Civic FC5 RS Yetkili Servis Rot ve Balans Ayarı

DMR

Özel Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
170
Tepki puanı
153
Konum
Ankara
Ad Soyad
Alper D
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2020
Arkadaşlar iyi hafta sonları dilerim herkese, 2020 model civic aracımı rutin bakım için ankarada yetkili servise götürdüm. Kendi isteğimle ayrıca rot ve balans ayarı yaptırdım. Servisin bana söylediği ön ve arka mekanik aksam gayet iyi herhangi bir sorun yok, fakat verdikleri raporda arka tekerlerin açıları çok farklı görünüyor, daha önce özel bir rot balansçıda rot ayarı yaptırdığımda civiclerin arka tekerlerin açıları kronik olarak bozuk olduğunu bunun düzeltilemediğini söylenmişti çok mantıklı bulmamıştım. Sizden ricam tecrübenize dayanarak ekteki raporu değerlendirebilir misiniz?IMG_8210.JPG
 

DMR

Özel Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
170
Tepki puanı
153
Konum
Ankara
Ad Soyad
Alper D
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2020
Iyi pazarlar, Bilgili arkadaslarimizdan degerlendirmelerini bekliyorum.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaşlar iyi hafta sonları dilerim herkese, 2020 model civic aracımı rutin bakım için ankarada yetkili servise götürdüm. Kendi isteğimle ayrıca rot ve balans ayarı yaptırdım. Servisin bana söylediği ön ve arka mekanik aksam gayet iyi herhangi bir sorun yok, fakat verdikleri raporda arka tekerlerin açıları çok farklı görünüyor, daha önce özel bir rot balansçıda rot ayarı yaptırdığımda civiclerin arka tekerlerin açıları kronik olarak bozuk olduğunu bunun düzeltilemediğini söylenmişti çok mantıklı bulmamıştım. Sizden ricam tecrübenize dayanarak ekteki raporu değerlendirebilir misiniz?Ekli dosyayı görüntüle 270857
Merhaba hocam aracın kamber açısı tam değilse, sebepleri şunlar olabilir; tekerleklerde ki rulmanlar bozuk ya da boşluk yapmış olması, aks başlıklarının eğilmesi de kamber ayarını bozabilir. Ayrıca salıncak kolları yamulmuş veya boşluk yapması (burçlar) da bu ayarı bozabilir. Bunun dışında süspansiyon direği yamulmuş, cıvataların gevşemesi ve yanlış pul takılması yine kamber ayarını bozulabilir.

Kamber açısı ayarı için, daha uzun veya daha kısa askı kolu (salıncak) takarak kamber açısı değiştirilebilir. Ayrıca piyasada bulunan kamber kitleri de kullanılabilir.

Honda'larda kamber açısı sabittir. Zamanla oluşan bozukluk ciddi bir kaza olmadı ise kauçuk aksamdan kaynaklıdır diye düşünüyorum.
 

DMR

Özel Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
170
Tepki puanı
153
Konum
Ankara
Ad Soyad
Alper D
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2020
Merhaba hocam aracın kamber açısı tam değilse, sebepleri şunlar olabilir; tekerleklerde ki rulmanlar bozuk ya da boşluk yapmış olması, aks başlıklarının eğilmesi de kamber ayarını bozabilir. Ayrıca salıncak kolları yamulmuş veya boşluk yapması (burçlar) da bu ayarı bozabilir. Bunun dışında süspansiyon direği yamulmuş, cıvataların gevşemesi ve yanlış pul takılması yine kamber ayarını bozulabilir.

Kamber açısı ayarı için, daha uzun veya daha kısa askı kolu (salıncak) takarak kamber açısı değiştirilebilir. Ayrıca piyasada bulunan kamber kitleri de kullanılabilir.

Honda'larda kamber açısı sabittir. Zamanla oluşan bozukluk ciddi bir kaza olmadı ise kauçuk aksamdan kaynaklıdır diye düşünüyorum.
Bilgi icin tesekkur ederim, arka tekerlerin acisi benim araca ozel bir problem o zaman? Genel fc5 lere ait bir sorun degil?
 

DMR

Özel Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
170
Tepki puanı
153
Konum
Ankara
Ad Soyad
Alper D
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2020
Merhaba hocam aracın kamber açısı tam değilse, sebepleri şunlar olabilir; tekerleklerde ki rulmanlar bozuk ya da boşluk yapmış olması, aks başlıklarının eğilmesi de kamber ayarını bozabilir. Ayrıca salıncak kolları yamulmuş veya boşluk yapması (burçlar) da bu ayarı bozabilir. Bunun dışında süspansiyon direği yamulmuş, cıvataların gevşemesi ve yanlış pul takılması yine kamber ayarını bozulabilir.

Kamber açısı ayarı için, daha uzun veya daha kısa askı kolu (salıncak) takarak kamber açısı değiştirilebilir. Ayrıca piyasada bulunan kamber kitleri de kullanılabilir.

Honda'larda kamber açısı sabittir. Zamanla oluşan bozukluk ciddi bir kaza olmadı ise kauçuk aksamdan kaynaklıdır diye düşünüyorum.
Ahmet bey malesef aracima duran trafikte arkadan carptilar, bilgi olsrak servis sasede islem yapilmadigini ayrica bunun buyuk bir kaza olmadigini soyledi ama anladigim kadariyla aracimin arka yuruyen aksami zarar gormus, acaba rot yada salincaklari degistirtsem sorun cozulur mu? Yada sizce degismesi gerekir mi? Yuksek hizda yada virajlarda tehlike olursuturur mu? Ilk defa kaza yaptim hala dusundukce sasiriyorum, tek amacim cok severek bindigim japon harikasi civice sorunsuz surmek istiyorum, tekrardan verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ahmet bey malesef aracima duran trafikte arkadan carptilar, bilgi olsrak servis sasede islem yapilmadigini ayrica bunun buyuk bir kaza olmadigini soyledi ama anladigim kadariyla aracimin arka yuruyen aksami zarar gormus, acaba rot yada salincaklari degistirtsem sorun cozulur mu? Yada sizce degismesi gerekir mi? Yuksek hizda yada virajlarda tehlike olursuturur mu? Ilk defa kaza yaptim hala dusundukce sasiriyorum, tek amacim cok severek bindigim japon harikasi civice sorunsuz surmek istiyorum, tekrardan verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim.
Rica ederim.
Kaza için geçmiş olsun. Ayar tablosuna göre çok hafif sapma var. Ciddi birşey olsa fark çok daha fazla olurdu. Benim fikrim şuan için herhangi bir değişikliğe gerek yok derim. Birde şu bilgiyi vereyim. Lastik değişiminde rotasyona dikkat edilmediği taktirde farklı aşınmalardan dolayı rot ayarında hafif farklılık gösterebilir.
 

DMR

Özel Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
170
Tepki puanı
153
Konum
Ankara
Ad Soyad
Alper D
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2020
Rica ederim.
Kaza için geçmiş olsun. Ayar tablosuna göre çok hafif sapma var. Ciddi birşey olsa fark çok daha fazla olurdu. Benim fikrim şuan için herhangi bir değişikliğe gerek yok derim. Birde şu bilgiyi vereyim. Lastik değişiminde rotasyona dikkat edilmediği taktirde farklı aşınmalardan dolayı rot ayarında hafif farklılık gösterebilir.
Cok tesekkur ederim verdiginiz bilgiler icin.
 
Katılım
17 Ağu 2020
Mesajlar
98
Tepki puanı
82
Konum
silivri
Aracınız
Honda CRV
civiclerde kamber ayarsızlığı kronik diye biliyorum. Gruplarda görüyorum. Lastiği içten aşınanlar vs çok var.
 

DMR

Özel Üye
Katılım
13 Ara 2019
Mesajlar
170
Tepki puanı
153
Konum
Ankara
Ad Soyad
Alper D
Yaş
34
Aracınız
Civic FC5 2020
civiclerde kamber ayarsızlığı kronik diye biliyorum. Gruplarda görüyorum. Lastiği içten aşınanlar vs çok var.
Dediginiz gibi fabrikadan beraber gelen er33 ile kullaniyorum, arac her kalkista patinaja dusuyor ve esp mudahale ediyor, sanirim yakin zamanda pilot sporta gecmek daha uygun olacak. Umarim yeni civiclerde boyle bir kronik hata yoktur.
 
Geri
Üst