Sürekli LPG'den benzine geçiş yapıyor

Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
642
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Aracım 2009 FD6, 2010 yılında Prins VSI-1 sistem takılmıştı serviste. Geçen yaz lpg deposunu değiştirdim. Şamandıra düzgün çalışmıyordu, 5-6 ay sonra kendiliğinden düzelmişti.
Asıl soruna gelirsek araçta lpg olduğu halde (az veya çok fark etmiyor) birden hareket halindeyken benzine geçiyor. Lpg düğmesine basmama rağmen geçiş yapmıyor, kafasına göre benzin-lpg geçişi yapıyor.
Kayseri'de 2 farklı Prins bayisine gittim, aracı bilgisayara bağladılar, hata kodu gözükmüyor diye çözüm sunamadılar. Dedimki acaba basınç ayarı mı düşük, borularda mı kaçak var veya elektrik kablolarında mı, soketlerde mi temassızlık var diyorum gittiğim yerlere, arıza kodunu görmeden bir şey yapamayız diyorlar. Tek tek parça değişip bulmaya çalışırsak bu sefer size fiyat olarak zararı olur dediler. Sistem daha eski, projesini eski bayiler yapmıştır diye kimse bakmaya bile yanaşmıyor. Adam gibi bakıp yapacak birini bulamadım.
Akü başlarında temassızlık var mı diye baktım yok, aküyü 2 yıl önce aldım %91 çıktı sağlığı. Akünün yanında lpg kutusu gibi bir şey var, bir videoda görmüştüm ondaki sokette temassızlık nedeniyle stop ediyordu ve lpg-benzin yapıyordu acaba ondan mı dedim onu salladım araç çalışırken ama ondan da bir şey olmadı. Ne zaman yapacağı hiç belli olmuyor.
Mesela cuma günü toplam 500km yol yaptım, yaklaşık 200km sini benzinle gitmek zorunda kaldım. İşin kötü yanı yolda giderken birden lpg den benzine geçince araç sarsılıyor, hatta hızım 20 km/h den düşükse motor stop bile ettiği oluyor. Kayseri-Malatya arası yol gittim, yüksek devir ve bayır tırmanışlarında daha çok yaşadım. Ama aynı yolu dönerken sorun olmadı büyük kısmında.
Konu hakkında fikir verebilecek varsa sevinirim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam aklıma gelen ihtimalleri yazıyorum,
Prins'in sisteminde eğer enjektör koruması varsa ve enjektörlerden birinde sorun varsa LPGden atabilir.
Regülatör basıncında dengesizlik varsa veya basıncı ölçen sensörde sorun varsa da LPGden atma yapabilir.
LPG ECUsu da arızalı olabilir.
Kullandığınız yakıtta bir kirlilik varsa da bu durum oluşabilir.

Geçen ay benimde başıma garip bir durum geldi, nasıl olmuşsa LPG filtresinin içindeki parçalardan biri kırılmış ve bu yüzden araç ısınınca kafasına göre belli belirsiz LPGden atıyordu.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
642
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Geçen yıl uyduruk bir yerden lpg almak zorunda kalmıştım onun haricinde hep shell, opet, po ve bp den alırım. İşin ilginci net teşhis koyacak usta bulamadım.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Geçen yıl uyduruk bir yerden lpg almak zorunda kalmıştım onun haricinde hep shell, opet, po ve bp den alırım. İşin ilginci net teşhis koyacak usta bulamadım.
LPGde arıza çok belirgin değilse teşhis koyamıyorlar maalesef, motorun kendi ECUsu gibi gelişmiş hata bildirim sistemleri olmadığı için hep deneme-yanılma yoluyla ilerliyor maalesef.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Aracım 2009 FD6, 2010 yılında Prins VSI-1 sistem takılmıştı serviste. Geçen yaz lpg deposunu değiştirdim. Şamandıra düzgün çalışmıyordu, 5-6 ay sonra kendiliğinden düzelmişti.
Asıl soruna gelirsek araçta lpg olduğu halde (az veya çok fark etmiyor) birden hareket halindeyken benzine geçiyor. Lpg düğmesine basmama rağmen geçiş yapmıyor, kafasına göre benzin-lpg geçişi yapıyor.
Kayseri'de 2 farklı Prins bayisine gittim, aracı bilgisayara bağladılar, hata kodu gözükmüyor diye çözüm sunamadılar. Dedimki acaba basınç ayarı mı düşük, borularda mı kaçak var veya elektrik kablolarında mı, soketlerde mi temassızlık var diyorum gittiğim yerlere, arıza kodunu görmeden bir şey yapamayız diyorlar. Tek tek parça değişip bulmaya çalışırsak bu sefer size fiyat olarak zararı olur dediler. Sistem daha eski, projesini eski bayiler yapmıştır diye kimse bakmaya bile yanaşmıyor. Adam gibi bakıp yapacak birini bulamadım.
Akü başlarında temassızlık var mı diye baktım yok, aküyü 2 yıl önce aldım %91 çıktı sağlığı. Akünün yanında lpg kutusu gibi bir şey var, bir videoda görmüştüm ondaki sokette temassızlık nedeniyle stop ediyordu ve lpg-benzin yapıyordu acaba ondan mı dedim onu salladım araç çalışırken ama ondan da bir şey olmadı. Ne zaman yapacağı hiç belli olmuyor.
Mesela cuma günü toplam 500km yol yaptım, yaklaşık 200km sini benzinle gitmek zorunda kaldım. İşin kötü yanı yolda giderken birden lpg den benzine geçince araç sarsılıyor, hatta hızım 20 km/h den düşükse motor stop bile ettiği oluyor. Kayseri-Malatya arası yol gittim, yüksek devir ve bayır tırmanışlarında daha çok yaşadım. Ama aynı yolu dönerken sorun olmadı büyük kısmında.
Konu hakkında fikir verebilecek varsa sevinirim.

Geçmiş olsun. 11 senelik bir sistemden bahsediyoruz. Bazı parçaların ömrü dolmuş olabilir. Servislerinde eski sistemle ilgili tecrübesi yok ise iş daha da zorlaşıyor. Yaşanan olaylardan yola çıkmak en mantıklısı gibi duruyor. Rampada benzine daha çok geçiyor diye belirtmişsiniz. Buna göre regülatör basınç yetersizliği olabilir. Maf sensörü olabilir. Ecu olabilir. Ömrü dolan enjektörde olabilir. Servis elemanının arıza kodundan ziyade ekrana çıkan değerlerin doğru olup olmadığını bilmesi gerekiyor.
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
602
Tepki puanı
642
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok
Geçmiş olsun. 11 senelik bir sistemden bahsediyoruz. Bazı parçaların ömrü dolmuş olabilir. Servislerinde eski sistemle ilgili tecrübesi yok ise iş daha da zorlaşıyor. Yaşanan olaylardan yola çıkmak en mantıklısı gibi duruyor. Rampada benzine daha çok geçiyor diye belirtmişsiniz. Buna göre regülatör basınç yetersizliği olabilir. Maf sensörü olabilir. Ecu olabilir. Ömrü dolan enjektörde olabilir. Servis elemanının arıza kodundan ziyade ekrana çıkan değerlerin doğru olup olmadığını bilmesi gerekiyor.

İlk gittiğim prins bayisi hiç kafanı ağrıtma komple yenileyelim 3000-tl ye prins teknomax dedi.
Bakalım abim eğer FB7'sinden FC5'e terfi ederse onun aracı ben almaya niyetliyim, model yükseltelim diyoruz. Olmazsa en kötü komple sistemi yenilerim artık.
 
Geri
Üst