Civic ES7 Vtec 2 es7 otomatik hararet sorunu

Katılım
18 Eyl 2021
Mesajlar
17
Çözümler
1
Tepki puanı
10
Konum
ANKARA
Selamin aleykum honda ailesi uygulamayi yeni indirdim ismim Burak Ankaradan yaziyorum.

Bundan 5 6 ay önce 2003 makyajsiz es vtec otomatik aldim bu arada ilk defa hondaya biniyorum
Aracimla Ankara dan Kirsehir e seyrediyordum ogle vakitlerinde hava 35 40 derecelerde filandi dolaysiyla klimam da acikti kirsehire yaklasik 40 50 kilometre kala aracimin hararetinin yukseldigini gordum ve durdum araci stop etmeden kendimi yakmayacak sekilde radyatorun kapagini actim ve araci sogutana kadar su ekledim harareti dusurdum sorunum bu sekilde basladi kirsehire hararet yaptirmadan gittim sanayiye girdim orda tanimadigim bir tamircinin onunde durdum ordakiler radyator kapagimla birlikte radyator kapaginin takildigi yerin de bozuk oldugunu soylediler ordan radyator kapagi alip ankaraya tekrar su ekleyerek ve araci cok sikistirmamak kaydiyla dondum sasmaz oto sanayisinde araca baktilar ve radyatorumu ve kapagini orjinaliyle degistirdim ve tekrar kullanmaya devam ettim aradan 1 2 gun gectikten sonra tekrar aracin hararet yaptigini gordum sanayiye yakindim ve direk ustanin yanina gittim gaz beyninin diaframindan fan musurunden isi musurunden termostatdan kaynakli bi skinti oldugunu soylediler.
Ben ustanin tum dediklerini yaptirdim ve hala sorunum devam ediyor. Boyle bi sorun yasiyan arkadaslar yardimci olursaniz sevinirim aracta degistirmedigim sadece devirdaim kaldi bunun yani sira araca yaklasik 3 bin 3.500 lira gibi bi para harcadim radyator vs. Icin
Suan ki sorunum ise aracla 20 30 km yol gittikten sonra aracin hararet gostergesi dalgalanmaya basliyor ve sonrasinda yukselmeye basliyo bu esnada kaloriferi aciyorum 1 2 dakika icinde hararet dusuyor kaloriferden normalinden fazla sicaklik geliyor hararet dusunce de normalinden az sicaklik geliyor.Ayrica size soyle bir sorum olacak contasi yanan aracta yaga su suya yag karistima olmazmi egsozdan beyaz duman ve tekleme gibi sorunlar olmaz mi bunu diger araclarimda da yasamistim ve hepsinde bu sekilde belirtiler verdi
Honda da bunlarin hic birisi yok belli bir yol katetdikten sonra hararet yukseliyor. 20 30 km gittikten sonra
2 3 farkli usta bakti araca kimi devirdaim dedi kimi conta yanik kompresor suya basinc uyguluyo ve arac hava yaptigi icin fan acmiyor dedi suan conta degisimi yaptirmaya kalksak normal sartlarda ne kadar maliyeti olur ustanin biri de 7 8 bin fiyat cekti
Farkli bir usta da bu vtec 2 araclarin motorunun tamamen sokulmesi gerekiyor sokulmeden duzen tutturamayacagini soyledi yani sadece silindir kapak taslanip conta degisse kurtarmiyor mu bu araclarda fikri olan arkadaslar yorumlarinizi bekliyorum tesekkur ederim..

SM-M315F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Çözüm
Tekrardan s.a arkadaslar vtec 2 hararet sorunu hakkinda yukarda sikayetlerimi ve sonumu paylasmistim konu kapanisi yapmak icin yaziyorum.
Aracimin silindir kapagini sokmustuk conta yanik teshisi koyarak ve gercekten contanin yandigini gorduk. Silindir kapagim rektefiye oldu subaplar degisti motorun alt blok yuzeyinde 0.1~0.12 arasinda egrilik vardi ustam celik conta koymak yerine glingirit conta kestirip onu takti herhangi bisey olursa ben burdayim diye de garanti verdi. Suanlik aracimdan cok memnunum boyle bi sorunu skintisi olan arkadaslar sizler icin diyorum ozellikle aracinizda şayet bu sekil bi skintiniz varsa onun bunun lafina bakarak yok sundandir yok bundandir vs.vs. gibi yorumlardan kacinin guvendiginiz net konusan bir ustaya...
Katılım
27 Kas 2019
Mesajlar
259
Tepki puanı
176
Konum
Ankara
Ad Soyad
Arif SERÇEOĞLU
Yaş
32
Aracınız
Civic ES7 2004
Selamin aleykum honda ailesi uygulamayi yeni indirdim ismim Burak Ankaradan yaziyorum.

Bundan 5 6 ay önce 2003 makyajsiz es vtec otomatik aldim bu arada ilk defa hondaya biniyorum
Aracimla Ankara dan Kirsehir e seyrediyordum ogle vakitlerinde hava 35 40 derecelerde filandi dolaysiyla klimam da acikti kirsehire yaklasik 40 50 kilometre kala aracimin hararetinin yukseldigini gordum ve durdum araci stop etmeden kendimi yakmayacak sekilde radyatorun kapagini actim ve araci sogutana kadar su ekledim harareti dusurdum sorunum bu sekilde basladi kirsehire hararet yaptirmadan gittim sanayiye girdim orda tanimadigim bir tamircinin onunde durdum ordakiler radyator kapagimla birlikte radyator kapaginin takildigi yerin de bozuk oldugunu soylediler ordan radyator kapagi alip ankaraya tekrar su ekleyerek ve araci cok sikistirmamak kaydiyla dondum sasmaz oto sanayisinde araca baktilar ve radyatorumu ve kapagini orjinaliyle degistirdim ve tekrar kullanmaya devam ettim aradan 1 2 gun gectikten sonra tekrar aracin hararet yaptigini gordum sanayiye yakindim ve direk ustanin yanina gittim gaz beyninin diaframindan fan musurunden isi musurunden termostatdan kaynakli bi skinti oldugunu soylediler.
Ben ustanin tum dediklerini yaptirdim ve hala sorunum devam ediyor. Boyle bi sorun yasiyan arkadaslar yardimci olursaniz sevinirim aracta degistirmedigim sadece devirdaim kaldi bunun yani sira araca yaklasik 3 bin 3.500 lira gibi bi para harcadim radyator vs. Icin
Suan ki sorunum ise aracla 20 30 km yol gittikten sonra aracin hararet gostergesi dalgalanmaya basliyor ve sonrasinda yukselmeye basliyo bu esnada kaloriferi aciyorum 1 2 dakika icinde hararet dusuyor kaloriferden normalinden fazla sicaklik geliyor hararet dusunce de normalinden az sicaklik geliyor.Ayrica size soyle bir sorum olacak contasi yanan aracta yaga su suya yag karistima olmazmi egsozdan beyaz duman ve tekleme gibi sorunlar olmaz mi bunu diger araclarimda da yasamistim ve hepsinde bu sekilde belirtiler verdi
Honda da bunlarin hic birisi yok belli bir yol katetdikten sonra hararet yukseliyor. 20 30 km gittikten sonra
2 3 farkli usta bakti araca kimi devirdaim dedi kimi conta yanik kompresor suya basinc uyguluyo ve arac hava yaptigi icin fan acmiyor dedi suan conta degisimi yaptirmaya kalksak normal sartlarda ne kadar maliyeti olur ustanin biri de 7 8 bin fiyat cekti
Farkli bir usta da bu vtec 2 araclarin motorunun tamamen sokulmesi gerekiyor sokulmeden duzen tutturamayacagini soyledi yani sadece silindir kapak taslanip conta degisse kurtarmiyor mu bu araclarda fikri olan arkadaslar yorumlarinizi bekliyorum tesekkur ederim..

SM-M315F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Atölye Öztürk Honda Özel Servisi Can Abiyi Bi arayın sorun derim.sıkıntıyı güzelce anlatın yardımcı olur. Google dan bulabilirsiniz numara ve konumunu. Geçmiş olsun

EVR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,670
Çözümler
2
Tepki puanı
2,964
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Selamin aleykum honda ailesi uygulamayi yeni indirdim ismim Burak Ankaradan yaziyorum.

Bundan 5 6 ay önce 2003 makyajsiz es vtec otomatik aldim bu arada ilk defa hondaya biniyorum
Aracimla Ankara dan Kirsehir e seyrediyordum ogle vakitlerinde hava 35 40 derecelerde filandi dolaysiyla klimam da acikti kirsehire yaklasik 40 50 kilometre kala aracimin hararetinin yukseldigini gordum ve durdum araci stop etmeden kendimi yakmayacak sekilde radyatorun kapagini actim ve araci sogutana kadar su ekledim harareti dusurdum sorunum bu sekilde basladi kirsehire hararet yaptirmadan gittim sanayiye girdim orda tanimadigim bir tamircinin onunde durdum ordakiler radyator kapagimla birlikte radyator kapaginin takildigi yerin de bozuk oldugunu soylediler ordan radyator kapagi alip ankaraya tekrar su ekleyerek ve araci cok sikistirmamak kaydiyla dondum sasmaz oto sanayisinde araca baktilar ve radyatorumu ve kapagini orjinaliyle degistirdim ve tekrar kullanmaya devam ettim aradan 1 2 gun gectikten sonra tekrar aracin hararet yaptigini gordum sanayiye yakindim ve direk ustanin yanina gittim gaz beyninin diaframindan fan musurunden isi musurunden termostatdan kaynakli bi skinti oldugunu soylediler.
Ben ustanin tum dediklerini yaptirdim ve hala sorunum devam ediyor. Boyle bi sorun yasiyan arkadaslar yardimci olursaniz sevinirim aracta degistirmedigim sadece devirdaim kaldi bunun yani sira araca yaklasik 3 bin 3.500 lira gibi bi para harcadim radyator vs. Icin
Suan ki sorunum ise aracla 20 30 km yol gittikten sonra aracin hararet gostergesi dalgalanmaya basliyor ve sonrasinda yukselmeye basliyo bu esnada kaloriferi aciyorum 1 2 dakika icinde hararet dusuyor kaloriferden normalinden fazla sicaklik geliyor hararet dusunce de normalinden az sicaklik geliyor.Ayrica size soyle bir sorum olacak contasi yanan aracta yaga su suya yag karistima olmazmi egsozdan beyaz duman ve tekleme gibi sorunlar olmaz mi bunu diger araclarimda da yasamistim ve hepsinde bu sekilde belirtiler verdi
Honda da bunlarin hic birisi yok belli bir yol katetdikten sonra hararet yukseliyor. 20 30 km gittikten sonra
2 3 farkli usta bakti araca kimi devirdaim dedi kimi conta yanik kompresor suya basinc uyguluyo ve arac hava yaptigi icin fan acmiyor dedi suan conta degisimi yaptirmaya kalksak normal sartlarda ne kadar maliyeti olur ustanin biri de 7 8 bin fiyat cekti
Farkli bir usta da bu vtec 2 araclarin motorunun tamamen sokulmesi gerekiyor sokulmeden duzen tutturamayacagini soyledi yani sadece silindir kapak taslanip conta degisse kurtarmiyor mu bu araclarda fikri olan arkadaslar yorumlarinizi bekliyorum tesekkur ederim..

SM-M315F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhaba, aracınız suya kompresyon yapıyorsa radyatör kapağını açtığınızda fokurdama şeklinde hava kabarcıkları olur. Eğer bu belirti yoksa devirdaim ve termostatı değiştirmenizde fayda var.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Selamin aleykum honda ailesi uygulamayi yeni indirdim ismim Burak Ankaradan yaziyorum.

Bundan 5 6 ay önce 2003 makyajsiz es vtec otomatik aldim bu arada ilk defa hondaya biniyorum
Aracimla Ankara dan Kirsehir e seyrediyordum ogle vakitlerinde hava 35 40 derecelerde filandi dolaysiyla klimam da acikti kirsehire yaklasik 40 50 kilometre kala aracimin hararetinin yukseldigini gordum ve durdum araci stop etmeden kendimi yakmayacak sekilde radyatorun kapagini actim ve araci sogutana kadar su ekledim harareti dusurdum sorunum bu sekilde basladi kirsehire hararet yaptirmadan gittim sanayiye girdim orda tanimadigim bir tamircinin onunde durdum ordakiler radyator kapagimla birlikte radyator kapaginin takildigi yerin de bozuk oldugunu soylediler ordan radyator kapagi alip ankaraya tekrar su ekleyerek ve araci cok sikistirmamak kaydiyla dondum sasmaz oto sanayisinde araca baktilar ve radyatorumu ve kapagini orjinaliyle degistirdim ve tekrar kullanmaya devam ettim aradan 1 2 gun gectikten sonra tekrar aracin hararet yaptigini gordum sanayiye yakindim ve direk ustanin yanina gittim gaz beyninin diaframindan fan musurunden isi musurunden termostatdan kaynakli bi skinti oldugunu soylediler.
Ben ustanin tum dediklerini yaptirdim ve hala sorunum devam ediyor. Boyle bi sorun yasiyan arkadaslar yardimci olursaniz sevinirim aracta degistirmedigim sadece devirdaim kaldi bunun yani sira araca yaklasik 3 bin 3.500 lira gibi bi para harcadim radyator vs. Icin
Suan ki sorunum ise aracla 20 30 km yol gittikten sonra aracin hararet gostergesi dalgalanmaya basliyor ve sonrasinda yukselmeye basliyo bu esnada kaloriferi aciyorum 1 2 dakika icinde hararet dusuyor kaloriferden normalinden fazla sicaklik geliyor hararet dusunce de normalinden az sicaklik geliyor.Ayrica size soyle bir sorum olacak contasi yanan aracta yaga su suya yag karistima olmazmi egsozdan beyaz duman ve tekleme gibi sorunlar olmaz mi bunu diger araclarimda da yasamistim ve hepsinde bu sekilde belirtiler verdi
Honda da bunlarin hic birisi yok belli bir yol katetdikten sonra hararet yukseliyor. 20 30 km gittikten sonra
2 3 farkli usta bakti araca kimi devirdaim dedi kimi conta yanik kompresor suya basinc uyguluyo ve arac hava yaptigi icin fan acmiyor dedi suan conta degisimi yaptirmaya kalksak normal sartlarda ne kadar maliyeti olur ustanin biri de 7 8 bin fiyat cekti
Farkli bir usta da bu vtec 2 araclarin motorunun tamamen sokulmesi gerekiyor sokulmeden duzen tutturamayacagini soyledi yani sadece silindir kapak taslanip conta degisse kurtarmiyor mu bu araclarda fikri olan arkadaslar yorumlarinizi bekliyorum tesekkur ederim..

SM-M315F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ve aleykümselam geçmiş olsun.
> Forumdan sadece tahminde bulunabiliriz. Aracı görüp test ederek daha hızlı sonuç alınır. Bir çok parça değişmiş. Onları elersek conta ve devirdaim kalıyor. Güncel olarak suyunuz azalmaya devam ediyor ise bir yerde hala kaçak var demektir. Su azalması kesildi ise devirdaim tam işlev yapmıyor olabilir. Devirdaim kötü ise triger kayış hizasından su akıtabilir. Çok daha kötü ise araç rölantide bile hararet yapması lazım. 20-30 kilometre sonrası problem olması ise o zamana kadar motor suyu normal ısınır ardından bir problem oluyor.
> Conta için ise hortumlar sertleşir. Bujiler ıslanır. Suda kabarcıklar çıkar. Lpg regülatöründen gaz kaçağı var isede kabarcık oluşabilir.
> Bilgisayara bağlayıp sıcaklık takibi yapılır. Fan ne zaman açıyor? 97 gibi açmalı. Çalışma sonrası 93'lere kadar düşmeli. Birde sıkıştırma testi yapılır.
> Aracınız eski model olduğu için triger ne zaman değişmiş önemlidir. Genelde devirdaim triger değişimi esnasında değişir. Bazılarıda fiyat yüksek çıkamaması için değiştirmez.
> Geçmişte antifiriz kullanımı nasıl oda çok önemlidir. Dikkat edilmedi ise küçük kanallar tıkanır.
 
Katılım
18 Eyl 2021
Mesajlar
17
Çözümler
1
Tepki puanı
10
Konum
ANKARA
@h.k_Ahmed aracin gaz beyni de sifir diaframlardan dedi usta onuda degistirdik arac durdugu yerde hararet yapip yapmadigini bilmiyom hortumlara gelince yine hararet sebebiyle yolda kaldim ve farkli bi ustayi aradim sagolsun geldi araci soguttuk hortumlarinda sisme yok contaya bisey olmamis dedi yanliz bu hararet neden ne yapacagimi sasirmis durumdayim soyle de bi durum var aracin bobinlerini ve bujilerini yeni degistirdim eskilerini soktugumde hic bi sekilde islanma filan yoktu bujilerde

SM-M315F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@h.k_Ahmed aracin gaz beyni de sifir diaframlardan dedi usta onuda degistirdik arac durdugu yerde hararet yapip yapmadigini bilmiyom hortumlara gelince yine hararet sebebiyle yolda kaldim ve farkli bi ustayi aradim sagolsun geldi araci soguttuk hortumlarinda sisme yok contaya bisey olmamis dedi yanliz bu hararet neden ne yapacagimi sasirmis durumdayim soyle de bi durum var aracin bobinlerini ve bujilerini yeni degistirdim eskilerini soktugumde hic bi sekilde islanma filan yoktu bujilerde

SM-M315F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Isı testi, fan testi yapılmalı. Suyun yeterince devir yapabiliyor mu tespit etmeye çalışın.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
554
Tepki puanı
269
Konum
izmir
Aracınız
Büyük ihtimalle conta yanık, bu kasalarda yanık conta her zaman uzun yolda hararet yükselmesi ile kendini gösteriyor. Blokta sıkıntı yoksa 1000 lira orijinal silindir kapak contası fiyatı. Eğer lpg varsa araçta araç fakirde kalmayacak şekilde iyi bir yol ayarı yapılmalı. Conta yakmasının nedeni lpgde fakir karşımda kalıp motorun fazla ısınması oluyor genelde. İyi bir yol ayarı şart...
 
Katılım
18 Eyl 2021
Mesajlar
17
Çözümler
1
Tepki puanı
10
Konum
ANKARA
Isı testi, fan testi yapılmalı. Suyun yeterince devir yapabiliyor mu tespit etmeye çalışın.
Araci sasmaz da bir honda servisine goturecem ve muhtemelen soylenen gibi contasi yanik gorunuyor bujilerin ordan basincli hava testi yapildiginda radyatorun ordan kucuk kucuk hava kabarciklari cikiyor buda contanin yanik oldugunu belli ediyormus soylediginiz gibi araci yaptiracagim ve buraya yazarim neye malettigimi ilginiz icin cok tesekkur ederim.

SM-M315F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst