamak için kendimi frenliyorum, bugün iyiki almamışım dediğim olay oldu. Genelde çarşı tarafında aracı koyduğum kenar mahalle park yerinde bugun FD6 yerine FB7yi koydum ve tekrardan arabanın yanına geldiğimde arka sağ tamponda sürtme izi mevcuttu. Sanayide boyacıya baktırdım, tampon tırnakları sağlam sadece boya atmış, isterseniz boyatalım diyince bende o zaman böyle sürtülmüş kalsın dedim :)
Kısacası araca sahibi dışında herkesin zarar verdiği garip bir düzen var, bu düzen düzelmeden sıfır araç bana mantıklı gelmiyor :(
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Geçmiş olsun @m2hamid hocam. Maalesef ülke maganda kaynıyor. Hatta bu aralar fışkırıyor da diyebiliriz maalesef... :mad:
Saolun hocam :) maganda meselesinde dediğiniz gibi, söylenecek çok söz var aslında ama yeri burası değil işte ;)
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
En iyisi sen bir rot ayarına git. Ama gitmeden önce yine servise uğra. Sonuç alamazsan git. Usta iyiyse zaten sana şuralarda sıkıntı var der kardeşim. Toplamada da sıkıntı varsa direksiyon şaftı bir şeye sürtüyor olabilir. Ya da dediğin gibi merkez kontrolüne gerek olabilir.
 

Can

0
Yönetici
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
3,635
Tepki puanı
225
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
İşe ucuz yollardan başlamak gerek. 6 yıldır rot ayarı yapılmaması bence uzun bir süre. yollar düzgün değil ki rot ayarı o kadar dayansın :) bence öncelikle rot balans ayarı yaptırın. lastikler yeni değişmiş ilk 250 300 km boyunca yeni takıldıktan sonra balans bozulabiliyor. Bunlar yapıldıktan sonra tekrar konuşalım derim :)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
En iyisi sen bir rot ayarına git. Ama gitmeden önce yine servise uğra. Sonuç alamazsan git. Usta iyiyse zaten sana şuralarda sıkıntı var der kardeşim. Toplamada da sıkıntı varsa direksiyon şaftı bir şeye sürtüyor olabilir. Ya da dediğin gibi merkez kontrolüne gerek olabilir.
İşe ucuz yollardan başlamak gerek. 6 yıldır rot ayarı yapılmaması bence uzun bir süre. yollar düzgün değil ki rot ayarı o kadar dayansın :) bence öncelikle rot balans ayarı yaptırın. lastikler yeni değişmiş ilk 250 300 km boyunca yeni takıldıktan sonra balans bozulabiliyor. Bunlar yapıldıktan sonra tekrar konuşalım derim :)
Tavsiyeler için teşekkürler(y):)
Müsait boşluğumda servise bir uğrayacam bakalım :) Dediğiniz gibi 6 yıldan sonra rot ayarını da yaptırsam fena olmaz :)
 
Son düzenleme:
Geri
Üst