- Katılım
- 20 Haz 2022
- Mesajlar
- 9
- Tepki puanı
- 8
- Konum
- Muğla
- Ad Soyad
- Alper ŞERİFOĞLU
- Yaş
- 36
- Aracınız
- Civic FK7 HB 2017
Merhaba forum ailesi,
İsmim Alper bu ay içinde 2017 model 62.000 km'de FK7 civic araç aldım ve sorun yaşıyorum.
Hem bu sorunu çözebilirsek çözüm süreçlerini paylaşmak hem de belki daha önce bu sorunla karşılaşan ve yardım edebilecek arkadaşların görüş ve önerilerini almak amacı ile paylaşıyorum.
Yaklaşık 3 hafta önce İstanbuldan 2017 model 62.000km'de 1.5 turbo motor fk7 araç aldım. Şu anda Muğla'da oturmaktayım. İstanbul'da bir süre araç bekledi babamlar yanıma gelirken getireceği için acelemde olmayınca gidip almadım.
İlk olarak araç kardeşimde tam gaz verince sarı yağ arıza ışığı yaktı ve gaz kesti. Aracı kapatıp açınca sorun kalmadı. Bunu birkaç kere yaptıktan sonra birdaha yapmadı fakat bulunduğum şehirde honda servisi olmadığından dolayı bakım için marmara hondadan randevu aldım ve kardeşim aracı bakıma götürdü. Bakımda yağ, yağ filtresi, polen filtresi, hava filtresi, fren hidroliği ve boşluk olan sol teker aks değişti. Servis ve araca bakım yapan usta ile bizzat görüşüp durumu anlatıp tekrar kontrol etmelerini rica ettim. Sağ olsunlar tekrar tekrar kontrolleri yapıp aracın gayet düzgün olduğunu bir sorun olmadığını söylediler. Bakım sonrası kardeşimde tekrar test etti ve herhangi bir sorun olmadığını söyledi.
Babam aracı istanbuldan aydının çine ilçesine kadar sorunsu sürdü fakat bana 30km yolları kala birşeyler almak için durduktan sonra tekrar aracı çalıştırınca ABS, VSA, yokuş kalkış, break hoold, direksiyon arızaları yanmış. Yanıma geldikten sonra ertesi gün benimde bizzat tanıdığım önceki araçlarımında bakımını yapan Bosh Car Servise götürüp duruma baktırdım. Götürmeden önce yaptığım denemede aracın 4000-5000 devirler arası ve 6000 devir civarı gaz yemediği, kesintili gaz yediğini fark ettim. Bu şikayetimi de servistekilere söyledim. Bunun üzerine bilgisayardan arızaları silip tekrar teste çıkıp geldiklerinde aracın yolda zengin karışım arızası verdiğini söylediler. İlk olarak aküyü ölçtüler ve akünün sağlam olduğunu söylediler ardından arızayı silip teekrar deneme yaptıklarında araç yolda 3. silindir ateşleme arızası verdi. Bunun üzerine birkaç kontrol daha yapıp tekrar test ettiler ve yine 3. göz ateşleme arızası gördüler. Ardından bujileri değiştirdiler ve arıza aynen tekrar etti. Sonrasında bobinleri kontrol edip yerlerini değiştirip tekrar denediler ve yine 3. silindir arızası verdi. Bunun üzerine ben yeni akü ile bir deneme yapılmasını istedim bosh marka 0 akü ile yapılan testte yine aynı arızayı verdi ve bunun üzerine aracın sübap ayarına bakıldı. Sübap ayarında bir sıkıntı görülmedi ve son olarak enjektörlere bakmamız lazım denildi. Enjektörler söküldü bir sorun gözükmedi düşük basınçlı test makinasında test edildi yine sorun gözükmedi fakat enjektörlerin yerleri değiştirildi takılırken ve bu sefer 3. silindir arızası 1. silindire geçti. Yüksek basınçta çalışan enjektörler olduğundan bu test cihazı tam olarak test edemez sorun büyük ihtimal enjektörde denildi. Bugün yenisinin sparişi verilip gelecek bakalım sorunumuz çözülecek mi?
Bu arada benim kendi görüşüm aracın bu arızadan önce çeşitli arızalar vermesi ve enjektöründe sağlam olduğunu düşünmemden dolayı elektiriksel veya ECU kaynaklı bir arıza olduğunu yönünde. Forumda çok faydalı bilgiler var fakat bu arızayı daha önce yaşayan yok herhalde ben bulamadım. Varsa farklı görüş ve deneyimleriniz faydalanmak isterim.
Not: Aracı daha önce sağ ön far, ızgara falan değişimi olmuş o kısımda özellikle elektrik tesisatını kontrol ettirme düşüncem var sorun yine çözülmez ise.
İsmim Alper bu ay içinde 2017 model 62.000 km'de FK7 civic araç aldım ve sorun yaşıyorum.
Hem bu sorunu çözebilirsek çözüm süreçlerini paylaşmak hem de belki daha önce bu sorunla karşılaşan ve yardım edebilecek arkadaşların görüş ve önerilerini almak amacı ile paylaşıyorum.
Yaklaşık 3 hafta önce İstanbuldan 2017 model 62.000km'de 1.5 turbo motor fk7 araç aldım. Şu anda Muğla'da oturmaktayım. İstanbul'da bir süre araç bekledi babamlar yanıma gelirken getireceği için acelemde olmayınca gidip almadım.
İlk olarak araç kardeşimde tam gaz verince sarı yağ arıza ışığı yaktı ve gaz kesti. Aracı kapatıp açınca sorun kalmadı. Bunu birkaç kere yaptıktan sonra birdaha yapmadı fakat bulunduğum şehirde honda servisi olmadığından dolayı bakım için marmara hondadan randevu aldım ve kardeşim aracı bakıma götürdü. Bakımda yağ, yağ filtresi, polen filtresi, hava filtresi, fren hidroliği ve boşluk olan sol teker aks değişti. Servis ve araca bakım yapan usta ile bizzat görüşüp durumu anlatıp tekrar kontrol etmelerini rica ettim. Sağ olsunlar tekrar tekrar kontrolleri yapıp aracın gayet düzgün olduğunu bir sorun olmadığını söylediler. Bakım sonrası kardeşimde tekrar test etti ve herhangi bir sorun olmadığını söyledi.
Babam aracı istanbuldan aydının çine ilçesine kadar sorunsu sürdü fakat bana 30km yolları kala birşeyler almak için durduktan sonra tekrar aracı çalıştırınca ABS, VSA, yokuş kalkış, break hoold, direksiyon arızaları yanmış. Yanıma geldikten sonra ertesi gün benimde bizzat tanıdığım önceki araçlarımında bakımını yapan Bosh Car Servise götürüp duruma baktırdım. Götürmeden önce yaptığım denemede aracın 4000-5000 devirler arası ve 6000 devir civarı gaz yemediği, kesintili gaz yediğini fark ettim. Bu şikayetimi de servistekilere söyledim. Bunun üzerine bilgisayardan arızaları silip tekrar teste çıkıp geldiklerinde aracın yolda zengin karışım arızası verdiğini söylediler. İlk olarak aküyü ölçtüler ve akünün sağlam olduğunu söylediler ardından arızayı silip teekrar deneme yaptıklarında araç yolda 3. silindir ateşleme arızası verdi. Bunun üzerine birkaç kontrol daha yapıp tekrar test ettiler ve yine 3. göz ateşleme arızası gördüler. Ardından bujileri değiştirdiler ve arıza aynen tekrar etti. Sonrasında bobinleri kontrol edip yerlerini değiştirip tekrar denediler ve yine 3. silindir arızası verdi. Bunun üzerine ben yeni akü ile bir deneme yapılmasını istedim bosh marka 0 akü ile yapılan testte yine aynı arızayı verdi ve bunun üzerine aracın sübap ayarına bakıldı. Sübap ayarında bir sıkıntı görülmedi ve son olarak enjektörlere bakmamız lazım denildi. Enjektörler söküldü bir sorun gözükmedi düşük basınçlı test makinasında test edildi yine sorun gözükmedi fakat enjektörlerin yerleri değiştirildi takılırken ve bu sefer 3. silindir arızası 1. silindire geçti. Yüksek basınçta çalışan enjektörler olduğundan bu test cihazı tam olarak test edemez sorun büyük ihtimal enjektörde denildi. Bugün yenisinin sparişi verilip gelecek bakalım sorunumuz çözülecek mi?
Bu arada benim kendi görüşüm aracın bu arızadan önce çeşitli arızalar vermesi ve enjektöründe sağlam olduğunu düşünmemden dolayı elektiriksel veya ECU kaynaklı bir arıza olduğunu yönünde. Forumda çok faydalı bilgiler var fakat bu arızayı daha önce yaşayan yok herhalde ben bulamadım. Varsa farklı görüş ve deneyimleriniz faydalanmak isterim.
Not: Aracı daha önce sağ ön far, ızgara falan değişimi olmuş o kısımda özellikle elektrik tesisatını kontrol ettirme düşüncem var sorun yine çözülmez ise.