Vtec 2 çalışma esnasında akü ışığının yanması

Katılım
6 Mar 2019
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic ES7 2004
2004 model civic vtec 2 aracımı alalı iki sene oldu. Aldığımda eski sahibi akünün 1 yıllık olduğunu söylemişti. Şimdi yolda giderken akü ışığı yanıyor ve 5 dk sonra eps ışığı da yanarak direksiyon sertleşmeye başlıyor. Akünün değerlerini ölçtüm ,12.3 volt seviyesinde. Araçta inci 45 amper ters akımla bağlamış bir akü var. Normalde aracın 70 amper istediğini duydum. Acaba bu 45 amperlik akülerin ömrü 3 yıllık mı yoksa ben yanlış kullanımdan ötürü ömrünü erken mi tükettim. Ne dersiniz Civic dostları?
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,675
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
2004 model civic vtec 2 aracımı alalı iki sene oldu. Aldığımda eski sahibi akünün 1 yıllık olduğunu söylemişti. Şimdi yolda giderken akü ışığı yanıyor ve 5 dk sonra eps ışığı da yanarak direksiyon sertleşmeye başlıyor. Akünün değerlerini ölçtüm ,12.3 volt seviyesinde. Araçta inci 45 amper ters akımla bağlamış bir akü var. Normalde aracın 70 amper istediğini duydum. Acaba bu 45 amperlik akülerin ömrü 3 yıllık mı yoksa ben yanlış kullanımdan ötürü ömrünü erken mi tükettim. Ne dersiniz Civic dostları?
Alternatörünüzü kontrol ettirin. Akünüz yeterli olarak şarj olmuyor gibi görünüyor. Ayrıca aracınızda ekstra bir donanım yok ise 70 ah gereksiz olacaktır.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,716
Çözümler
7
Tepki puanı
8,777
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
2004 model civic vtec 2 aracımı alalı iki sene oldu. Aldığımda eski sahibi akünün 1 yıllık olduğunu söylemişti. Şimdi yolda giderken akü ışığı yanıyor ve 5 dk sonra eps ışığı da yanarak direksiyon sertleşmeye başlıyor. Akünün değerlerini ölçtüm ,12.3 volt seviyesinde. Araçta inci 45 amper ters akımla bağlamış bir akü var. Normalde aracın 70 amper istediğini duydum. Acaba bu 45 amperlik akülerin ömrü 3 yıllık mı yoksa ben yanlış kullanımdan ötürü ömrünü erken mi tükettim. Ne dersiniz Civic dostları?
> Akü lambası alternatöre işarettir. Sonra araç aküden enerji almaya çalışır. Eps'de elektrikli olduğu için sistemde yeteri kadar akım yoksa devre dışı kalıyor demektir. Önce alternatör bakılmalı. Akünüz test edilip boşalmış ise şarj edilebilir.
> Akü olarak ters kutup 55 veya 60 kullanabilirsiniz. 55 orjinal yerine sığar 60 biraz zorlar.
> 70 çok fazla olur. Bu seviye aküler daha çok doğan şahin gurubu için kullanılır.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
6 Mar 2019
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic ES7 2004
> Akü lambası alternatöre işarettir. Sonra araç aküden enerji almaya çalışır. Eps'de elektrikli olduğu için sistemde yeteri kadar akım yoksa devre dışı kalıyor demektir. Önce alternatör bakılmalı. Akünüz test edilip boşalmış ise şarj edilebilir.
> Akü olarak ters kutup 55 veya 60 kullanabilirsiniz. 55 orjinal yerine sığar 60 biraz zorlar.
> 70 çok fazla olur. Bu seviye aküler daha çok doğan şahin gurubu için kullanılır.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
12.3 volt seviyesi ideal seviyenin oldukça altında diye biliyorum. Ayrıca aracın aküsü 45 amper. Sizce bu yeterli bir akü mü araç için? Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,716
Çözümler
7
Tepki puanı
8,777
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
12.3 volt seviyesi ideal seviyenin oldukça altında diye biliyorum. Ayrıca aracın aküsü 45 amper. Sizce bu yeterli bir akü mü araç için? Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.
> Çalışırken öyleyse evet baya altında. Normalde 14-14,5 olmalı. Şimdi biz fabrika harici lpg ve multimedya vs. eklemeler yapıyoruz. Bundan dolayı 55 veya 60 daha sağlıklı oluyor.
> Akünün asıl işi ilk çalıştırmada belli olur. Daha çok kışın önem arzediyor.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Geri
Üst