Civic FB7 Yetkili Servislerde Artan Bakım Maliyetleri ve Alternatif Arayışları

Katılım
27 May 2014
Mesajlar
114
Tepki puanı
27
Yaş
40
Konum
ankara
Aracınız
selamlar, aracımı 2014 yılında sıfır aldığımdan beri Ankara Bora yetkili servisi harici hiç bir yere gitmedim. 2gün önce 170.000 bakımı için sadece normal bakım yapılacağı beklentisiyle servise aracımı bıraktım. normal bakım ücreti LPG filtreli 1.770,00TL ancak telefonla beni aradılar ve ön disk ve balata değişimi(3.880TL) + Sağ-Sol Amortisör Toz Lastikleri(2.500TL) + V kayışı( 850TL) eksikleri belirttiler. bunlardan sadece V kayışını taktırdım serviste ve Ön disk-balata ve amortisör toz lastikleri için maalesef servis dışı farklı arayışlara geçmek zorunda kaldım. amortisör lastikleri için dışardan yaptırma konusunda tam emin değilim ama balata ve disk için Bosch marka işçilik dahil 2.240TL fiyat aldım. birde ayrıca otosupermarket adındaki internet sitesinde balata 440 disk 1000tl civarı bir rakam gördüm. burdan alıp 300-350tl işçilikle 1.800TL civarı yaptırabilirim diye düşünüyorum. bu konularda fikirlerinizi almak isterim. ayrıca servisten çıkan V kayışınında fotosunu ekliyorum. bana çatlaklar olduğu belirtildi ama ben dıştarfında bir çatlak göremiyorum ama lastiğin tırtıklı iç kısmında çatlaklar mevcut. boşunamı değiştirdiler emin olamadım:(
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9618.JPG
    IMG_9618.JPG
    110.6 KB · Görüntüleme: 99
  • IMG_9619.JPG
    IMG_9619.JPG
    93.8 KB · Görüntüleme: 96
  • IMG_9622.JPG
    IMG_9622.JPG
    91.8 KB · Görüntüleme: 96
  • IMG_9623.JPG
    IMG_9623.JPG
    91.1 KB · Görüntüleme: 99
  • IMG_9627.JPG
    IMG_9627.JPG
    92.5 KB · Görüntüleme: 100
  • IMG_9628.JPG
    IMG_9628.JPG
    107.2 KB · Görüntüleme: 97
  • IMG_9629.JPG
    IMG_9629.JPG
    201.2 KB · Görüntüleme: 91
  • IMG_9630.JPG
    IMG_9630.JPG
    201.8 KB · Görüntüleme: 103
Katılım
27 May 2014
Mesajlar
114
Tepki puanı
27
Yaş
40
Konum
ankara
Aracınız
bu konuya iilave diğer bir sıkıntımda maalesef benim aracımında arka cam ve tavan arasında kronikleşen civic sorunu boya kavlamaları başladı. çok can sıkıcı bir konu
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Artan maliyetler maalesef herkesin sorunu maalesef, tavsiyem servisteki işlemleri mümkün mertebe kampanya dönemlerine denk getirmeniz.
V kayışı değiştirmeniz bence faydalı olmuştur, çatlaklar zaten önce iç bölgede oluşur, dışta çatlak oluşursa tehlikelidir kopmaya ramak kalmıştır diyebilirim.
Disk-balata için aklınıza yatan dışardaki parçacı ve özel servisleri araştırın, eğer güvendiğiniz bir ustanız varsa parçayı kendinizde temin edip yaptırabilirsiniz, genelde en uyguna bu şekilde yaptırılabiliyor.
Amortisör körüklerinin orjinal veya orjinale yakın kalitedekini dışarda bulma ihtimaliniz düşük, genelde FD6ya uygun olan körükler takılıyor. Ama FD6nın körükleri de FB7ye uyumsuz değiller, kullanıp sorun yaşamayan birçok kişide var.
Körüklerin önemli olmasının nedeni körük kısmından ziyade körüğün amortisör üst takoz kısmına oturan ve destek veren bölümü önemli, bu bölümün dayanıklı olması gerekli.
Eğer aceleniz yoksa servisin kampanyalı dönemini bekleyebilirsiniz.
Amortisör körüğünün değişim işçiliğinin yüksek olmasının nedeni de amortisörlerin sökülmesinin gerekmesi. Ek olarak amortisörler hazır sökülmüşken mutlaka amortisör bilyalarınında yağlanmasını öneririm, çünkü o bölgedeki gres yağı zamanla özelliğini kaybedip direksiyon hareketinde ses yapmaya başlıyor.
 
Katılım
27 May 2014
Mesajlar
114
Tepki puanı
27
Yaş
40
Konum
ankara
Aracınız
Artan maliyetler maalesef herkesin sorunu maalesef, tavsiyem servisteki işlemleri mümkün mertebe kampanya dönemlerine denk getirmeniz.
V kayışı değiştirmeniz bence faydalı olmuştur, çatlaklar zaten önce iç bölgede oluşur, dışta çatlak oluşursa tehlikelidir kopmaya ramak kalmıştır diyebilirim.
Disk-balata için aklınıza yatan dışardaki parçacı ve özel servisleri araştırın, eğer güvendiğiniz bir ustanız varsa parçayı kendinizde temin edip yaptırabilirsiniz, genelde en uyguna bu şekilde yaptırılabiliyor.
Amortisör körüklerinin orjinal veya orjinale yakın kalitedekini dışarda bulma ihtimaliniz düşük, genelde FD6ya uygun olan körükler takılıyor. Ama FD6nın körükleri de FB7ye uyumsuz değiller, kullanıp sorun yaşamayan birçok kişide var.
Körüklerin önemli olmasının nedeni körük kısmından ziyade körüğün amortisör üst takoz kısmına oturan ve destek veren bölümü önemli, bu bölümün dayanıklı olması gerekli.
Eğer aceleniz yoksa servisin kampanyalı dönemini bekleyebilirsiniz.
Amortisör körüğünün değişim işçiliğinin yüksek olmasının nedeni de amortisörlerin sökülmesinin gerekmesi. Ek olarak amortisörler hazır sökülmüşken mutlaka amortisör bilyalarınında yağlanmasını öneririm, çünkü o bölgedeki gres yağı zamanla özelliğini kaybedip direksiyon hareketinde ses yapmaya başlıyor.
önemli bilgilendirmeler için teşekkür ederim dikkate alacağım yazdıklarınızı.
 
Katılım
27 May 2014
Mesajlar
114
Tepki puanı
27
Yaş
40
Konum
ankara
Aracınız
yetkili servisin torna yapılmaz yenisi takılacak dediği ve 3.800TL fiyat istediği disk ve balataları bu gün sanayiye gittim ve 600TLye ön diski tornalattım ve Marelli Balata taktırdım. servise kalsaydık yandıydık. hatta tornacı arkadaş kullanımına bağlı bir sefer daha torna yapılabilir dedi. bu servisteki arkadaşlar elini vicdanına koyup işlem neden yapmıyorlar biz parayı kolaymı kazanıyoruz.
 
Katılım
25 Eki 2020
Mesajlar
106
Tepki puanı
70
Konum
Samsun
Aracınız
Civic FB7 2012
Fb7 120000km bakımı için lpg hariç 2100tl istedi samsun kamer sevisi.

Ben de dışarıdan tanıdık bir parça bayisinden ürünleri aldım, filtron filtreler ve castrol yağ için fiyatlar şöyle oldu. Özel serviste değişim yaptıracağım..

Castrol magnatech 5w30 4lt motor yağ. 475
1/2 lt ek yağ castrol 60
Yağ filtresi 50
Hava filtresi. 100
Polen filtresi. 75
Toplam. 700 TL

İşçilik 100tl.

Toplam 860tl.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eyl 2018
Mesajlar
305
Tepki puanı
142
Konum
K.maraş
Fb7 120000km bakımı için lpg hariç 2100tl istedi samsun kamer sevisi.

Ben de dışarıdan tanıdık bir parça bayisinden ürünleri aldım, filtron filtreler ve castrol yağ için fiyatlar şöyle oldu. Özel serviste değişim yaptıracağım..

Castrol magnatech 5w30 motor yağ. 475
Yağ filtresi 50
Hava filtresi. 100
Polen filtresi. 75
Toplam. 700 TL


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İşçilik
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
436
Çözümler
2
Tepki puanı
334
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Fb7 120000km bakımı için lpg hariç 2100tl istedi samsun kamer sevisi.

Ben de dışarıdan tanıdık bir parça bayisinden ürünleri aldım, filtron filtreler ve castrol yağ için fiyatlar şöyle oldu. Özel serviste değişim yaptıracağım..

Castrol magnatech 5w30 4,5lt motor yağ. 475
1/2 lt ek yağ castrol 60
Yağ filtresi 50
Hava filtresi. 100
Polen filtresi. 75
Toplam. 700 TL

İşçilik 100tl.

Toplam 860tl.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Normalde 4 lt yağ yetiyor. Neden 4.5 + 0.5 aldılar?
 
Geri
Üst