2012 fb7 direksiyon sola dönmek istiyorr

hguclu

0
Katılım
26 Eyl 2017
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Aracınız
Direksiyonda yaklaşık 1 aydır sola doğru kendiliğinden dönme eğilimi var. Sola dönerken siz çevirmeden kolayca dönüyor, sağa çevirirken sanki broadway direksiyonu gibi zorlanıyor. Döndürürken de arda tak tuk ses çıkartıyor.
Bazen de ilk kalkışta belli bir süre hiç problem yokmuş gibi çekme ve zorlama yapmadan dönüyor.
Ne olabilir arkadaşlar.

RNE-L01 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

zero

0
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
223
Tepki puanı
127
Konum
Sivas
Direksiyonda yaklaşık 1 aydır sola doğru kendiliğinden dönme eğilimi var. Sola dönerken siz çevirmeden kolayca dönüyor, sağa çevirirken sanki broadway direksiyonu gibi zorlanıyor. Döndürürken de arda tak tuk ses çıkartıyor.
Bazen de ilk kalkışta belli bir süre hiç problem yokmuş gibi çekme ve zorlama yapmadan dönüyor.
Ne olabilir arkadaşlar.

RNE-L01 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

1 )kutu aklıma ilk gelen gelen. sesin ve çekmenin sebebi direksiyon kutusundaki bir arıza ise.. ihtimaller arasında en masraflı olanı da bu maalesef. umarım değildir:)
2 )pompa.. yeterli yağ sağlayamıyorsa sisteme.. o zaman kutudan ses de gelebilir.
3 )ön takım ekipmanları da olabilir.. travers hataları.. tabla burcu ve tabla deformasyonları..v.b. usta görmedi mi aracı hiç?
bir aydır devam ediyor dediğinize göre durum acil.. direksiyon bu ihmale gelmez. bir an evvel halleder raporunu verirsin bizlere de inşallah:)
geçmiş olsun..
 
Katılım
15 Mar 2018
Mesajlar
38
Tepki puanı
4
Konum
Kırıkkale
Aracınız
Hocam peki bu arıza yolda seyrederken hafif sağa sola gezelemeye sebep olabilr mi ? Özellikle rüzgarlı havalarda direksiyonda titreme hafif gezeleme vs. Aracım 2007 fd6 civic
 

zero

0
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
223
Tepki puanı
127
Konum
Sivas
hoca lığı sitenin müdavimlerine, ustalarına devrediyor, teşekkür ediyorum estağfrullah :)
bildiğimi kadarıyla diyorum ki: direksiyon kutusunun içerisindeki dişli sistemi, zarif ve sıkı bir sistemdir. oranları- ölçüleri çok az töleranslı parçalar içerir. hata kaldırmaz, hata var ise mutlaka sürüşe etkisi olur. direksiyonun hareketini 90 derece çevirerek tekerleklere ileten kutunun içinden bahsediyoruz. işi mühim.. bu arada kutu deriz ama aslında uzunlamasına bir borudur "direksiyon kutusu". burada oluşan bir hata, aracın "direksiyon boşluğu" dediğimiz payını sabitleyemez. düz gitmek istersiniz ama gidemezsiniz. sanki direksiyonun boşluğunu arar gibi gezer. hatta ileri vakalarda, sola-sağa ansızın dalmalara da şahit oldum. direksiyon kutusu, yol ile bağlantı kurduğumuz, sürüş keyfi-konforu dediğimiz şeyin belirleyicisidir. rüzgarda her araç şekline-ağırlığına göre...meşrebine göre etkilenir..hafifçe gezer de. ama direksiyon ya da ön düzen sisteminde hata varsa bu etki mutlaka artar.
direksiyondan hissedilen titreme ise "balans" problemlerinde karşılaştığımız bir şey. lastiğin, jantın, volant dişlisinin ya da dönen herhangi bir şeyin balansı bozulmuş olabilir.kutu bunu yapar mı bilemem..
 

hguclu

0
Katılım
26 Eyl 2017
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Aracınız
Direksiyonda titreme veya yolda gezme durumu yok. Sadece düz gidebilmek için direksiyonu sürekli sağa doğru zorlayarak tutuyorum.

Usta görmedi ama telefonla sorduğumda ilk yorumu kışlıklardan olabilir, değişimi yap düzelmezse rot balans, yine olmazsa bakalım oldu.

RNE-L01 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

zero

0
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
223
Tepki puanı
127
Konum
Sivas
muhtemel.. lastiklerin havaları bile çok fark eder.. öncelikle lastikleri değişin. ayarlarını yaptırın.
sürekli ve aynı şiddette bir asılma ise rot sistemi de olabilir. usta görmeli.. hassas bir konu olduğu için ;
1 )iyi bir usta bulunmalı
2)mümkün olduğu kadar "ucuz çözümlere" fazla rağbet etmemeli. 2. el lastik-parça v.b. mesela..
dediğim gibi umarım kutu değildir. o olabilecek en pahalı ve zahmetli sorun..
 
Katılım
15 Mar 2018
Mesajlar
38
Tepki puanı
4
Konum
Kırıkkale
Aracınız
muhtemel.. lastiklerin havaları bile çok fark eder.. öncelikle lastikleri değişin. ayarlarını yaptırın.
sürekli ve aynı şiddette bir asılma ise rot sistemi de olabilir. usta görmeli.. hassas bir konu olduğu için ;
1 )iyi bir usta bulunmalı
2)mümkün olduğu kadar "ucuz çözümlere" fazla rağbet etmemeli. 2. el lastik-parça v.b. mesela..
dediğim gibi umarım kutu değildir. o olabilecek en pahalı ve zahmetli sorun..
Teşekkür ederim yorumlar için bi rot balans ayarı yapılması gerek sanırm ilk olarak
 
Geri
Üst