Merhaba,
Geçen gün aracımın (2013 model Honda civic Hb 1.6 idtec) şanzıman yağı ve fren hidroliğini değiştirmek için götürdüm. Aracı lifte alındığında aşağıdaki resimlerdeki gibi yağ kaçakları vardı. 1-2 hafta önce yağ çubuğunu kontrol ettiğimde bir sıkıntı yoktu. Tekrar kontrol ettim yine sıkıntı görünmüyor.
Aracın altı üstü ilaçlı bir şekilde yıkandı, şuan için 500-1000 km daha kullanıp yağ kaçağının yeri tespit edilmeye çalışılacak. Tahminim resimlerde de görüldüğü gibi yağ soğutma(oil cooler) tarafı seal-oring olabilir. Ama ilginç bir şekilde yağ kaçağı fazla gibi duruyor ancak araçta yağ eksiltme yok.
Yurtdışında (ingilterede) karşılaşan olmuş, onda da aynı şekilde oil cooler'da bir sorun olmuş ama onda yağ tüketimi oldukça fazla, hatta bir ara düşük yağ seviyesi uyarısı bile vermiş. Bir önceki bakımda yağ fazla koyululup, bu fazla yağ atıyor olabilir mi? Bu şekilde bir sorun ile karşılaşan var mı?



Geçen gün aracımın (2013 model Honda civic Hb 1.6 idtec) şanzıman yağı ve fren hidroliğini değiştirmek için götürdüm. Aracı lifte alındığında aşağıdaki resimlerdeki gibi yağ kaçakları vardı. 1-2 hafta önce yağ çubuğunu kontrol ettiğimde bir sıkıntı yoktu. Tekrar kontrol ettim yine sıkıntı görünmüyor.
Aracın altı üstü ilaçlı bir şekilde yıkandı, şuan için 500-1000 km daha kullanıp yağ kaçağının yeri tespit edilmeye çalışılacak. Tahminim resimlerde de görüldüğü gibi yağ soğutma(oil cooler) tarafı seal-oring olabilir. Ama ilginç bir şekilde yağ kaçağı fazla gibi duruyor ancak araçta yağ eksiltme yok.
Yurtdışında (ingilterede) karşılaşan olmuş, onda da aynı şekilde oil cooler'da bir sorun olmuş ama onda yağ tüketimi oldukça fazla, hatta bir ara düşük yağ seviyesi uyarısı bile vermiş. Bir önceki bakımda yağ fazla koyululup, bu fazla yağ atıyor olabilir mi? Bu şekilde bir sorun ile karşılaşan var mı?


