Civic FE1 Intercooler - Air Intake - Chip Tuning

Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Arabanın garantisi varken mi yazılım attırdınız hocam? Eğer öyleyse bu durumla ilgili ne yaptınız? Ben agresif süren birisiyim, sıfırdan sık sık kalkış yapmasam da yaptığım zamanlar oluyor, trafikte kışkırtılınca da dip-gaz yaptığım oluyor, araba motor içinde yağ çevirmeden ya da soğukken dikkatli kullanmaya ve turbonun yağlanması konusunda dikkatli olan birisiyim. Sanırım bu karakterle çok bir problem yaşamam. Sizin aracınızın torku 300'mü? CVT 300 tork üstünde kırılıyor diye bir duyum aldım.
Evet garantisi varken.
Servisle aram iyi, hatta intercooler montajını servise yaptırmıştım. sağolsun yardımcı oldular.
dip gaz tabiki yapılacak ama ben gazı ezerek yapıyorum. big turbo var anlık boost gelmesin diye o şekilde yapıyorum, gerçi yazılımdan da turbo tepkisini günlük ayarda yumuşak tutuyorum.
dyno ölçümü yapamıyoruz tabi ama hız 120 den sonra tork 300 ün üzerinde olabilir.
ama yazılımı kendim ayarladığım için gazlama ve süre alma yazılımım farklı günlük ayarım farklı.
 
Katılım
28 Tem 2023
Mesajlar
27
Tepki puanı
21
Konum
Tuzla / İstanbul
Ad Soyad
Enes Kara
Yaş
24
Aracınız
Civic FE1 2022
Profilinizi biraz inceledim. Ktuner kullanıyormuşsunuz. Ktuner - Hondata - Chip tuning arasında ne gibi farklar var biliyor musunuz? Hangi yöntemi kullanmak daha mantıklı olur?
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Profilinizi biraz inceledim. Ktuner kullanıyormuşsunuz. Ktuner - Hondata - Chip tuning arasında ne gibi farklar var biliyor musunuz? Hangi yöntemi kullanmak daha mantıklı olur?
ikisinin yöntemi aynı aslında. uygulama içerisinde farklar var. kimine göre ktuner kullanışlı kimine göre hondata :)
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
142
Tepki puanı
120
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
sizin bunları şu an sorguluyor olmanız çok ama çok büyük tesadüf kendi açımdan bende gelecek ay Amerikaya gidecem neler alabilirim nelerin ne gibi artısı vara bakıp bilgi topluyorum birkaç haftadır:

Açık hava filtreleri konusunda ne kadar tecrübeniz var bilmiyorum ama sırasıyla anlatayım

Drop in filter: orijinal kutu içinde filtre: en düşük hp ve ses getirisi ,en düşük risk
Drop in Filter + resonator iptali boru: ortalama hp getirisi ve ortalama ses getirisi, risk halen düşük
Short ram + boru : en ani tepkilelere cevap veren, orta üstü güç ve ses artışı, risk halen düşük
Cold air + boru: burada tepkime short ram'e kıyasla bir tık daha düşük,güç artışı ve ses artışı en yüksek fakat su birikintilerinden geçerken su emmebileceği için en/tek risklisi bu

FE kasa FClere göre emme konusunda daha ileri tasarıma sahip öyleki getirisi olmayacağını düşünen PRL FC5'deki cold air kitini tamamen iptal edip direk fabrikasyon noktasında monte edilen high volume sistemini çıkarmış.

bizim yurdumuzda maalesef bizi yönlendirecek çok bilgili insanlar olmadığı için filtrede çokca hata yapıyoruz,
açık filtre kitlerinde filtreden emmeye giden ve map sensörünü taşıyan orijinal boru takılı olduğu sürece neredeyse hiçbir getiri alamazsınız bu borularda resonansı düşürecek bir tasarım var hususi tasarlanmış ve açık filtrelerdeki getirinin tamamı bu borudan geçerken yok olur bu sebeble bu borunun değişmesi çok çok önemli, bırakın açık filtreyi PRL kutu içi filtresinde bile bu boruyu değiştiriyor: https://prlmotorsports.com/products...e-1-intake-system?_pos=6&_sid=ba6d34e8d&_ss=r


downpipe vs pek araştırmadım yorum yapmayayım ama uzakdoğuda çok mütevazi,yardımsever bir racechip bayisine denk geldim adam nasıl bir insansa üreticinin 52hp artırır dediğini açıkca 22hp artırdığını göstermiş paylaşmış bu hareketiyle önce beğenimi kazandı irtibata geçip konuştukcada duygularımın haksız olmadığını adamın gerçektende doğruları konuştuğunu gördüm, onun söyledikleri şu şekilde:

1) racechip denilen aygıt esasında çok basit bir görevi üstleniyor oda sensörleri kandırarak aracın beynine ben atıyorum 16psi basınç üretiyorum diyeceğine 12psi basınç üretiyorum deyip 16psi üretiğini düşündüğünde gerçekte 20psi üreterek turbo basıncını artırmak.

diyorki bu görevi üstlendiği x-y-z marka modeller varki aman aman hiç artış olmuyor çünkü beyin farklı sensörlerden bunun tespitini yapabiliyor ve tekrar düzeltiyor fakat gel gelelim bizim araçta tam tersine hem amacını gerçekleştiriyor turbo basıncı gerçekten artıyor hemde yine şansımıza olan çok avantajlı bir durumda beyinin kendi sistemi, a-b-c araçlarında beyin turbo basıncını artırırken ona uygun hava-yakıt karışımı yapmak zorunda ve bu beyinin okuma hızı ile racechipin manüple,kandırma hızı yeteri kadar hızlı olmaz ise uygun olmayan hava yakıt karışımlarına,bazen arıza ışığına bazen ise gerçek bir arızaya sebeb olabiliyor.

fakat bizim araçlarda muazzam şekilde uyum içersinde çalışıyor, racechip kandırıyor turbo basıncı artıyor ve yine racechipin müdale etme hızı yeterli olduğu için beyin farkına varmadan anlık gayet güzel şekilde gelen extra havaya doğru hava yakıt karışımını tutturmak için extra yakıt püskürtüyor.

lafın özü şu, racechip ile gerçekten 22hp-68tq kazanıyor araç:

racechipte 3 farklı model bulunuyor en üstü model 22hp bir altı 19 en düşüğü ise 17hp artıyormuş gerçek veri olarak,
yine aynı adam bana filtreleri anlatan insan kendisi orijinal kutu sisteminin belkide piyasadaki oem araçların arasında en iyi sistem olduğunu daha geçirken bir kutu içi filtre + emme borusunun değişiminin çok abartılı olan bir cold air intake'den aman aman farklı olmayacağını birinde 3-4hp ise diğerindede 4-5 hp artacağını söyledi.

racechip baz modeli ile bahsi geçen PRL hava filtresiyle araç 21hp 55tq artıyormuş ve bunun zaten CVT'nin en üst limiti olan 300tq tam sınırında olduğunu daha fazlasını önermediğini söyledi bunlar bile tek başına aracın 0-100 süresini 0.7sn düşürüyormuş.

buda yurdumuzda yapılmış rengine kadar aynı 3 aracın videosu, videonun sahibinde Ktuner var ama asıl fark onun aracında extradan front pipe,downpipe,filtre olması sanırım o farklar olmasa racechip ile çokta farklı yürümeyecekler, aşağıdaki yorumlarında video sahibi racechipin hondata'danda Ecufast'dende daha seri olduğunu dile getirmiş, videoyu aşağıda paylaşıyorum.

özetle bence Racechip + PRL kutu içi filtresi son derece mantıklı hem sıra servise girmek çıkmaya gelince değişimide 30dk sürmez son derece kolay.


1701933959437.png
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Peki ktuner ve hondatayı, chip tuning'e göre nasıl kıyaslarsınız? Hangisini tavsiye edersiniz?
ktuner ve hondatada bir chip tuning sistemi aslında; local yazılımcılar genelde daha güvenli tarafta kaldığı için (manueller hariç) daha düşük güç artışında kalıyor. Yorumum tecrübelere göre siz eğer custom mapper tutup yazdırırsanız konu ayrı.

Ktuner ve hondata nın içerisinde base map dediğimiz st1 - st2 - 21psi boost gibi haritalar var.
Siz kendiniz bu haritaların üzerinde değişikte yapabiliyorsunuz.
Yani kendi aracınızın mapper ı kendiniz olabiliyorsunuz.
 
Katılım
28 Tem 2023
Mesajlar
27
Tepki puanı
21
Konum
Tuzla / İstanbul
Ad Soyad
Enes Kara
Yaş
24
Aracınız
Civic FE1 2022
sizin bunları şu an sorguluyor olmanız çok ama çok büyük tesadüf kendi açımdan bende gelecek ay Amerikaya gidecem neler alabilirim nelerin ne gibi artısı vara bakıp bilgi topluyorum birkaç haftadır:

Açık hava filtreleri konusunda ne kadar tecrübeniz var bilmiyorum ama sırasıyla anlatayım

Drop in filter: orijinal kutu içinde filtre: en düşük hp ve ses getirisi ,en düşük risk
Drop in Filter + resonator iptali boru: ortalama hp getirisi ve ortalama ses getirisi, risk halen düşük
Short ram + boru : en ani tepkilelere cevap veren, orta üstü güç ve ses artışı, risk halen düşük
Cold air + boru: burada tepkime short ram'e kıyasla bir tık daha düşük,güç artışı ve ses artışı en yüksek fakat su birikintilerinden geçerken su emmebileceği için en/tek risklisi bu

FE kasa FClere göre emme konusunda daha ileri tasarıma sahip öyleki getirisi olmayacağını düşünen PRL FC5'deki cold air kitini tamamen iptal edip direk fabrikasyon noktasında monte edilen high volume sistemini çıkarmış.

bizim yurdumuzda maalesef bizi yönlendirecek çok bilgili insanlar olmadığı için filtrede çokca hata yapıyoruz,
açık filtre kitlerinde filtreden emmeye giden ve map sensörünü taşıyan orijinal boru takılı olduğu sürece neredeyse hiçbir getiri alamazsınız bu borularda resonansı düşürecek bir tasarım var hususi tasarlanmış ve açık filtrelerdeki getirinin tamamı bu borudan geçerken yok olur bu sebeble bu borunun değişmesi çok çok önemli, bırakın açık filtreyi PRL kutu içi filtresinde bile bu boruyu değiştiriyor: https://prlmotorsports.com/products...e-1-intake-system?_pos=6&_sid=ba6d34e8d&_ss=r


downpipe vs pek araştırmadım yorum yapmayayım ama uzakdoğuda çok mütevazi,yardımsever bir racechip bayisine denk geldim adam nasıl bir insansa üreticinin 52hp artırır dediğini açıkca 22hp artırdığını göstermiş paylaşmış bu hareketiyle önce beğenimi kazandı irtibata geçip konuştukcada duygularımın haksız olmadığını adamın gerçektende doğruları konuştuğunu gördüm, onun söyledikleri şu şekilde:

1) racechip denilen aygıt esasında çok basit bir görevi üstleniyor oda sensörleri kandırarak aracın beynine ben atıyorum 16psi basınç üretiyorum diyeceğine 12psi basınç üretiyorum deyip 16psi üretiğini düşündüğünde gerçekte 20psi üreterek turbo basıncını artırmak.

diyorki bu görevi üstlendiği x-y-z marka modeller varki aman aman hiç artış olmuyor çünkü beyin farklı sensörlerden bunun tespitini yapabiliyor ve tekrar düzeltiyor fakat gel gelelim bizim araçta tam tersine hem amacını gerçekleştiriyor turbo basıncı gerçekten artıyor hemde yine şansımıza olan çok avantajlı bir durumda beyinin kendi sistemi, a-b-c araçlarında beyin turbo basıncını artırırken ona uygun hava-yakıt karışımı yapmak zorunda ve bu beyinin okuma hızı ile racechipin manüple,kandırma hızı yeteri kadar hızlı olmaz ise uygun olmayan hava yakıt karışımlarına,bazen arıza ışığına bazen ise gerçek bir arızaya sebeb olabiliyor.

fakat bizim araçlarda muazzam şekilde uyum içersinde çalışıyor, racechip kandırıyor turbo basıncı artıyor ve yine racechipin müdale etme hızı yeterli olduğu için beyin farkına varmadan anlık gayet güzel şekilde gelen extra havaya doğru hava yakıt karışımını tutturmak için extra yakıt püskürtüyor.

lafın özü şu, racechip ile gerçekten 22hp-68tq kazanıyor araç:

racechipte 3 farklı model bulunuyor en üstü model 22hp bir altı 19 en düşüğü ise 17hp artıyormuş gerçek veri olarak,
yine aynı adam bana filtreleri anlatan insan kendisi orijinal kutu sisteminin belkide piyasadaki oem araçların arasında en iyi sistem olduğunu daha geçirken bir kutu içi filtre + emme borusunun değişiminin çok abartılı olan bir cold air intake'den aman aman farklı olmayacağını birinde 3-4hp ise diğerindede 4-5 hp artacağını söyledi.

racechip baz modeli ile bahsi geçen PRL hava filtresiyle araç 21hp 55tq artıyormuş ve bunun zaten CVT'nin en üst limiti olan 300tq tam sınırında olduğunu daha fazlasını önermediğini söyledi bunlar bile tek başına aracın 0-100 süresini 0.7sn düşürüyormuş.

buda yurdumuzda yapılmış rengine kadar aynı 3 aracın videosu, videonun sahibinde Ktuner var ama asıl fark onun aracında extradan front pipe,downpipe,filtre olması sanırım o farklar olmasa racechip ile çokta farklı yürümeyecekler, aşağıdaki yorumlarında video sahibi racechipin hondata'danda Ecufast'dende daha seri olduğunu dile getirmiş, videoyu aşağıda paylaşıyorum.

özetle bence Racechip + PRL kutu içi filtresi son derece mantıklı hem sıra servise girmek çıkmaya gelince değişimide 30dk sürmez son derece kolay.


Ekli dosyayı görüntüle 271656
Sayenizde fazlasıyla bilgilendim. Buradan çıkacak bilgilere ve yorumlara göre arabayı şekillendireceğim. Şu anlık intercooler'ın ne olacağı kesin. Hava filtresi için abim OEM yapmamı tavsiye etti bu konuda sizin açıklamalarınızla birlikte neleri değiştirmem gerektiği konusunda yani bu süreçte kafam biraz karıştı. Dp için yer arayışındayım.
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
142
Tepki puanı
120
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Sayenizde fazlasıyla bilgilendim. Buradan çıkacak bilgilere ve yorumlara göre arabayı şekillendireceğim. Şu anlık intercooler'ın ne olacağı kesin. Hava filtresi için abim OEM yapmamı tavsiye etti bu konuda sizin açıklamalarınızla birlikte neleri değiştirmem gerektiği konusunda yani bu süreçte kafam biraz karıştı. Dp için yer arayışındayım.


hocam işin aslı şu Honda'yı özelliklede sizin gibi 24 yaşında genç arkadaşlarımız upgrade yapmak,modifiye etmekten zevk alarak oynuyor bu arabanın,modelin doğasında var diyebiliriz :)

eğer illa çata pata yapsın,egsozdan burbble yapsın vs istiyorsanız,emmiş sesi istiyorsanız:

1) https://www.sahibinden.com/ilan/yed...in-injen-soguk-hava-filtresi-1000374088/detay

bu ilandaki filtreyi alabilirsiniz her ne kadar FC5 içinde olsa bolca FC5 Coldair intake kitini FE kasaya monte etmiş kişi var ABD'de fakat ilandaki arkadaş fiyatı çok abartmış ABD sıfır fiyatı bile 11800tlye denk geliyor bununki birde 2inci el, bence amerikaya gidecem alacam ama siz uyguna verirseniz taşımasıyla uğraşmayayım deyip 10bin tl max olur diyin bakın şansınızı deneyin.

en güzel sesi ve güç artışınu bu verecektir.

2) downpipe ve intercooler hiç bilmiyorum ama gördüğüm kadarıyla siz zaten o işi işin sonunda halledersiniz

3) eğer downpipe,intercooler vede cold air intake gibi ciddi şekilde aracın hava emiş grafiğini değiştirecek işlemler yapacaksanız bence en doğru hareket ne Ktuner ne Hondata nede Racechip ! bence o durumda siz OEM'den oldukça uzaklaşmış olacaksınız ve ona en iyi işlemi ancak Custom yazılım yaptırarak çözebilirsiniz, işin ehli biz yazılımcıda araca özel yazılım yazdırmak en doğrusu olur.


şimdi diyelim Downpipe + Intercooler + Cold air intake + yazılım çok abartı oldu sizin araç oldu 235hp 330tq (tamamen atıyorum) ben olsam madem custom yazılım attırıyorum ozaman işin içine BOOST BY GEAR olayınıda devreye sokar CVT şanzımanı extra korurdum.

yazılım vites 1'de atıyorum turbo basıncını 21psi yerine 17psi yaptı sizin araç 1inci vitesde 235 yerine 210hp/280tq sonra 2de 220hp-300tq sonraki vitesler ver Allah ne varsa şeklinde. Bunu yapmak:

1) şanzımanı koruyacak
2) aracın gücü her ne kadar tam açık olmasada daha iyi tutunarak daha düzgün kalkışlar yapmanıza müsade edecek bizimki gibi küçük turbolu araçlarda turbo çok çabuk dolduğu için güç çat diye geliyor tutunma zorlaşıyor

3) lastiklerin ömrü çok artacak
4) dönüşlerde özelliklede şehiriçi dönüşlerinde yüklendiğinizde araç kafadan kaymaları çok daha az olacak.

modifiyede ne kadar tecrübelisiniz bilmiyorum ama bazen fazla güç daha seri gideceğiniz anlamına gelmiyor yeri geliyor aynı araç daha düşük güç vaad eden başka bir yazılımla pisti daha iyi dönüyor,daha iyi drag koşuyor vs.

boost by gear cidden güzel bir ek eğer yazılım yaptıracağınız yer yaparsa, ha CVT şanzımanında olabiliyormu oda ayrı bir soru :(
 
Katılım
28 Tem 2023
Mesajlar
27
Tepki puanı
21
Konum
Tuzla / İstanbul
Ad Soyad
Enes Kara
Yaş
24
Aracınız
Civic FE1 2022
hocam işin aslı şu Honda'yı özelliklede sizin gibi 24 yaşında genç arkadaşlarımız upgrade yapmak,modifiye etmekten zevk alarak oynuyor bu arabanın,modelin doğasında var diyebiliriz :)

eğer illa çata pata yapsın,egsozdan burbble yapsın vs istiyorsanız,emmiş sesi istiyorsanız:

1) https://www.sahibinden.com/ilan/yed...in-injen-soguk-hava-filtresi-1000374088/detay

bu ilandaki filtreyi alabilirsiniz her ne kadar FC5 içinde olsa bolca FC5 Coldair intake kitini FE kasaya monte etmiş kişi var ABD'de fakat ilandaki arkadaş fiyatı çok abartmış ABD sıfır fiyatı bile 11800tlye denk geliyor bununki birde 2inci el, bence amerikaya gidecem alacam ama siz uyguna verirseniz taşımasıyla uğraşmayayım deyip 10bin tl max olur diyin bakın şansınızı deneyin.

en güzel sesi ve güç artışınu bu verecektir.

2) downpipe ve intercooler hiç bilmiyorum ama gördüğüm kadarıyla siz zaten o işi işin sonunda halledersiniz

3) eğer downpipe,intercooler vede cold air intake gibi ciddi şekilde aracın hava emiş grafiğini değiştirecek işlemler yapacaksanız bence en doğru hareket ne Ktuner ne Hondata nede Racechip ! bence o durumda siz OEM'den oldukça uzaklaşmış olacaksınız ve ona en iyi işlemi ancak Custom yazılım yaptırarak çözebilirsiniz, işin ehli biz yazılımcıda araca özel yazılım yazdırmak en doğrusu olur.


şimdi diyelim Downpipe + Intercooler + Cold air intake + yazılım çok abartı oldu sizin araç oldu 235hp 330tq (tamamen atıyorum) ben olsam madem custom yazılım attırıyorum ozaman işin içine BOOST BY GEAR olayınıda devreye sokar CVT şanzımanı extra korurdum.

yazılım vites 1'de atıyorum turbo basıncını 21psi yerine 17psi yaptı sizin araç 1inci vitesde 235 yerine 210hp/280tq sonra 2de 220hp-300tq sonraki vitesler ver Allah ne varsa şeklinde. Bunu yapmak:

1) şanzımanı koruyacak
2) aracın gücü her ne kadar tam açık olmasada daha iyi tutunarak daha düzgün kalkışlar yapmanıza müsade edecek bizimki gibi küçük turbolu araçlarda turbo çok çabuk dolduğu için güç çat diye geliyor tutunma zorlaşıyor

3) lastiklerin ömrü çok artacak
4) dönüşlerde özelliklede şehiriçi dönüşlerinde yüklendiğinizde araç kafadan kaymaları çok daha az olacak.

modifiyede ne kadar tecrübelisiniz bilmiyorum ama bazen fazla güç daha seri gideceğiniz anlamına gelmiyor yeri geliyor aynı araç daha düşük güç vaad eden başka bir yazılımla pisti daha iyi dönüyor,daha iyi drag koşuyor vs.

boost by gear cidden güzel bir ek eğer yazılım yaptıracağınız yer yaparsa, ha CVT şanzımanında olabiliyormu oda ayrı bir soru :(
Detaylı yardımınız için teşekkür ederim hocam.
 
Geri
Üst