Süspansiyon kalitesinin ani manevra durumunda önemi

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
1,960
Tepkime puanı
1,146
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FD6 2010
Uzun süredir uygun fiyat ile ön plana çıkan birçok otomotiv markasında, kullanıcı tarafından direk temastaki bölgelerde kaliteyi yükselttiğini ancak gerçekte süspansiyon parçaları gibi görünmeyen bölgelerden bu maliyeti dengelediğini düşünüyordum, son zamanlarda geyik testlerinde B-SUV araçlarda bu durum iyice kendini göstermeye başladı. Özellikle ESP aktif olduğunda aracın ağırlık dağılımı ve viraj kabiliyetini bozan ciddi gövde salınımı görüntüsü ortaya çıkıyor.

Civic platformundan geliştirilen CR-Vnin ani manevradaki dönüşünü izleyin, araç zorlandığında kafadan kayıyor ancak hiçbir şekilde sekme tarzı gövde salınım mevcut değil.
Muhtemelen kafadan kaymanın temel nedeni de yüksek ağırlık.

Şimdi aynı testteki süspansiyonda maliyetten kısıldığını düşündüğüm araçların ani manevra tepkilerine göz atın,

Kia Sportage (C-SUV olmasına rağmen sorunlu)

Mazda CX-3

Seat Arona

Dacia Sandero

BONUS: Fiat altyapısını kullanmaya başladıktan sonra ciddi sorunlar yaşayan Jeep Renegade :sneaky:
https://youtu.be/dCEthdH7iYw?t=18
 
Son düzenleme:

NoFeaR

Sayfa Yönetim
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
13,742
Tepkime puanı
802
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
1,960
Tepkime puanı
1,146
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FD6 2010
Bizim sedanların testi de bu şekildeymiş.

Araç ağırlık artışına bağlı olarak hafif kafadan kayma yaşıyor ancak şasi ve süspansiyon tepkileri çok dengeli (y)
Hb versiyonda sedandaki 76 km dönüş değeri 79 km'ye çıkıyor (y)
 
Üst