Antifriz belası seçimi

Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
362
Tepki puanı
254
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Fd6 araçlarda genel olarak Castrol radicool kullanıyoruz mavi olanından. Ben 2 yıldır kullanıyorum. Ama 10 yıldır kullanan var.
Kırmızı önermiyorum, aslında arkadaşların dediği gibi rengin pek önemi yok fakat ben hangi aracımda kırmızı kullandıysam boru diplerine borulara hasar verdi. Kırmızı kullanıp sağı solu patlatan gçrdüm. Sebebini bilmiyorum ama kırmız tavsiye etmiyorum .
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,136
Tepki puanı
530
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Fd6 araçlarda genel olarak Castrol radicool kullanıyoruz mavi olanından. Ben 2 yıldır kullanıyorum. Ama 10 yıldır kullanan var.
Kırmızı önermiyorum, aslında arkadaşların dediği gibi rengin pek önemi yok fakat ben hangi aracımda kırmızı kullandıysam boru diplerine borulara hasar verdi. Kırmızı kullanıp sağı solu patlatan gçrdüm. Sebebini bilmiyorum ama kırmız tavsiye etmiyorum .
İçindeki kimsayal maddeden onu yapar

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
23 Tem 2024
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
İzmir
Ad Soyad
Aydın Efe
Yaş
40
Aracınız
Civic ES7 2003
Ben yetkili servisten orjinal honda motor soğutma suyu aldım eksilme olursa ekleyeyim diye. Sende o şekilde temin edebilirsin
Aldığınız ürünün fotosunu buraya yüklermisiniz bidonun yani etiketinde ne yazıyor hangi renk Türkiyedeki honda antifirizlerini total üretiyormuş doğrumu
 
Son düzenleme:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,254
Çözümler
9
Tepki puanı
13,080
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Civiclerde esasında antifriz tercihinde aslında temel bir kriter var, antifrizin silikatsiz P-OAT içerikli olması.
3 ay önce piyasaki P-OAT içerikli bütün antfirizleri inceledim ve enteresan şekilde litre bazında orjinal Honda Tip 2 antifrizin piyasada satilan P-OAT antifrizlerden daha uyguna satıldığını gözlemledim.
Piyasada uygun fiyatli satılan Castrol Radicool'un Honda uyumlu antifrizlerinde P yani fosfat mevcut değil, OAT antifriz olarak geçiyorlar.
Burada fosfatin en önemli görevi motor ve radyatör içi olası korozyonu önlemek için ekleniyor, bu sayede de 5 yıl sorunsuz bir sekilde antifriz degistirmeden kullanım imkanı elde ediliyor.
Halbuki Castrol Radicool kullanicilarina fosfat mevcut olmadığı için 2 yılda bir değişim öneriliyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
362
Tepki puanı
254
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Civiclerde esasında antifriz tercihinde aslında temel bir kriter var, antifrizin silikatsiz P-OAT içerikli olması.
3 ay önce piyasaki P-OAT içerikli bütün antfirizleri inceledim ve enteresan şekilde litre bazında orjinal Honda Tip 2 antifrizin piyasada satilan P-OAT antifrizlerden daha uyguna satıldığını gözlemledim.
Piyasada uygun fiyatli satılan Castrol Radicool'un Honda uyumlu antifrizlerinde P yani fosfat mevcut değil, OAT antifriz olarak geçiyorlar.
Burada fosfatin en önemli görevi motor ve radyatör içi olası korozyonu önlemek için ekleniyor, bu sayede de 5 yıl sorunsuz bir sekilde antifriz degistirmeden kullanım imkanı elde ediliyor.
Halbuki Castrol Radicool kullanicilarina fosfat mevcut olmadığı için 2 yılda bir değişim öneriliyor.
Rdicool koyuyoruz ama bizim araç için ugun değil zaten. Bildiğim kadarı ile bizimlikerde silikat olmaması gerek ama önerilen radicool mavi antifirzde az miktarda olsa silikat mevcut diye biliyorum.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,815
Çözümler
9
Tepki puanı
8,867
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Civiclerde esasında antifriz tercihinde aslında temel bir kriter var, antifrizin silikatsiz P-OAT içerikli olması.
3 ay önce piyasaki P-OAT içerikli bütün antfirizleri inceledim ve enteresan şekilde litre bazında orjinal Honda Tip 2 antifrizin piyasada satilan P-OAT antifrizlerden daha uyguna satıldığını gözlemledim.
Piyasada uygun fiyatli satılan Castrol Radicool'un Honda uyumlu antifrizlerinde P yani fosfat mevcut değil, OAT antifriz olarak geçiyorlar.
Burada fosfatin en önemli görevi motor ve radyatör içi olası korozyonu önlemek için ekleniyor, bu sayede de 5 yıl sorunsuz bir sekilde antifriz degistirmeden kullanım imkanı elde ediliyor.
Halbuki Castrol Radicool kullanicilarina fosfat mevcut olmadığı için 2 yılda bir değişim öneriliyor.
Fosfat için potansiyel tortu oluşturabilir, diye belirtmiş. Ne kadar doğru bilmiyorum.

1000375596.jpg
 
Katılım
15 Tem 2022
Mesajlar
21
Tepki puanı
6
Konum
Istanbul
Ad Soyad
Aytaç aygün
Yaş
28
Aracınız
Civic FD6 2011
Ben kırmızı silikatsız radicool kullaniyorim 3 yıldır sorunsuz aldigimda benimde rengi pasli gibiydi 3 yilda 3 kere degisim yaptim suan tertemiz kullaniyorum en son %40a %60 antifiriz su ayarladim (safsu)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,254
Çözümler
9
Tepki puanı
13,080
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Fosfat için potansiyel tortu oluşturabilir, diye belirtmiş. Ne kadar doğru bilmiyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 272292
Evet hocam zaten bu yüzden bu antifrize geçilmeden önce sistemin suyla iyice yıkanması isteniyor.
Ayrıca yenilenme süresi de 1 yıl önerilmiş. Bu açıdan bu tip antifrizler mantıklı degiller zaten, kaliteli bir P-OAT antfirizin ömrü ortalama 5 yıldır.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,254
Çözümler
9
Tepki puanı
13,080
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ben kırmızı silikatsız radicool kullaniyorim 3 yıldır sorunsuz aldigimda benimde rengi pasli gibiydi 3 yilda 3 kere degisim yaptim suan tertemiz kullaniyorum en son %40a %60 antifiriz su ayarladim (safsu)
Antifrizin rengi iyi olabilir ancak motor ve radyatör içi koruma özelliği pek olmayabilir. Sizde temelde bol bol değişim yaparak bu sorunun önüne gecmissiniz.
 
Geri
Üst