Vites atmak yerine boğulma problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Mr.Vogue
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
12 Mar 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Gaziantep
Aracınız
Honda CRV
Arkadaşlar merhaba. 2004 Honda CRV 2.0i ES sahibiyim. Olayı baştan anlatayım. Araç ile uzun yola çıkmıştım. Aracımda stop etme problemi vardı. Otobanda gittiğim yerde stop etti. Araçların sıkıştırması nedeniyle stop ettikten sonra 1 e alıp çalıştırdım ve yola devam ettim. Daha sonrasında akü bitti. Aküyü değiştirdim. Bir süre sonra sibop sesi gelmeye başladı. Şarj dinamosu arızalanmış. Kömürünü değiştirdiler tekrar takıldı şarj dinamosu. Evin önüne çektim. Kontağı kapattığımda farkettim ki sibop sesi sanki motor sesi gibi geliyordu. Araç rölantide 1200 devirde çalışıyordu kontağı kapatmadan önce. Kaputu kaldırdığımda üstkapağın yağ içinde olduğunu farkettim. Kapağı söküp sente ile ayar vermeye çalıştım. Emmeyi 0.25 Egzozu 0.28 olarak ayarladım. Ses azaldı. Bir süre sonra tekrar aynı şekilde devam etti. Hala sibop sesi vardı. Bir süre sonra üst kapakla uğraşmaktan vazgeçtim. Aracı çalıştırdım. Vitesi D konumuna getirdim. Dip gaz dahi bassam 3.vitese geçmiyor. D konumunda 1-2 ye geçiyor. 3 e geçmiyor. İşin saçma yanı vites atarken 3000 deviride geçmiyor. Anlayacağınız 40'ı geçemiyorum. 1-2 den D ye geçiriyorum belki beyinle alakalıdır diye. Oda olmuyor. Tamirci dağıtırım ama 1000-1500 sadece sökmeye alırım diyor. Beyler ne yapacağımı şaşırdım. Bana bi akıl gösterin.

Aracın motoru K20A4 2.0 benzin-lpg
Şanzıman otm 4 vites
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,258
Çözümler
9
Tepki puanı
13,089
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Civiclerde şanzımanla motor beyni tek ECUdur, CR-Vde de aynı durum olma ihtimali var ve bence beyin aracı korumaya almış.
Bilgisayara bağlayıp hata kayıtlarını sildirmeyi deneyin.
Ayrıca subap ayarını motor sıcakken yaptıysanız ayarınız yanlış olabilir.
K motor serisi R serisi gibi LPGye uyumlu değil, kmye bağlı olarak subaplar zararda görmüş olabilir.
 
Katılım
12 Mar 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Gaziantep
Aracınız
Honda CRV
Civiclerde şanzımanla motor beyni tek ECUdur, CR-Vde de aynı durum olma ihtimali var ve bence beyin aracı korumaya almış.
Bilgisayara bağlayıp hata kayıtlarını sildirmeyi deneyin.
Ayrıca subap ayarını motor sıcakken yaptıysanız ayarınız yanlış olabilir.
K motor serisi R serisi gibi LPGye uyumlu değil, kmye bağlı olarak subaplar zararda görmüş olabilir.

Hocam aracı bilgisayara bağladık. Araç zamanlama- silindir sayısı(3 silindir aktif) dışında hiçbir hata vermiyor. Ustanın söylediğine göre baskı balata olsa D konumuna geçmez geçsede gitmez diyor. (Switch tarzı bi sistemle geçiş yapıyormuş vitese) Şanzımanda bir problem olsa yüksek ihtimalle 3 deviri geçer dedi. Çözemedim dedi üstüne birde bilgisayara bağladığı için 250₺ aldı. Bu arada dediğiniz gibi aracın belli modellerinde tek ECU varmış. Bizimkide o modellerden. Yalnız ne enteresandır ki vites hakkında hiçbir bildirim vermiyor ecu. Bide korumaya almıyormuş araç. Ustaya kalsa araç motor istiyor. Rektefeye 10.000₺ istiyor. Yeni motor 6.000₺. Ne yapacağımı şaştım. Başka fikri olan kimse var mı?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,258
Çözümler
9
Tepki puanı
13,089
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam aracı bilgisayara bağladık. Araç zamanlama- silindir sayısı(3 silindir aktif) dışında hiçbir hata vermiyor. Ustanın söylediğine göre baskı balata olsa D konumuna geçmez geçsede gitmez diyor. (Switch tarzı bi sistemle geçiş yapıyormuş vitese) Şanzımanda bir problem olsa yüksek ihtimalle 3 deviri geçer dedi. Çözemedim dedi üstüne birde bilgisayara bağladığı için 250₺ aldı. Bu arada dediğiniz gibi aracın belli modellerinde tek ECU varmış. Bizimkide o modellerden. Yalnız ne enteresandır ki vites hakkında hiçbir bildirim vermiyor ecu. Bide korumaya almıyormuş araç. Ustaya kalsa araç motor istiyor. Rektefeye 10.000₺ istiyor. Yeni motor 6.000₺. Ne yapacağımı şaştım. Başka fikri olan kimse var mı?
250 tl sadece bilgisayara bağlamak için isteyen yerden bence uzak durun.
Yetkili servisin bile teşhis ücretini 150 tl olarak biliyorum.
Aracınız normalde 4 silindirli ise 3 silindir aktif uyarısı vermesi 1 tane silindirde yada 3 numaralı silindirde sorun olma ihtimali anlamına da geliyor olabilir.
 
Katılım
12 Mar 2020
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Gaziantep
Aracınız
Honda CRV
S
250 tl sadece bilgisayara bağlamak için isteyen yerden bence uzak durun.
Yetkili servisin bile teşhis ücretini 150 tl olarak biliyorum.
Aracınız normalde 4 silindirli ise 3 silindir aktif uyarısı vermesi 1 tane silindirde yada 3 numaralı silindirde sorun olma ihtimali anlamına da geliyor olabilir.
Sorun şu ki bu ücreti yetkili servis alıyor. Normalde silindir problemi vardı ancak böyle birşey ilk defa oluyor. İşin kötü yanı başka aracımda yok ve 40km ile gitmek cidden insanı yoruyor. Yarın aracı sanayiye bırakacağım. Ortalama 1 hafta kontrol sürer diyorlar. Araca yapacağım masrafları hesaplayacaklar. Aracın problemi çözülürse veya çözülmezse veya neyin sebep olduğunu başka bir kaynaktan öğrenebilirsem sizleride bilgilendiririm. Umarım yine bir araba parası daha harcatmak zorunda bırakmaz beni ?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,258
Çözümler
9
Tepki puanı
13,089
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
S

Sorun şu ki bu ücreti yetkili servis alıyor. Normalde silindir problemi vardı ancak böyle birşey ilk defa oluyor. İşin kötü yanı başka aracımda yok ve 40km ile gitmek cidden insanı yoruyor. Yarın aracı sanayiye bırakacağım. Ortalama 1 hafta kontrol sürer diyorlar. Araca yapacağım masrafları hesaplayacaklar. Aracın problemi çözülürse veya çözülmezse veya neyin sebep olduğunu başka bir kaynaktan öğrenebilirsem sizleride bilgilendiririm. Umarım yine bir araba parası daha harcatmak zorunda bırakmaz beni ?
Bu ücreti Gaziantep servis istiyorsa gidilmeyecek yerler listeme orayı da ekleyeyim.
Geçmiş olsun.
 
Geri
Üst