Yeni Lastik Alımı Acil Yardım

Merhaba Hondacı Dostlar,

Yeni araç alamadık yine muayeneye denk gelecez nefret ederim bu araç muayene işinden neyse benim sorum şu ; DOT 06 21 alınır mı sizce 550 lira daha düşük fiyatlı
?
?

Yani lastikler 2022 model değilde geçen senenin Haziran ayında üretilmiş sıfır ama lastikçide beklemişler.

Yine aynı marka alacam ama yeni modeli. MICHELIN CROSSCLIMATE 2 ( 205 x 55 x R16 ) Aracım Honda Civic 2013 Elegance A/T
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Dünyanın önde gelen lastik üreticisi Michelin, “Lastikler Muz Değildir!” kampanyası başlattı. Tüketicilerin çoğunluğun lastiklerin DOT (üretim) tarihini dikkate alarak satın alması nedeniyle Michelin açıklama yapma gereği duydu.

Yapılan testlerde 10 yıl boyunca depoda bekleyen bir lastiğin 40 bin km yol kat etmiş olan 1 yaşında bir lastik ile aynı performansı verdiği gözlemlendi. Üç yıldır depoda bekleyen lastiklerin ise yeni üretilmiş lastiklerden hiçbir performans farklılığı olmadığı görüldü. Yapılan açıklamada; esas önemli olanın üretim tarihi değil, lastiğin araca takıldığı tarih olduğu belirtildi. Lastiğin; sıcak, soğuk, nem, yol darbeleri gibi dış etkenlere basınçlı ve yük altında olduğu süre boyunca maruz kalması, lastiği esas yıpratan koşullar. Bu nedenle lastiklerin araca takıldığı tarih, lastik kullanım ömrünün başladığı tarihtir.
Michelin; teknik bir dayanakları olmadığının altını çizerek, yine de güvenliği elden bırakmamak adına 10 yıldır kullanılmadan depoda bekleyen lastiklerin artık hurdaya çıkarılmasını tavsiye ediyor. Ayrıca müşterilerin sadece DOT tarihlerini göz önüne almak yerine, halihazırda kullandıkları lastiklerin basınç ayarlarının olması gereken değerlerde tutulmasına önem vermesi gerektiğinin altı çiziliyor.

Benim fikrim; doğru depolama şartlarında tutulduğu sürece DOT tarihinin önemi olmadığı yönünde. DOT tarihi eski lastikleri çok daha uygun fiyatlara bulmak mümkün ve bu bilgiler ışığında almak son derece mantıklı olacaktır.
Maalesef ülkemizde Michelin’in öngördüğü gibi yalnızca DOT tarihlerine dikkat ediyoruz.
Halbuki lastikler; nemli olmayan, karanlık depolarda tutulmalı. Ayrıca üst üste değil, yan yana raflara dizilmelidir. Üst üste dizildiklerinde, en altta kalan lastikler uzun süre yüksek ağırlığa yanal şekilde maruz kalmakta ve lastiğin deforme olmasına yol açmaktadır. Depo şartları; nemden ve güneşten korunaklı, açık hava şartlarına doğrudan temas etmeyen bir ortam olmalıdır. Depolama şartlarının kötü olması, lastiğin yeni üretim olsa dahi çöp haline gelmesine sebep olabilir. Bu nedenle lastik almadan önce, lastik firmasına depo olarak kullanılan alanı görmek istediğinizi belirtebilirsiniz.

Lastiği amacına ve mevsimine uygun kullanmak da son derece önemlidir. Yaz mevsiminde halen kış lastiği ile dolaşan araçlara rastlayabiliyoruz. Bu durum oldukça risklidir. Nasıl ki yaz lastiklerini kışın kullanmak risk teşkil ediyorsa, yazın da kış lastiği kullanmak da benzer şekilde risk oluşturuyor. Çünkü kış lastikleri sıcak hava ve yol şartlarında yaz lastiğine göre çok daha kötü bir yol tutuş performansı gösterirler. Ayrıca yumuşak hamur, sıcak havada iyice yumuşayacağı için hem yuvarlanma direncini artırarak yakıt tüketimini yükseltir hem de çok kısa sürede lastiğin yıpranmasına yol açar. Yazın kullanılmış bir lastik, tekrar kış geldiğinde istenilen performansı hiçbir şekilde göstermeyecektir. Ayrıca lastiğin dişlerinde malzemede kopmalar ve çatlamalar meydana gelebilir.

Lastik basınçlarına da maalesef dikkat etmiyoruz: iki haftada bir lastik basınçlarına mutlaka bakılmalıdır. Az şişirilmiş lastiklerin yuvarlanma direnci artar ve lastiğin iç sıcaklığı yükselir, lastiğin yanakları kısa sürede deforme olur ve kenarlarında fazlaca aşınma meydana gelir. Ani gelişen manevralarda basıncın yetersiz olması lastiğin janttan ayrılmasına bile yol açabilir; aman dikkat! Fazla şişirilmiş lastikler ise, yol yüzeyinin yeterli kavranamaması, lastik tabanın ortadan aşınması ve sert darbelerde kolayca lastiğin yarılmasına sebep olur.
Doğru lastik basıncı, otomobilden otomobile değişir, ayrıca yük durumuna göre de ayarlamak gerekir. Kapı içlerinde ya da depo kapağının içerisinde yer alan basınç tablosunu inceleyerek lastiklerinizi doğru basınçlara getirmeyi unutmayın!
Güvenli sürüşler…
View insights
143 post reach


22

11 comments
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Şu pandemi ve kriz döneminde yeni üretilmiş lastik bulmak zor. Ben de 1 yıllık lastik almak zorunda kaldım.

Evet yeni papuçlar geldi. Her zaman aldığım Michelin bayisine gittim 1350 lira fiyat verdi indirim istedim olmaz deyince bende kızdım Lastik Park'tan 1200 liraya aldım iki tanesi 2022 üretimi onları arkaya, diğer ikisi 2021 üretimi onları da öne taktırdım 1 sene sonra yer değişimi yaparım artık unutmazsam.
?
?
 
Geri
Üst