Vtec-2 başlangıç seviye motor modifiye

Eveet, cepleri doldurduk ta yorgunluktan ne yapacağımıza bakmayı unuttuk. Arabayı yeni aldık bir iki ufak arızası var onları hallettik. Otobanda 1.6 ies den şamar yedik, ' abi bu boş hali' dedi. Üzüldük. Gel gelelim konuya, bizi yormayacak sürekli aanayide gezdirmeyecek al bunu yap şunu yap motor gücünde artış görürsün. Dediginiz tavsiyeleri bekliyorum. Bütçe belirtmiyorum, dediğim gibi 2jz swapla diyecek haliniz yok. E sıfır motorda yapmayacaz. Naçizane tavsiyelerinizi beklemekteyim.
Not: 1.6 ies tokatlayıp gelicem.
 
headers katalizör iptali açaık hava filtresi. birde şimdi atmosferiklerede inceden yazılım oluıyor. bunlar tabi baslangıc seviyesi. sonrasında buji bobin beyin değişimi yapılarak biraz daha güçlendirilebilir. motor atmosferik oldugu için secenekler kısıklı alınan sonuçlar az oluyor haliyle. çok bişiy beklemden gunlukte bunlar yapılabilir
 
Eveet, cepleri doldurduk ta yorgunluktan ne yapacağımıza bakmayı unuttuk. Arabayı yeni aldık bir iki ufak arızası var onları hallettik. Otobanda 1.6 ies den şamar yedik, ' abi bu boş hali' dedi. Üzüldük. Gel gelelim konuya, bizi yormayacak sürekli aanayide gezdirmeyecek al bunu yap şunu yap motor gücünde artış görürsün. Dediginiz tavsiyeleri bekliyorum. Bütçe belirtmiyorum, dediğim gibi 2jz swapla diyecek haliniz yok. E sıfır motorda yapmayacaz. Naçizane tavsiyelerinizi beklemekteyim.
Not: 1.6 ies tokatlayıp gelicem.
Foruma hoşgeldiniz. Yazıyı okuyunca delikanlı zamanlarım aklıma geldi. :)
Yeni araç, ilk heyecan, gazlamalar vay be.
Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun. Sağlıklı bir ies'ten tokat yemeniz gayet normaldir. Elinizdeki araç 20 yaşında geçmişi nasıl bilmiyoruz. Her türlü yürüyen aksamda yıpranma vardır. Dışarıdan yapılabilecek müdahaleler. İes emme ve bigtube hava filtresi. (Direkt olmaz bir kaç işlem yapıp takılabilir. Adana'da bunu hazırlayıp kargolayan vardı.)
Çıkış için 4-1 headers, 51 düz boru (düz boruya ihtiyaç hâlinde katalizör takabilmek için bağlantı yerleri olacak şekilde olması güzel olur.), spor egzoz. Warex vs. gerek yok.
Motor için yağ temizleyici, 5-40 tam sentetik kaliteli yağ. Kaliteli yağ filtresi uygun olur.
Güzel bir subap ayarı elzem bir konudur.
Her silindire kompresyon testi yapılıp değerler eşit mi kontrol edilmeli. Baskı balatada kaliteli ve bitik olmamalı. Kaliteli şanzıman yağı. Soğutma sistemi çok iyi çalışıyor olmalıdır. Lastikler yere iyi tutunmalı.
Bu tarz işlem ile ivmelenmede hissedillir bir artış olur. Beygir arttırmadan aracın daha iyi hava alıp vermesini sağlanarak beygirleri daha iyi hissedersiniz. D17 beyin tek takılırsa araç hep zenginde gider. İmmo yanıp söner istenilen verim pek alınamaz. Rölanti hep yüksek kalır. Aşırı yakıt sarfiyatı olur.
İes uzun şanzıman aralıklarına sahiptir. Ve daha yüksek devir çevirir. 4. Vites 200 kilometre görür. Vtec2'lerde daha kısa şanzımana sahip olup daha düşük devir çevirir. 4. Viteste 170 anca görür. 5'te güç beklemeyin. Roll esnasında hedef ilk 170 olmalıdır.
Yok ben daha çok birşeyler yapmak istiyorum diyorsanız. D17 Krank, yatak, kol, piston gömlek yenilenir. Devirdaim, yağ pompası, motor contası yenilenir. Triger ve V kayışı kontrol edilmeli. Üst kapak revizyon edilir. Araç fakire düşeceği için lpg sistemine afr ayarı yapılır. Hafif zenginde ayarlanır. Benzinde ayar için başka aparatlar lazım onun için lpg ile daha kolay iş çözülür. HP ve Tork artışı bu uygulamada olur. Baskı balata FCC olması lazım. Bu uygulamadan sonra eski şanzıman bu gücü ne kadar aktarabilir zaman gösterir.
 
Son düzenleme:
Foruma hoşgeldiniz. Yazıyı okuyunca delikanlı zamanlarım aklıma geldi. :)
Yeni araç, ilk heyecan, gazlamalar vay be.
Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun. Sağlıklı bir ies'ten tokat yemeniz gayet normaldir. Elinizdeki araç 20 yaşında geçmişi nasıl bilmiyoruz. Her türlü yürüyen aksamda yıpranma vardır. Dışarıdan yapılabilecek müdahaleler. İes emme ve bigtube hava filtresi. (Direkt olmaz bir kaç işlem yapıp takılabilir. Adana'da bunu hazırlayıp kargolayan vardı.)
Çıkış için 4-1 headers, 51 düz boru (düz boruya ihtiyaç hâlinde katalizör takabilmek için bağlantı yerleri olacak şekilde olması güzel olur.), spor egzoz. Warex vs. gerek yok.
Motor için yağ temizleyici, 5-40 tam sentetik kaliteli yağ. Kaliteli yağ filtresi uygun olur.
Güzel bir subap ayarı elzem bir konudur.
Her silindire kompresyon testi yapılıp değerler eşit mi kontrol edilmeli. Baskı balatada kaliteli ve bitik olmamalı. Kaliteli şanzıman yağı. Soğutma sistemi çok iyi çalışıyor olmalıdır. Lastikler yere iyi tutunmalı.
Bu tarz işlem ile ivmelenmede hissediliyor bir artış olur. Beygir arttırmadan aracın daha iyi hava alıp vermesini sağlanarak beygirleri daha iyi hissedersiniz. D17 beyin tek takılırsa araç hep zenginde gider. İmmo yanıp söner istenilen verim pek alınamaz. Rölanti hep yüksek kalır. Aşırı yakıt sarfiyatı olur.
İes uzun şanzıman aralıklarına sahiptir. Ve daha yüksek devir çevirir. 4. Vites 200 kilometre görür. Vtec2'lerde daha kısa şanzımana sahip olup daha düşük devir çevirir. 4. Viteste 170 anca görür. 5'te güç beklemeyin. Roll esnasında hedef ilk 170 olmalıdır.
Yok ben daha çok birşeyler yapmak istiyorum diyorsanız. D17 Krank, yatak, kol, piston gömlek yenilenir. Devirdaim, yağ pompası, motor contası yenilenir. Triger ve V kayışı kontrol edilmeli. Üst kapak revizyon edilir. Araç fakire düşeceği için lpg sistemine afr ayarı yapılır. Hafif zenginde ayarlanır. Benzinde ayar için başka aparatlar lazım onun için lpg ile daha kolay iş çözülür. HP ve Tork artışı bu uygulamada olur. Baskı balata FCC olması lazım. Bu uygulamadan sonra eski şanzıman bu gücü ne kadar aktarabilir zaman gösterir.
adam kitap yazdı helal olsun bu konuları araştırıcam teşekkür ederim
 
2 şansınız var ya swap yapacaksınız ya satıp turbolu araç alacaksınız, küçük şeylerle çok performans farkı alamazsınız. Motoru açıp krank vs değiştirme olaylarına pek sıcak bakmıyorum bu olay yapılacaksa çok sağlam yerlerde yapılmalı.
 
Geri
Üst