Civic FB7 20.000 Bakımlarımızı burada paylaşalım

Terakki 20 bin bakimina 970 tl dedi. Ve artik yetkili servise bakim yaptirmayi birakiyorum. 15 bin km de daha araba 5 bin km daha binip 20 bin olunca dişarda 300 tl ye yaptiracağim bakimi.
 
Servisin fiyatı uçuktu 10k km den bozduk garantiyi bugünde 20k km bakımımızı yaptık
-Yağ Eneos 0W20 2017 Aralık üretimli geldi 118 TL yağ filtremiz vardı (bosch)
https://urun.n11.com/motor-yagi/ene...tor-yagi-2017-eylul-uretim-tarihli-P165899743
-10k bakımında iki set filtre almıştık hava filtresini alışkanlıktan dolayı 5bin kilometrede bir değiştiriyoruz onu kullandık Polen ve Yağ filtresi duruyordu ancak bu sefer koku tamamen kesilsin diye polen filtresini karbonlu aldık, Bosch marka karbonlu polen filtresi bulamayınca yan sanayi almak zorunda kaldık Gold Filter diye bir marka 26 TL
https://urun.n11.com/polen-filtresi...-arasi-fb7-karbonlu-polen-filtresi-P130787861
-Hava Filtresi Bosch Marka 45 TL
https://urun.n11.com/hava-filtresi/...16b-motor-icin-bosch-hava-filtresi-P246656974
-Atılım Otogaz da LPG filtreleri değişti normalde 40k km de bir değişen filtre de değişti (yani iki filtrede değişti) toplam 80 TL
-20 TL iscilik yağ ve filtresinin değişimi
20k km bakımımız toplam 289 TL ye mal oldu
Geçen yaz uzun yolda biraz hızlı viraj yaptığımız için ön lastikler arka lastiklerden fazla yemişti balans ayarı için girdik lastikçiye takarlarken rica ettik on arka çapraz bir şekilde degişilerek takıldı nitrojen hava yıda hediye ettiler 55 TL de lastikçiye verdik
Bakım+Lastikler TOPLAM: 345 TL ye mal oldu :)
IMG_20180523_161824.jpgIMG_20180523_172043.jpg

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Gold filterin karbonlu filtreleri bence gayet iyi, orjinal filtrenin kalitesi zaten yüksek değil ve en ufak koku içeri olduğu gibi giriyor. Gold filterda koku çok daha düşük düzeyde rahatsız ediyor.
 
Arkadaslar ben bugun 30 bin bakimini samsun kamerde yaptirdim. Fiyat 969 tl extra bisey yapilmadi sadece artik firen hidroligi de degisiyormus bu bakimda onu ogrendim. Ayrica serviste bana soylenen artik civiclerin parca degisim kmleri degismis ornegin sanziman yagi artik 40 binde bujiler de 40 binde degisecekmis zaten subap ayarida yapiliyor o zaman. 40 bin bakimi 2 bin tl tutar gibi malesef. Ilk defa honda arabasi aldim tekleme haricinde guzel arac ama bu bakim periyodu ve servis maliyetleri yuzunden insani bunaltiyor.
 
Civic fb7 20.000 bakimlarimizi burada paylaşalim

Civic fb7 20.000 bakimlarimizi burada paylaşalim

Honda Türkiye’nin verdiği yetki ile servisler coşuyor maşallah
Heryerde söylüyorum, bakım için eğer garanti önceliğiniz değilse rehberiniz kullanma klavuzudur.
Kullanma klavuzunda ne yazıyorsa onu diretin, kafalarına göre erken parça değişimlerini mümkünse kabul etmeyin.
FB7ler için söylüyorum, normal koşullarda otomatik şanzıman yağı değişim ömrü 60bin km/4yıldır. İlk değişim sonrası 40bin km/2 yıl oluyor.
Bizim araçlarımızdaki bujiler iridyum tipi olduğu için uzun ömürlüdür, 100-120bin km ortalama ömrü vardır.
En sık gördüğüm örnek, servisler erkenden yakıt filtrelerini değiştirmeye çalışıyor ve işçilikle 500e yakın fiyat alıyorlar. Benzinli kullanımda yakıt filtresi 120bin km/6yıl değişim periyodu vardır, LPGli kullanımda bu filtreler ömürlük gibi birşey oluyor çünkü aktif çalışmıyorlar LPG yüzünden. Bu konuya da dikkat edin.

IMG_0520.jpg

Bu tabloda tek istisnai durum LPG nedeni ile subap boşluğu ayarlanması kullanıma devirlenmesine göre 20bin ila 40bin arasında değişir.
 
Son düzenleme:
Arkadaslar ben bugun 30 bin bakimini samsun kamerde yaptirdim. Fiyat 969 tl extra bisey yapilmadi sadece artik firen hidroligi de degisiyormus bu bakimda onu ogrendim. Ayrica serviste bana soylenen artik civiclerin parca degisim kmleri degismis ornegin sanziman yagi artik 40 binde bujiler de 40 binde degisecekmis zaten subap ayarida yapiliyor o zaman. 40 bin bakimi 2 bin tl tutar gibi malesef. Ilk defa honda arabasi aldim tekleme haricinde guzel arac ama bu bakim periyodu ve servis maliyetleri yuzunden insani bunaltiyor.

Aracınız FB7 ise kullanım klavuzuna bakın, yeni civiclerde bakım kmleri daha düşük ama bu bizim araçlarımız için geçerli değil.
 
Arkadaslar ben bugun 30 bin bakimini samsun kamerde yaptirdim. Fiyat 969 tl extra bisey yapilmadi sadece artik firen hidroligi de degisiyormus bu bakimda onu ogrendim. Ayrica serviste bana soylenen artik civiclerin parca degisim kmleri degismis ornegin sanziman yagi artik 40 binde bujiler de 40 binde degisecekmis zaten subap ayarida yapiliyor o zaman. 40 bin bakimi 2 bin tl tutar gibi malesef. Ilk defa honda arabasi aldim tekleme haricinde guzel arac ama bu bakim periyodu ve servis maliyetleri yuzunden insani bunaltiyor.

Mübarek ramazan günü, okurken sövmemek için kendimi zor tuttum. Honda servisleri artık tamamen müşteriyi düdüklemeye odaklanmış sanırım. Kullanım kitapçığındaki bakım periyodunda fren hidroliği değişimi 3 yılda bir görünüyor, zamanı geldiyse ona bişey diyemem. Ancak, şanzıman yağı ilk değişimi 60k km'de, buji değişimi ise 120k km'de görünüyor. 40k km'de buji değişmeye kalkan yetkili-yetkisiz-özel servis her neyse kesinlikle uzak durmak gerek.

Daha geçen hafta bir sorunum için uğradım servise, daha önce de yazmıştım rutin bakım dışında hiçbir sorununuzu çözemeyen servisler basit bakım için dünyanın parasını almayı biliyorlar (sorunlarımı yine çözemediler tabiki). Servisteyken 40k bakımı yaptıran iki kişi vardı, 2000 TL fiyat vermişler. Yapacakları filtreleri ve yağı değiştirmek, subap ayarı ve gerekliyse balata değiştiriyorlar. Rutin işlerin fiyatı 950-1000TL civarı, subap ayarı 350TL, kalan 650-700 TL de balata değişimi sanırım. Orjinal orjinal diye taktıkları balatadan ben zaten hiç memnun değilim sert bir balata olduğu için frenlemesi iyi değil, bunu servisteki ustalar da itiraf ediyor. Geçen hafta görüştüğüm usta TRW lerin civic için oldukça iyi olduğunu söylemişti. Peki TRW nin ön-arka tüm takımı kaç para? Yaklaşık 300TL. Ben en son 33k km'de serviste bakım yaptırdım, eleman geldi balatalar zayıflamış ön diskin de 40 bin de balata ile beraber değişmesi lazım dedi. Aracım şu an 49 binde ve ben 43 binde iken tanıdık bir ustaya balataları değiştirmek için gittim, baktık yalnız arka balatayı değiştirdik ön balatanın daha 10bin ömrü var yazık olur deyip ellemedik. Benim aracım 20k km'dir her gün 10km yokuş inip çıkıyor, buna rağmen balatalar bu durumda. Ön balatayı da 1000-2000 km sonra değiştireceğim. Ama serviste 40 bini gördümü hemen herkesinkini değiştirmeye kalkıyorlar.

Bir de 40k km'de buji değiştireceklermiş, yine geçen hafta servisteyken birisine buji fiyatı verdiler 1300 TL. Yani size söyledikleri gibi bakım yapmaya kalkarlarsa 40k bakımında 2000 TL değil 3000TL'ye bile zor çıkar insanlar servisten.
 
Bende 40bin bakımına gideceğim yakın zamanda servis indirimi varmıs%20 servis dusunuyordum ancak burayı okuduktan sonra samsun da bildiniz iyi bir ozel servis varsa o öpsün beni..

F3111 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Simdi 40 bin de hidrolik yağı ve bujileri değiştirmeyelim mi üstadlar sıkıntı cıkmasın pek anlamıyorum bu işlerden

F3111 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bende 40bin bakımına gideceğim yakın zamanda servis indirimi varmıs%20 servis dusunuyordum ancak burayı okuduktan sonra samsun da bildiniz iyi bir ozel servis varsa o öpsün beni..

F3111 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Servisten fiyat alın, onu göre hareket edin. Garanti devam ediyorsa garantinin devamı için asgari malzemeleri serviste değiştirip, geri kalanını dışarda yada kendiniz halledebilirsiniz.
Mesela polen filtresinin değişimi oldukça kolaydır, sarf malzeme olduğu için garanti ile de alakası yoktur. Parçacı dışında n11 gibi online alışveriş platformlardan bile kendiniz alıp youtube videolarını izleyerek değiştirebilirsiniz. Yetkili servis polen filtresini 100tlden verirken, piyadada bosch markayı 30tlye rahatlıkla temin edebilirsiniz.
 
Geri
Üst