Yag eksiltme

Katılım
15 Eyl 2020
Mesajlar
164
Tepki puanı
38
Konum
istanbul
Aracınız
Civic ES7 2006
Selamın aleyküm arkadaşlar
Vtec2 aracım var. İlk yağ değişiminde motul 5w30 yağ koymuştu ustam.bende arabayı yeni almıştım bayağı bi sıkıştırarak kullandım neredeyse her gün ve 3500 km sonunda çubuğa yağ değmeyecek seviyede yağ eksiltti araba.sonra ustam üstüne 10w40 motul yağ ekledi ama sıkıştırarak kullanmadığım halde araba 1500 km sonra eskisi kadar olmasa da yine yağ eksiltti üst çizgiden alttakine indi.
Arabada mavi duman atma cekisten düşme yok.

Kısacası sunu sormak istiyorum yağ değerini artırdigim halde neden faydası olmadı.5w30 üstüne 10w40 koyup karıştırdıgimiz için mi bunu sormak istiyorum sizlere.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ve aleykümselam
> Eski kasa araçları sıkıştırmak risk içerir. Aracınızın geçmişi çok önemlidir. Kaç kilometre, hangi marka numara yağ kullanılmış vs.
> Yüksek devir çevirmeyi seviyorsanız 5w30'dan ziyade 5w40 yağ kullanın. 5w30 ekonomik yağdır ve sizin araç yüksek devirde iyi azaltır.
> Lpg ile deneme yapıyor iseniz ayrı olumsuz bir durum. Bu tarz hareketler benzinde denenmesi güzel olur. Soğuk motorda daha çok aşınma gözlenir.
> Su soğutma sisteminiz iyi çalışmalı hararet yüksek olursa yağ işlevini kaybeder.
> Çubukta yağ yok demek en az 1.5 litre eksiltme olduğu anlamına gelir. Maximum yeri üst noktadır. O seviyeyi geçmeyin. Yağ azalması çok fazla!
> Motor çok yağ azaltır ise yeterli miktarda yağ basıncı oluşmaz ve motor kendini korumaya alır. 4.000 deviri geçmediği zaman bu aklınıza gelsin.
> Üstüne 10w40 yağ eklemekten ziyade komple 10w40 yapmak daha iyi olurdu. İki farklı yağ birbirlerini olumsuz etkileyebilir. Toplam 3,5 litre yağ kullanın.
> Normal sürüşte eksilme devam ediyor ise bir yerler zarar görmüş olabilir. Yağ kaçakları varmı kontol edilir. Kompresyon testi yapılır. Buji yağlanması var mı kontrol edilir.
 
Katılım
15 Eyl 2020
Mesajlar
164
Tepki puanı
38
Konum
istanbul
Aracınız
Civic ES7 2006
Ve aleykümselam
> Eski kasa araçları sıkıştırmak risk içerir. Aracınızın geçmişi çok önemlidir. Kaç kilometre, hangi marka numara yağ kullanılmış vs.
> Yüksek devir çevirmeyi seviyorsanız 5w30'dan ziyade 5w40 yağ kullanın. 5w30 ekonomik yağdır ve sizin araç yüksek devirde iyi azaltır.
> Lpg ile deneme yapıyor iseniz ayrı olumsuz bir durum. Bu tarz hareketler benzinde denenmesi güzel olur. Soğuk motorda daha çok aşınma gözlenir.
> Su soğutma sisteminiz iyi çalışmalı hararet yüksek olursa yağ işlevini kaybeder.
> Çubukta yağ yok demek en az 1.5 litre eksiltme olduğu anlamına gelir. Maximum yeri üst noktadır. O seviyeyi geçmeyin. Yağ azalması çok fazla!
> Motor çok yağ azaltır ise yeterli miktarda yağ basıncı oluşmaz ve motor kendini korumaya alır. 4.000 deviri geçmediği zaman bu aklınıza gelsin.
> Üstüne 10w40 yağ eklemekten ziyade komple 10w40 yapmak daha iyi olurdu. İki farklı yağ birbirlerini olumsuz etkileyebilir. Toplam 3,5 litre yağ kullanın.
> Normal sürüşte eksilme devam ediyor ise bir yerler zarar görmüş olabilir. Yağ kaçakları varmı kontol edilir. Kompresyon testi yapılır. Buji yağlanması var mı kontrol edilir.
Çok sağol Hocam ya bende çubukta yağ olmayınca 5000 km de 4litre yağ eksiltti sandım.
5w30 ile 10w40 karışınca eklediğim 10w40 işlevini kaybetmiş olabilir mi Hocam çünkü yararını çok az gördüm.

Birde 5w40 xcess ile devam etmek istiyorum bi arkadaş önermişti bu forumda tam sentetik ve ısıya dayanıklı diye sence motul 5w40 xcess ile mi yoksa motul 10w40 ile mi devam etsem daha iyi olur. İstanbul'da yaşıyorum
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Çok sağol Hocam ya bende çubukta yağ olmayınca 5000 km de 4litre yağ eksiltti sandım.
5w30 ile 10w40 karışınca eklediğim 10w40 işlevini kaybetmiş olabilir mi Hocam çünkü yararını çok az gördüm.

Birde 5w40 xcess ile devam etmek istiyorum bi arkadaş önermişti bu forumda tam sentetik ve ısıya dayanıklı diye sence motul 5w40 xcess ile mi yoksa motul 10w40 ile mi devam etsem daha iyi olur. İstanbul'da yaşıyorum

Her yönden 5w40 x-cess derim. Tam sentetik uzun ömürlü ve koruyucu bir yağdır. Ben 4 bakımdır kullanıyorum. Evet farklı yağ karışımı birbirini etkiler. Karışım oranınızda neredeyse yarı yarıya olmuş gibi duruyor. Bir yağın faydasını görmek istiyor iseniz devamlı aynı yağı kullanmalısınız.
 
Katılım
15 Eyl 2020
Mesajlar
164
Tepki puanı
38
Konum
istanbul
Aracınız
Civic ES7 2006
Her yönden 5w40 x-cess derim. Tam sentetik uzun ömürlü ve koruyucu bir yağdır. Ben 4 bakımdır kullanıyorum. Evet farklı yağ karışımı birbirini etkiler. Karışım oranınızda neredeyse yarı yarıya olmuş gibi duruyor. Bir yağın faydasını görmek istiyor iseniz devamlı aynı yağı kullanmalısınız.
Hocam konu ile alakası yok ama belli ki bu konularda benden daha bilgilisin. Afr ayarı sence yapılmalı mi bayağı bi araştırma yaptım benzine en yakın performansı ve en yakın ısı değerlerini bu ayarı yaptirinca veriyormuş bi bilgin var mı
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,745
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam konu ile alakası yok ama belli ki bu konularda benden daha bilgilisin. Afr ayarı sence yapılmalı mi bayağı bi araştırma yaptım benzine en yakın performansı ve en yakın ısı değerlerini bu ayarı yaptirinca veriyormuş bi bilgin var mı
> Bana kalırsa kesinlikle yapılmalı. Obd ile Stf be Ltf değerlerini anlık takip eden biriyim. Lpg ustalarına diyorum araç fakirde geziyor. Arıza lambanız yanmıyor problem değil deyip uğraşmak istemiyorlar. En son işin ehli Afr işi yapan buldum. Araçta rahatladı bende rahatladım.
> Isı olarak doğru hava karışımı sağlanır ise motor ısısında olumlu etki sağlar.
> Normal karışım 14.7 olacak. Kapalı sistemde buna yakın yapılmalı. Açık sistemde 12.8'e kadar inileblir. Rolanti ve tek tek her vites konrol edilmelidir. Bildiğin fabrika ayarı gibi yapılacak.
> Bu ayardan önce subap ayarınız iyi olup, 50 kilometre benzinde kullanıp benzin yakıt haritası düzeldiği zaman yapılır ise süper olur.
> Lpg sistemide düzgün çalışmalı.
> Ayar benzine göre %3 zengin yapılırsa iki yakıt arasındaki fark ortadan kalkar.
 
Katılım
15 Eyl 2020
Mesajlar
164
Tepki puanı
38
Konum
istanbul
Aracınız
Civic ES7 2006
> Bana kalırsa kesinlikle yapılmalı. Obd ile Stf be Ltf değerlerini anlık takip eden biriyim. Lpg ustalarına diyorum araç fakirde geziyor. Arıza lambanız yanmıyor problem değil deyip uğraşmak istemiyorlar. En son işin ehli Afr işi yapan buldum. Araçta rahatladı bende rahatladım.
> Isı olarak doğru hava karışımı sağlanır ise motor ısısında olumlu etki sağlar.
> Normal karışım 14.7 olacak. Kapalı sistemde buna yakın yapılmalı. Açık sistemde 12.8'e kadar inileblir. Rolanti ve tek tek her vites konrol edilmelidir. Bildiğin fabrika ayarı gibi yapılacak.
> Bu ayardan önce subap ayarınız iyi olup, 50 kilometre benzinde kullanıp benzin yakıt haritası düzeldiği zaman yapılır ise süper olur.
> Lpg sistemide düzgün çalışmalı.
> Ayar benzine göre %3 zengin yapılırsa iki yakıt arasındaki fark ortadan kalkar.
Subap ayarım yapılmıştı o zaman 50 km benzinde gidip öyle yaptırayım dediğin gibi sağolasın
 
Geri
Üst