1.5 lik civicler hakkında.

Katılım
17 May 2018
Mesajlar
188
Tepki puanı
106
Konum
ANKARA
Amerikada crv 1.5 litrelik motorların yağ ve su karıştırdığı tespit edilmiş. Sonrasında aynı problemin diğer ülkelerde de olduğu gözlenmiş. Bu nedenle 1.5 lik crv lerin geri cagrilacagi konuşuluyor. Civic kısmını ilgilendiren ise aynı motorun 1.5 civiclerde de kullanıliyor oluşu.

Sanırım Allah belasını veriyor Honda'nin.

Bekleyip göreceğiz.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Amerikada crv 1.5 litrelik motorların yağ ve su karıştırdığı tespit edilmiş. Sonrasında aynı problemin diğer ülkelerde de olduğu gözlenmiş. Bu nedenle 1.5 lik crv lerin geri cagrilacagi konuşuluyor. Civic kısmını ilgilendiren ise aynı motorun 1.5 civiclerde de kullanıliyor oluşu.

Sanırım Allah belasını veriyor Honda'nin.

Bekleyip göreceğiz.

IMG_5618.JPG

Bende böyle bişey gördüm bugün, yağmurlu havada aracın şanzımanı su alıyor ve doğuş oto kullanıcı hatası diyerek aracı garanti dışı bırakıyor. Honda amerikaya sattığı araçlara da yapsa ya böyle yada wolksvagen amerikaya avrupaya sattığı araçlara 10 yıl garanti veriyorken türkiyede 2 yıl , üste para verirsen 4 yıl yapıyor. Bu biraz markadan ziyade servislerin soygunculuğu.Zaten her ne olursa araca kullanıcı hatası diyerek işi yokuşa sürüyorlar bide aman aracınız garanti dışı kalmasın diyerek müşteriyi korkutup servise mahkum bırakıyorlar.



iPhone cihazından gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
1.5 lik civicler hakkında.

http://m.carcomplaints.com/Honda/Civic/2018/recalls/18v421000.shtml
Hocam buradan civic icin yil degistirerek recall kismindan bakabilirsiniz, arac sikayetlerini nereden sikyet aldigina bakabilirsiniz.
2016 da arac el freni icin cagirilmis araclar
2017 de şaft için
2018 de de guvenlik ile ilgili bise var ama cozemedim.
Bizim ulkede geri cagrilma 0


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
188
Tepki puanı
106
Konum
ANKARA
http://m.carcomplaints.com/Honda/Civic/2018/recalls/18v421000.shtml
Hocam buradan civic icin yil degistirerek recall kismindan bakabilirsiniz, arac sikayetlerini nereden sikyet aldigina bakabilirsiniz.
2016 da arac el freni icin cagirilmis araclar
2017 de şaft için
2018 de de guvenlik ile ilgili bise var ama cozemedim.
Bizim ulkede geri cagrilma 0


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bizim ülkede geri çağrılması bence söz konusu olamaz. Devlet bu firmaları koruyor çünkü. Zaten konuyu açma amacım insanlarin bilgisinin olması. Yoksa a firması B firması farketmiyor. Yıllarca kazandığımiz parayla alıyoruz bu araçları.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
292
Konum
İzmir
Bizim ülkede geri çağrılması bence söz konusu olamaz. Devlet bu firmaları koruyor çünkü. Zaten konuyu açma amacım insanlarin bilgisinin olması. Yoksa a firması B firması farketmiyor. Yıllarca kazandığımiz parayla alıyoruz bu araçları.

Aynen devlet bunların arkasında olduğu için bunlarda istediği gibi kullanıcı hatası der çıkar


"Yüksek devir bandında yaşamaktır HONDA"
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
2010 model civic için ben geri çağrıldım. Bizim ülkemizde de oluyor yani. Aracımın garantisi bitmiş olmasına rağmen hava yastğı şişiricileri ücretsiz şekilde değiştirildi.

Yukarıda ki VW örneği için, banttan 10000 tane araç çıkıyor ve tesadüfi seçilen araçlar araç teslim testine tabi tutuluyor ve sorun çıkmıyor. Ancak bu kadar aracın içinden 1 tanesi böyle bir arıza veriyorsa bu üretim hatası değildir kimse kusura bakmasın. Sonuçta üretimler el işçiliği ile yapılmıyor, yani insan hatası söz konusu olamaz.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
2010 model civic için ben geri çağrıldım. Bizim ülkemizde de oluyor yani. Aracımın garantisi bitmiş olmasına rağmen hava yastğı şişiricileri ücretsiz şekilde değiştirildi.

Yukarıda ki VW örneği için, banttan 10000 tane araç çıkıyor ve tesadüfi seçilen araçlar araç teslim testine tabi tutuluyor ve sorun çıkmıyor. Ancak bu kadar aracın içinden 1 tanesi böyle bir arıza veriyorsa bu üretim hatası değildir kimse kusura bakmasın. Sonuçta üretimler el işçiliği ile yapılmıyor, yani insan hatası söz konusu olamaz.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Wolkvagen in tüm şanzımanları gizli kusurlu,mahkeme ve bilir kişi raporu mevcut bu konuda. Dsg(kuru tip) max dayanacağı tork değeri 240 nm. Araçlarına bakın tork değerleri 240 ile sınırlandırılmıştır. Chip uygulandığında yada aracı bir süre overload yaparak kullandığınızda elinizde 12 bin tl lik kullanıcı hatası faturasıyla servisten arkanıza bakarak çıkarsınız. Kusura bakmayın da bu insan hatası yada milyonda bir görülen üretim/malzeme hatası değildir. Avrupa ve amerikadaki araca 10 yıl garanti verirken ülkemize 2 yıl garanti vermek bu işin bilinçli yapıldığının da göstergesidir. Gelelim airbag olayına, fd6 kasalarda sağ yolcu airbag sorunu belirlik şase nolu araçlarda mevcuttur ve ücretsiz değişimleri yapılmıştır.Bir kaza anında airbagin açılmamasının kullanıcıyla hiç alakası olmayacağı için honda bunu ölümlü kazalarda ödeyeceği tazminatları düşünerek geri çağırma yapmıştır. Benzer bir olayı toyota ve mercedes te fren sistemi için yaptılar. Ama işi kullanıcıya yıkacakları en ufak ihtimal varsa bunu sonuna kadar zorluyorlar. Bir honda kullanıcısı olarak 100 bin tl nin üzerinde para verilerek alınmış araçların yamulması,para alınarak köpük sıkılması utanç verici bi durumdur ve bunu kullancıyla alakası yoktur. Araca 1,5/180 hp motor koymuş araç 200 ü çok rahat geçebiliyor ama 130-140 tan sonra kullanıcı acaba kaput ne zaman kopacak diye 3,5 atıyor. Malzeme çalarak,fabrikada yapmadığını serviste müşteriden extra para alarak bişeylerin düzeltilmesi düpedüz hırsızlıktır benim gözünde. Bunu ülkemizdeki birçok servis,araç üreticisi yapıyor. Bunların önüne geçecez olan yine bizleriz,bugün senin paranı çalan yarın benimkini çalar,a firması çalmaz da b firması çalar bi fark yok,yöntem aynı.


iPhone cihazından gönderildi.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
2010 model civic için ben geri çağrıldım. Bizim ülkemizde de oluyor yani. Aracımın garantisi bitmiş olmasına rağmen hava yastğı şişiricileri ücretsiz şekilde değiştirildi.

Yukarıda ki VW örneği için, banttan 10000 tane araç çıkıyor ve tesadüfi seçilen araçlar araç teslim testine tabi tutuluyor ve sorun çıkmıyor. Ancak bu kadar aracın içinden 1 tanesi böyle bir arıza veriyorsa bu üretim hatası değildir kimse kusura bakmasın. Sonuçta üretimler el işçiliği ile yapılmıyor, yani insan hatası söz konusu olamaz.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam ingilizceniz biraz varsa yukarida gonderdigim siteyi okumanizi tavsiye ederim. Okumamadan cagirilmis olan araclara bakmadan direk olamayacagini belirttikleriniz icin yapilmis bir ortam.
2016 yil sonu arac stop edildikten sonra el freninin calismamasindan 350.000 arac geri cagirilmis.
2016 piston ignesi duzgun yerlestirilmedigi icin silindire zarar gelmesinden 45.000 arac geri cagirilmis.
2017 sag halfshaft, saftin bir parcasinin kirilmasi nedeniyle elektronik el freni de is yaramiyormus aracin kaza yapmasina neden oluyor ozellikle yokusta birakilanlar icin. Geri cagirilma 5400 arac
Bu veriler 1 arac degil hocam arkadaslar dogru soyluyorlar, hatta 1 arac veya daha fazla montajda yanlis montajlandiysa bu uretim hatasidir. Bu yukaridaki araclarin bir kismi turkiyeden uretildi, amerikaya gidenlerde şasi uretilirken 16 celik braket avrupada 12 braket turkiye versiyonlarinda ise 8 celik braket kullaniliyor. Turkiydekilerde neden gocuk oldugu dunyada hic yasanmadigini anlayabilirsin. Birde 25.000 dolar olan aracin vergilerle en az 35.000 dolar olmasi gerekirken neden ucuza satiliyor ulkemizde cunku kullanilan malzemeler ayni degil.
Bahsettiginiz vw hata olamayacak araclar amerikada 350.000 adeti vw mezarliginda curumesi icin tutulurken oradan turkiye gibi ulkelere getirilip satildi. Buna da bizim insanimizin pek sorunu oldugunu sanmiyorum.
Suanda devlet icin tek elzem sey belirli bir grup uzerine yogunlasmis durumda, bunun disinda bizim araclarimiz ariza mi cikardi ac davayi 1-3 yila kim ole kim kala mantigiyla oldugu ve firmalara buyuk yaptirimlar olmadigindan bize hizmetin yurt disinda oldugu gibi ulasmasi pek mumkun degil.
Gelismekte olan ulkeyiz diyoruz bu sartlarla insani sartlara ulasmamiz 100-200 yil surecektir. Bu da hicbirimizin omrune siganayacagi icin insanimiz her gecen gun daha da bosveriyor.
Eger almanlarin yaptigi gibi batacakken yillik 200 milyar euro ihracat fazlasi veren bir ulke olabilmekse amac; hem ulkeyi yonetenlerin hem vatandaslarin disiplinli ve liyakat olmasi gerekir. Bu sekilde almanya gibi 20-30 yila duzelebilirsin. Ama bu bizim ulkenin vatandaslari ve cevre ulkeler icin cok zor bir olay.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Konumuz VW değil ama yinede yazayım. Belli ki sizde dsg konusunda bazıları gibi kulaktan dolma bilgilerle konuşuyorsunuz. 2010 model golf 1.6 tdi dsg aracımız 2015 yılında şanzıman arızası yüzünden 2 defa yetkili servise gitti. Toplam fatura 10000 lira civarındaydı ve biz sadece yaklaşık 1000 lira ücret ödedik. Yani büyük kısmını karşıladılar. Bir diğer konu, diyorsunuz ki chiptuning ve overload bu kavramlar başlı başına zaten kullanıcı hatası! Aslına ortak noktamız aynı ancak ayrıldıpımız nokta şu 100000 lira üzerinde para verip alınan bir araçta sorun çıkıyor ve üretici bunu kabullenmiyor, sonra baskılar vs onarım yapılıyor ki siz ücret alındı bu işlem için demişsiniz ama ben bu onarım için ücret alındığını sadece sizden duydum. Şimdi sorum şu, neden ülkemizde bu araç hala çok satıyor?

Bu arada VW savunucusu değilim. Bu ülkede klimasız golf satıldığınıda gördük yani. Al birini vur ötekine ancak bunlar tamamen kullanıcı kaynaklı sorun çünkü kullanıcı buna razı.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Konumuz VW değil ama yinede yazayım. Belli ki sizde dsg konusunda bazıları gibi kulaktan dolma bilgilerle konuşuyorsunuz. 2010 model golf 1.6 tdi dsg aracımız 2015 yılında şanzıman arızası yüzünden 2 defa yetkili servise gitti. Toplam fatura 10000 lira civarındaydı ve biz sadece yaklaşık 1000 lira ücret ödedik. Yani büyük kısmını karşıladılar. Bir diğer konu, diyorsunuz ki chiptuning ve overload bu kavramlar başlı başına zaten kullanıcı hatası! Aslına ortak noktamız aynı ancak ayrıldıpımız nokta şu 100000 lira üzerinde para verip alınan bir araçta sorun çıkıyor ve üretici bunu kabullenmiyor, sonra baskılar vs onarım yapılıyor ki siz ücret alındı bu işlem için demişsiniz ama ben bu onarım için ücret alındığını sadece sizden duydum. Şimdi sorum şu, neden ülkemizde bu araç hala çok satıyor?

Bu arada VW savunucusu değilim. Bu ülkede klimasız golf satıldığınıda gördük yani. Al birini vur ötekine ancak bunlar tamamen kullanıcı kaynaklı sorun çünkü kullanıcı buna razı.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam dsg şanzuman icin yanlis bir bilgi var ortada dsg arizali degil, yurt disindan gelenlerle bu durumu detayli konustum ve yurt disinda cok az dsg arizasi var nedenini sonunda anladim araci satarken almanyada dsg nin 2 yilda bir bakimi oldugunu 40 binde bir yapilmasi gerektigini soylemisler kuru kavramada kucuk bi parcasi yenileniyor sanirim. Ucreti de 600-800 euro bu kadar zevkli bir sanzumana bu ucreti vermeye yurt disinin gucu yeter ama turkiyede bu ucreti bastan araci satarken alip sonradan iyi niyet garantisi adi altinda tutuluyor. Sizin gibi duzgun kullananlarda 5 yil sonrada hata verebilir 2 yil sonrada bakimi duzgun yapilmali dsg nin ariza olmamasi icin.
Chip denilen olaya ne golf de ne de baska araclarda ihtiyac var bizim araclarimiza yapilsa anlarim cunku bizim araclarin performansi gercekten dusuk. Ama turbolu araclarda gayet tatminkar performans oluyor.
100000 uzeri neden bu kadar cok satiliyor fiyatina gore en yakisikli olmasi ve bizim ulkenin insaninin butce araligi bu fiyatlara denk gelmesinden.
Kisi basi yillik geliri yil baslarinda 25000 dolar olarak acikladilar bu yillik yaklasik 150000 lira yapar benim bu kadar butcem olsa acikcasi almayi dusunecegim arac audi olur. Sen de eminim farkli tercih yapardin. Ha diyeceksin ikinci el al hocam o paraya herkes bu tercihi yapmayabilir, kaldi ki dunyanin hicbir yerinde ikinci el arac sifirina yakin satilmaz gunun birinde devletin basina otv yi kaldirabilen biri gelirse bizim araclar hurdaya donusur, otv yuzunden ikinci el piyasasi var ve hala 20 yas uzeri araclar piyasada otv olmasa alim gucu degisir, suanki satilan araclarda farkli olur.
Benim buradaki arkadaslara tavsiyem araclarini kotulemek yerine elestirmeleri, herkes yapmali elestiriyi cunku elestirmedikce yavas gelisir hatalar gec duzeltilir ne kadar sesiniz artarsa firmalar duzeltmeye mecbur kalir.
Civic guzel bende aliyim mi diye soranlara ben arabaya oturtup eksik gorduklerimi gosteriyorum bunlara razi isen al ama razi degilsen alma sonra canin sikilir diye belirtiyorum.
Arkadaslarimin bir cogu en fazla yol sesinden bu araci almaktan vazgeciyor, kuzenimin 2013 i30 dizel 5 yasinda benim arabadan daha sessiz arkadasimin jetta 2015 ses izolasyonu yaptirmadi 18 inch jant ve spor lastikleri var ondada daha sessiz honda bu isi 2018 olmus yapamamis mesela, fd6 yada fb7 ye gore daha iyi olmasi degil onemli olan 2013 i30 seviyelerine gelememis olmasi bence.
 
Geri
Üst