Araç hareket halinde sarsıntı

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
882
Konum
Samsun
Merhabalar, fc5 2018 20 bindeki aracımı kullanırken araçta sarsıntı meydana gelmektedir sanki balanssızmış gibi diye tabir edebilirim. Araç karoserinden komple hissedilmekte 110 km hizdan sonra yapmamaktadir.
Dusuk hizlarda az da olsa yapmaktadir bazen yapiyor bazen yapmiyor gibi hissettirmekte dumduz kaymak asfaltta pek hissedilememekte ama kaymak asfalt olsa dahi uzerinden yuklu arac gecmesi sonucu hafif bozulmalar yasanmis yoldaki kisimlari hissettirmekte amortisot cok serte ayarlanmis gibi dusunebilirsiniz. Bunu 1500 devir civarlarinda yapiyor gibime geldi sporta alinca azaliyor ama hafif gene oluyor.
Ramazan bayraminin arife gunu rot balans yaptirip(lazerli cihazlarla yapildi eski nesil degil) lastikleri ön arka yaptik lastiklerin balansi duzgundu rot ayarinda da birsey cikmadi ama araç bazen saga sola hafif hafif cekme yapmakta. Nadiren duz gittigini goruyorum hic cekme yapmiyor. Ayni yere astrayi rot balans yaptirdik direksiyondaki titresimi gitti, direksiyonu kalkistan sonra duzleyip biraktiginizda hic tutmasaniz bile 140 km hiza kadar ok gibi dumduz hizlaniyor arac. Ama benim civicte boyle olmuyor ya saga ya sola cekiyor hizlanirken 140 a kadar direksiyonu birakmama sansim imkansiz 1 ayda rot balans ayari bozulmus olabilir mi ?
Araci frenletirken hiz 30 km den asagi inerken arac tatli tatli 2. Viteste kalkiyormus hissi veriyor. Durmaya yakinda benzer bir sarsinti hissediyorum.
Motor yağ seviyesi min max cizgileri arasindaki baklavalarin 1/3 kadari dolu yarinin biraz altinda.
Aklima gelenler amortisor, aks, şanzuman, motor. Cok sert kasise 1 yildir belki 1 defa denk gelmisimdir. 20 bin bakimina gidicem nerede ariza vardir fikri olan var mi ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Merhabalar, fc5 2018 20 bindeki aracımı kullanırken araçta sarsıntı meydana gelmektedir sanki balanssızmış gibi diye tabir edebilirim. Araç karoserinden komple hissedilmekte 110 km hizdan sonra yapmamaktadir.
Dusuk hizlarda az da olsa yapmaktadir bazen yapiyor bazen yapmiyor gibi hissettirmekte dumduz kaymak asfaltta pek hissedilememekte ama kaymak asfalt olsa dahi uzerinden yuklu arac gecmesi sonucu hafif bozulmalar yasanmis yoldaki kisimlari hissettirmekte amortisot cok serte ayarlanmis gibi dusunebilirsiniz. Bunu 1500 devir civarlarinda yapiyor gibime geldi sporta alinca azaliyor ama hafif gene oluyor.
Ramazan bayraminin arife gunu rot balans yaptirip(lazerli cihazlarla yapildi eski nesil degil) lastikleri ön arka yaptik lastiklerin balansi duzgundu rot ayarinda da birsey cikmadi ama araç bazen saga sola hafif hafif cekme yapmakta. Nadiren duz gittigini goruyorum hic cekme yapmiyor. Ayni yere astrayi rot balans yaptirdik direksiyondaki titresimi gitti, direksiyonu kalkistan sonra duzleyip biraktiginizda hic tutmasaniz bile 140 km hiza kadar ok gibi dumduz hizlaniyor arac. Ama benim civicte boyle olmuyor ya saga ya sola cekiyor hizlanirken 140 a kadar direksiyonu birakmama sansim imkansiz 1 ayda rot balans ayari bozulmus olabilir mi ?
Araci frenletirken hiz 30 km den asagi inerken arac tatli tatli 2. Viteste kalkiyormus hissi veriyor. Durmaya yakinda benzer bir sarsinti hissediyorum.
Motor yağ seviyesi min max cizgileri arasindaki baklavalarin 1/3 kadari dolu yarinin biraz altinda.
Aklima gelenler amortisor, aks, şanzuman, motor. Cok sert kasise 1 yildir belki 1 defa denk gelmisimdir. 20 bin bakimina gidicem nerede ariza vardir fikri olan var mi ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Jantların bijon deliklerin de oval lik olabilir. Baktirmanizi tafsiye ederim
 
@ywzckr Hocam bence son rot balans yaptırdığınız yere tekrar gidin kontrol etmelerini isteyin yanlış bir ayar yapılmışta olabilir.
 
@ywzckr Hocam bence son rot balans yaptırdığınız yere tekrar gidin kontrol etmelerini isteyin yanlış bir ayar yapılmışta olabilir.

Abi sehir icinde araci 50 ye hizlandirdim diyelim cok hafif frene basarsam arac sarsilarak yavasliyor 10-20 gibiyken hiz frenden ayagimi cektigimde 2. Viteste kalkmis gibi cok hafif sarsiyor arac zorlaniyor gibi. Balans dan olup olmadigini cozemedim yanimda yaptilar balansi ozel lazerli ekranli cihaz lazerle yerini bile gosteriyor agirlik yerlerinin balans makinasi duzgun geldi o yuzden nedenini anlayamadim. 1 yilin wrdindan lastik basinci yansi lastiklerin hepsi 32 idi kontrol ettim sifirladim yine yandi opette tekrar 32 kontrol edip devam ettim sonra daha yakmadi.
Aks da yada sanzumanda ariza varsa nasil anlayabilirim bunu ne denemek lazim ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Frenajda sarsıntının hissedilir hale gelmesi nedeniyle diskle ilgili bir problem olması muhtemel... Diğer bir ihtimal de poryalar.

Balans ve rota ilave olarak lastiklerden bir tanesinde taban bozulması olabilir.

Araç FK7 Sport yada Sport+ ise elektronik destekli süspansiyon sistemine de bakılabilir.

Geçmiş olsun;
Umarım kolayca çözülür problem...
 
@ywzckr Sorun fren yapınca ortaya çıkıyor ise arkadaşların yazdığı gibi disk yamulması olabilir, uzun yol sonrası ısınmış diske su tutuldu ise diskler yamulmuş olabilir.
 
@RS23 @NoFeaR hocam sadece fren yaparken değil, yavaşlarken de hissettiriyor manasinda yazmistim, bugune kadar uzun yolda hic araba yikamadim birde janta su tutan biri degilim cok fazla ustunde c2v3 nasiol filan oldugu icin pek zorlanmiyordum kirlerden birde cift kova yada sungerler ustunden geciyorum. Ama diskte yamukluk olabilir belki. Daha cok sanzuman, lastik ve aks amortisor ekipmanlari gibime geliyor bunlari kontrol ettiresim var cunku 3000-4000 km arasi yol yapicam bakimdan sonra o yuzden yol ustunde sorunla karsilasmamak istiyorum. Arkadaslarin bahsettiklerini kontrol ettiricem bakalim ne cikacak.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst