Civic FD6 Yüksek hızda direksiyon titremesi

Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
186
Tepki puanı
163
Konum
Ankara
Arkadaşlar merhaba 2010 civic dream düz aracım var 128 bin de.sehir içinde farketmemiştim bugün 100-120 km hızla giderken direksiyonda hafif titreme var.hatta 140 km de titreme daha belirgin oluyor.gaza basınca titreme artıyor.gazdan ayağımı çekince sanki kesilmese de azalıyor.neden kaynaklı olabilir.
Balans diye düşünmüştüm ama gaza basınca artması aks sorunu gibi geliyor.
Aks ise tamiri oluyor mu yada değiştireceksem hangi marka seri nolu parçayı almam gerekiyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
186
Tepki puanı
163
Konum
Ankara
Arkadaşlar rot-balansçıdan geliyorum.akslarda boşluk var.eliyle sallayınca ses geliyordu.kaynak ile doldurulur.bi süre gider 300-400 e malolur,sag da çok var sol da az var dedi ama ben değiştirmeyi düşünüyorum.
1- parçacıyı aradım taiwan malı parçalar varmış.sorun yaşamazsın dedi ama fikirlerinizi almak istiyorum
2- servisten orijinal mi alsam.kaça malolur? Fiyat alabilir miyiz?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar rot-balansçıdan geliyorum.akslarda boşluk var.eliyle sallayınca ses geliyordu.kaynak ile doldurulur.bi süre gider 300-400 e malolur,sag da çok var sol da az var dedi ama ben değiştirmeyi düşünüyorum.
1- parçacıyı aradım taiwan malı parçalar varmış.sorun yaşamazsın dedi ama fikirlerinizi almak istiyorum
2- servisten orijinal mi alsam.kaça malolur? Fiyat alabilir miyiz?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aks'ın hangi kafasında boşluk var, iç mi dış mı?
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
186
Tepki puanı
163
Konum
Ankara
Aks'ın hangi kafasında boşluk var, iç mi dış mı?

Rot balansciya sordum komple mi değişecek diye.evet komple değişmesi gerekiyor dedi.iç dış olayını haftaya Ankara’ya dönünce kendi ustama götürüp öğreneceğim.1 haftalık Konya’ya ziyarete geldim.
Şimdilik anca piyasa araştırması yapabiliyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Rot balansciya sordum komple mi değişecek diye.evet komple değişmesi gerekiyor dedi.iç dış olayını haftaya Ankara’ya dönünce kendi ustama götürüp öğreneceğim.1 haftalık Konya’ya ziyarete geldim.
Şimdilik anca piyasa araştırması yapabiliyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
O rot balansçı bence Honda'larda anlayan biri değil.
Aks dediğiniz bildiğiniz düz bir metal çubuktur ancak yüksek dayanımlıdır, Civiclerin aksları kaza-darbe olmadıkça kolay kolay eğrilmez-bükülmez.
Akstaki boşluk denen unsurlar kafa denilen dönen yapılarda veya aksın buna bağlandığı ucunda oluşur. İç aks kafası sabittir yani teker gibi tek yönlü işlev yaparak sadece dönme hareketi yapar, ucu şanzımana girer.
Dış aks kafası denen parça ise rotasyon hareketi haricinde tekerin sağ-sol hareketini de yapar yani 3 boyutlu hareket edebilen bir parçadır ve içinde büyük döner bilyalar mevcuttur, genelde boşluk denen unsurda bu bilya sistemindeki boşluklardan oluşur, aşınmalar fazla olursa direksiyonun tam sağ-sol hareketinde tıkır tıkır şeklinde ses ile kendini belli eder.
Aksı elinizle tutup sağ-sol yaptığınızda oluşan boşluk sesini takip edin, %90 dış aks kafasındadır ve bu durum için komple aks değiştirmeye gerek yoktur.

Size bunları aks denen yapının işleyişi hakkında bilginiz olsun diye aktarıyorum, direk x usta isimli sanayi çalışanlarının sözlerine aldanmayın, Honda özelinde iyi bilgili olanlar haricinden çoğu kişi Honda'lar hakkında bilgi sahibi değil.

Rot balansçı niye öyle demiş dersenizde genelde piyasa araçları olan reno-fiat-hyundai grubunun aksları bizim Japon grubu araçlar gibi dayanıklı üretilmiyor ve belirli km sonra aks kafaları ve aksın kendisi bükülmeye/deforme olmaya başlıyor, piyasada da çok fazla uygun fiyatlı yan sanayisi olduğu içinde direk komple aksı değiştirip devam ediyorlar, ama bu durum Honda Civic için geçerli değil, bunu bilin.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
186
Tepki puanı
163
Konum
Ankara
O rot balansçı bence Honda'larda anlayan biri değil.
Aks dediğiniz bildiğiniz düz bir metal çubuktur ancak yüksek dayanımlıdır, Civiclerin aksları kaza-darbe olmadıkça kolay kolay eğrilmez-bükülmez.
Akstaki boşluk denen unsurlar kafa denilen dönen yapılarda veya aksın buna bağlandığı ucunda oluşur. İç aks kafası sabittir yani teker gibi tek yönlü işlev yaparak sadece dönme hareketi yapar, ucu şanzımana girer.
Dış aks kafası denen parça ise rotasyon hareketi haricinde tekerin sağ-sol hareketini de yapar yani 3 boyutlu hareket edebilen bir parçadır ve içinde büyük döner bilyalar mevcuttur, genelde boşluk denen unsurda bu bilya sistemindeki boşluklardan oluşur, aşınmalar fazla olursa direksiyonun tam sağ-sol hareketinde tıkır tıkır şeklinde ses ile kendini belli eder.
Aksı elinizle tutup sağ-sol yaptığınızda oluşan boşluk sesini takip edin, %90 dış aks kafasındadır ve bu durum için komple aks değiştirmeye gerek yoktur.

Size bunları aks denen yapının işleyişi hakkında bilginiz olsun diye aktarıyorum, direk x usta isimli sanayi çalışanlarının sözlerine aldanmayın, Honda özelinde iyi bilgili olanlar haricinden çoğu kişi Honda'lar hakkında bilgi sahibi değil.

Rot balansçı niye öyle demiş dersenizde genelde piyasa araçları olan reno-fiat-hyundai grubunun aksları bizim Japon grubu araçlar gibi dayanıklı üretilmiyor ve belirli km sonra aks kafaları ve aksın kendisi bükülmeye/deforme olmaya başlıyor, piyasada da çok fazla uygun fiyatlı yan sanayisi olduğu içinde direk komple aksı değiştirip devam ediyorlar, ama bu durum Honda Civic için geçerli değil, bunu bilin.

Teşekkür ederim rot-balanscı bu kadar güzel anlatamadı
Ankara’ya dönünce tam sonuçları yazarım.bu arada aks yerinden çıkınca şanzıman yağı azalacak.80 binde değişmişti aracı aldığım arkadaş.su an 128 binde arac.onu da komple değiştireyim her türlü.hangi model marka şanzıman yağı kullanılıyor.manuel vites araçlarda.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Teşekkür ederim rot-balanscı bu kadar güzel anlatamadı
Ankara’ya dönünce tam sonuçları yazarım.bu arada aks yerinden çıkınca şanzıman yağı azalacak.80 binde değişmişti aracı aldığım arkadaş.su an 128 binde arac.onu da komple değiştireyim her türlü.hangi model marka şanzıman yağı kullanılıyor.manuel vites araçlarda.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Manuellerde Honda MTF kullanın, komple değişimde 2 lt yeterli oluyor diye hatırlıyorum.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
186
Tepki puanı
163
Konum
Ankara
Ankara da aks tamiri için önerebileceginiz bi tornacı var mı? Çarsamba Şaşmaz da aks lar sökülecek de.orijinal takımı servise sordum 6200 lira fiyat çıkardı.sol rot bası için 525 lira fiyat verdi.bunlar ciddi paralar.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst