Civic şanzıman arıza potansiyeli hakkında

Katılım
24 Şub 2019
Mesajlar
37
Tepki puanı
20
Konum
Çorlu
Aracınız
Civic FC5 2019
Paylaşım için teşekkürler (y)
Klasik tam otomatikler her halikarda en dayanıklı grup gibi görünüyorlar şu aşamada.
Hyundai i20 kullanıyorum. Ne bir problem yaşadım ne de yaşayanı duydum ki serviste çalışan arkadaşım da var. Ancak küçük bir araba ve yakıtı inanılmaz yüksek. Kış aylarında 13 litre şehir içi. Bundan dolayı civic lpg mantıklı geliyor bana.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Çok doğru bir video.
Şimdi cvt nedir nasıl kullanılır gibi açıklamalar yapmak isterdim ama o kadar engin değilim ama çok araştırdım şanzumanı bildiklerimi aktarayım;
Bu şanzumanda kevlar kayis isi gordugunden ne kadar yuke ve guce maruz birakabileceginizin malesef siniri var.
Nissan ve fordlarda aracin torkuna dayanabilecek duzeyde degildi cvt sanzuman, bu sanzumani hondata yazilim atarak cok yuksek km kullanilmiscasina denedi ve bir ariza cikarmadi.
Ariza cikarmayan tork konventorlu cvt ye sahip olan 1.5 rs/hb modeli, bizim ulkede satilan 1,6 cvt ayni sanzuman olup olmadigina malesef hicbir yerde bilgi bulunmamakta.
Kullanirken nelere dikkat ederseniz uzun omurlu olur derseniz, her otomatik sanzuman icin gecerli olan once bosa alip park freni cekildikten sonra park konumuna almak ve egimli yollarda kalkisi sanzuman yaglanmasi tamamlandiktan sonra guc bindirmek.
Peki bu araca zarar verebilecek baslica neler olabilir derseniz;
Cvt aracta baska arac cekme islemine sakin ama sakin kalkismayin sanzuman omrunden yersiniz cunku max verilen cekme yuku nerdeyse butun araclarin altinda kalmakta.
Sanzumani araci calistirir calistirmaz yuke bindirmeyin, yaglanma ve isinma tamamen saglandiktan sonra duz yolda tam guce de bindirseniz bisey olmaz.
Yokuslu arazide kalkis yaparsaniz araciniz lpg ye gecene kadar beklemeniz sanzumanin yaglanmasini saglayacaktir, tam guce vurmadan 2000-3000 devir araliginda hizlandirmaniz size avantaj saglar.
Acikcasi cvt konfor sanzumanidir performans degil surekli zorlarsaniz bi gun elinizde kalmasi muhtemeldir. Bende zorluyorum uzun yolda ama benzine alip arac yeterince isinmis ve yaglama isleminde iken zorlamisimdir bunun disinda surekli gereksiz fevri araci yaris arabasi gibi kullanmam.
Araci hiç zorlamam derseniz 40000 de bir sanzuman yagini degismeniz pek sorun cikarmaz ama araci 4bin devir ve ustune vurduruyorsaniz kesinlikle 2 yilda bir sanzuman yagini degisin cunku yagin 2. Yildan itibaren yapisi bozuluyor bu degisim periyotlari avrupadada boyle(yil olarak bozulma ayni ama km deki bakim farkli). Malesef litresi genel olarak vergi dahil 13 dolara kâr ve ulasim ile satilan sanzuman yagini, 550 civarina aliyoruz baska ulkelerde yari fiyatina bu yağ.
Ozet olarak cvt sanzumani zorlamazsaniz sorun yasamazsiniz, zorladikca omrunden yersiniz. 4 bin devirde 152 tork urettigimiz icin cok zorlanacak degil bizim sanzuman.
Ek olarak 90 bin civarlarinda binip sanzuman yiyenlerde var internette gormedim ama bunun nedenini eline gelen arac icin soyle demisti usta hic sanzuman yagi degismemis 90 bin boyunca sanzuman yagi 550 liraya satilinca insanlar sık degisime karsilar malesef, ama cvt sanzumanda ticari kullanip bakimi kafana gore de yapmaman gerek. Ticari suruculerinde bu buyuk sıkıntı bence.
Benim bildiklerim bunlar yanlisim varsa duzeltin bende ogrenmek isterim.

Çok faydalı bir paylaşım olmuş hocam çok teşekkür ederiz.
 
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
Cvt torka dayanmaz demek kısmen doğru. Bu durum tamamen otomobil firmasının, cvt yi üreten firmadan ne istediği ile ilgili.
Örneğin subaru subaru forester 2.0 turbo cvt nin tork değeri 350 nm.
Ama 500 - 600 nm sunan araçlarda hiç cvt görmedim.


SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst