Civic Sedan Dizel aldık

Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Start-Stop sisteminde bulunan marş sistemine; tek alternatör yerine hem şarj edilmeyi sağlayan hem de tek seferlik çalıştırmaya yetecek seviyede enerji depolayabilen yeni nesil olarak kabul edilen alternatör-dinamo sistemi bulunmaktadır. Oysa eski tiplerde tek alternatör bulunmaktadır.

Aracınızda Start-Stop sistemini devreye soktuğunuzu varsaydığımızda, aracınızı kırmızı ışıkta durdurduğunuzda Start-Stop sistemindeki, alternatör dinamo sistemi araç çalışır konumda iken ışıktaki Start-Stop işlemini gerçekleştirebilecek düzeyde, yani tek seferlik elektrik enerjisini depolayabilecek kapasiteye sahiptir. Siz debriyaja bastığınız zaman aracınızın tekrar çalışmasını sağlayacak harekette bulunduğunuzda depolanmış olan bu enerji kullanılarak marş dinamosu çalıştırılır. Sistem bu şekilde çalışarak her seferinde, sonraki Start-Stop için ihtiyaç duyduğu enerjiyi depolar.

Start-Stop sistemindeki marş motoru, eski marş motorlarında olduğu gibi kısa süreli kullanımlar için üretilmemiştir. Yeni nesil marş motorları, sürekli kullanıma uygun olacak şekilde tasarlanmışlardır ve yatak kısımlarında rulman bulunmaktadır. Konuyu özetlemek istersek; Start-Stop sistemi bulunan araçlarda, kısa süreçte marş dinamosu ile alakalı sıkıntılar olmayacaktır.

Start-Stop Sistemi Nedir?

Start-Stop sisteminin çalışma şekli hakkında bilgi aktarımı yukarıda yapılmıştır. Peki bu sistem ne işe yaramaktadır? Çok kısa olarak anlatmak gerekirse bu sistem ile; trafikte seyir halinde iken gereksiz olarak tanımlanan bekleme sürelerinde araç motorunun boşuna çalışmasını engelleyerek uzun vadede kullanıcılarına tasarruf sağlamak amaçlı geliştirilmiştir.

Start-Stop Sistemi Hangi Koşullarda Devreye Girebilmektedir?

Otomobilinizin motor soğutma suyunun sıcaklığı, 60°C nin üzerinde ise; klima veya kaloriferin en üst kademede çalıştırılması haricinde ve düşük seviyede çalışıyorsa,Aracınızın elektrik yükü, belirlenmiş olan üst limiti aşmadıysa,Akünün şarjı eğer alt limite düşmemişse,Öngörülmekte olan bekleme süresince araç hareketsiz olarak duruyorsa,Düz vitesli bir araç olup debriyaja basılmıyorsa,Otomatik vitesli bir araç olup frene basılı duruluyorsa,Buğu ya da ayna çözücü gibi çözücülük ve ısıtma sağlayan sistemler kapalı veya en alt seviyede çalıştırılıyorsa,Otomobilin direksiyonu, çeyrek turdan fazla olmayacak şekilde herhangi bir tarafa çevrilmiyorsa,Sürücünün emniyet kemeri takılı ise,Motorun kaputu kapalıysa,Sürücünün kapısı kapalıysa Start-Stop sistemi devreye girmeye hazır demektir.

Yukarıda belirtilmekte olan durumların aksine bir durum varsa sistem devreye girmemektedir. Şayet Start-Stop sistemi devreye girdikten sonra yukarıda sayılmış olan durumlardan herhangi birisinin aksine bir değişiklik yapılırsa; sistem kendiliğinden motoru çalıştıracaktır. Yani bu durumda debriyaja basmanızı veya frenden ayağını kaldırmanızı beklemeyecektir. Ayrıca bu durumlar markadan markaya değişiklik gösterebilmektedir.

Görüldüğü gibi bu sistemde olay, birçok farklı etkene bağlı olarak işlemektedir.

Start-Stop Sistemi 1 Işık Süresince Tasarruf Sağlanmakta Mıdır?

Detaylara girmeksizin bir hesaplama yapılacak olursa; bu hesaplamada hafta içi her gün işinize kendi aracınızla işe gidip geldiğinizi ve haftada 3 gün ailenizle birlikte dışarıya çıktığınızı varsayalım.

İşe gelme ve gitme sürecinde sabahları 5 ışıkta, işten çıkışta da aynı ışıklarda kırmızıya takıldığınızı varsayalım. Yoğun trafiğin olduğu durumlarda, 1 ışıkta birden çok kere beklenildiği durumu es geçerek, hesabı mümkün olduğunca yüzeysel olarak yapalım.

Kırmızı ışık sürelerinin 1 dakika olduğu baz alınarak, ki bazı durumlarda bu süre 100 saniyelere varabiliyor. Hesap yapmak istersek;

1 günde 10 kere kırmızı ışıkta durduk ve toplam olarak 10 dakika bekledik, bu süre 1 haftada 50 dakika oldu (Eğer Cumartesiyi de dahil edersek 60 dakika olur.)

Haftada 3 gün ailemizle birlikte dışarıya çıktığımızı varsaymıştık. Geliş ve gidiş olarak toplamda 10 ışığa takıldık, toplam olarak 30 dakikalık bir zaman oluşur.

Rutin durumların dışına çıkıp, günlük olarak fazladan kullanımları da dikkate aldığımızda günlük 2 dakika (yalnızca hafta içi olarak) daha eklenildiğinde haftalık olarak 10 dakika daha fuzili kayıp oluşmaktadır.

Cumartesi günüde çalışmış olduğunuz kabul edildiğinde tüm bu kayıp zaman, 100 dakikayı bulmaktadır. Yol bilgisayarı olan araçların bir kısmında görülmektedir ki, aracın rolanti halindeki anlık yakıt sarfiyatı saatte 0.6’lık bir değere denk gelmektedir.

Hesabımızda kaybedilen vakti haftalık olarak 100 dakika olarak hesaplamıştık, 1 ayda bu zaman 400 dakikaya ulaşmaktadır.

Yani yalnızca 1 ayda, Start-Stop sistemini kullanarak yaklaşık 4 litre yakıt tasarrufu sağlarsınız. Bu hesap şehir içinde veya daha uzun kilometre yapan kişiler için hesaplandığı zaman daha yüksek rakamlara ulaşılmaktadır. Aracını çok sık kullanan bir kişi iseniz bu 4 litrelik tasarruf 5 litreye ulaşabilmektedir. Yıllık olarak 1 depo veya 60 lire yakıt tasarrufu sağlayabilirsiniz.



SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Ben sana hangi araçları kullanıyorsun diye sormadım bende sayarsam bayağı var edebime yakışmaz.bu yazıyı nereden buldun onuda bilemem ben gel mühendislik anlamımda bmv dahil her markanın mühendisleri ile maşlleşelim start stop yakıt ekonomisi içinmi yoksa çevreyi daha az kirletmek içinmi madem öyle Honda econ modunu niye koymuş arabalara. Ayrıca İstanbul’da hergün bu aracı kullanan birisi olarak ikisi arasındaki farkı tecrübe etmiş birisiyim diyorum. Gelsin kim iddia ediyorsa test edelim bakalım veriler ne diyecek


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Ben sana hangi araçları kullanıyorsun diye sormadım bende sayarsam bayağı var edebime yakışmaz.bu yazıyı nereden buldun onuda bilemem ben gel mühendislik anlamımda bmv dahil her markanın mühendisleri ile maşlleşelim start stop yakıt ekonomisi içinmi yoksa çevreyi daha az kirletmek içinmi madem öyle Honda econ modunu niye koymuş arabalara. Ayrıca İstanbul’da hergün bu aracı kullanan birisi olarak ikisi arasındaki farkı tecrübe etmiş birisiyim diyorum. Gelsin kim iddia ediyorsa test edelim bakalım veriler ne diyecek


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hergün her Işık’ta yaklaşık 1 dk durursak ve böyle oluncada uzun vadede ekonomi sağlar ifadesi bu sistemin yakıt ekonomisi sağladığı anlamına gelmez. Zaten sorun orada motor yaklaşık 1 dk istop ettikten sonra çalışırsa nerdeyse tekrar çalışma esnasında yaktığı ilk yakıt miktarını karşılıyor deniliyor. Ama bu zamanda geçen gerçek olay çevreye gaz salınmıyor. Yani zararlı sokulduğumuz gazlar. İstanbul’da veya benzeri şehirlerde birisi bana gelsin ve trafikte her durduğunda en a 1 dak beklediğini söylesin sonra hareket ettiğini söylesinde görelim. Eğer akıcı bile olsa yoğun trafikte sadece durmanız kalkmanızın birkaç saniye olduğu kaç durup kalkma oluyor. Sadece durduğu andaki yakmadığı yakıt ile tekrar çalıştırılınca yaktığı yakıtı bir bilene sorarsan( onlar bu motoru kurgulayan mühendisler oluyor.) veya ona buna laf atmadan bu deneti kendimiz yaparsak kimin haklı kimin haksız olduğu ortaya çıkar. Ayrıca Honda’ya mail atıp onlar size dönünce de paylaşımda yapabilirsiniz kendiniz..


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
Sayın nereli
o zaman bmw neden eco sport modu koymuş start stop u da olan aracına?
Econ modu normal sürüş esnasında aracın gaz tepkilerini yumuşatıp ekonomik sürüş yapmaya yarayan bir sistemdir. Honda mühendislerine göre %10 civarında yakıt tarrufu sağlar.
Ekonomik sürüşte harcanan yakıt ile aracın durduğu yerde harcadığı yakıtı aynı şey sanıp econ özelliğini stop start ile bir tutuyorsun.
Sende start stoplu araba mı var demişsin. Olanları olmayanları yazdım.Bende sana tecrübelerimi aktardım
Şimdi sen bmw mühendisleri ile yazışalım demişsin ya. İstersen önce hondanın mühendisleri ile yazış. De ki sizin birşeyden haberiniz yok. Boşu boşuna bu teknolojiyi kullanmayın.
Hrv nin,crv nin ,jazz ın ve honda civiclerin manuel viteslerinin ve hatta type r ın idle stop düğmesinin resimlerini ve de bazılarının kataloglarındaki yazılarını koyuyorum. Bunları inceledikten sonra lütfen benimle değil honda mühendileri ile tartış.
Son not: mazda 3 dışında stop start teknolojisinde yeniden çalıştırma işlemi elektirik ile yapılır. Buna uygun aküler satılır. Yani senin dediğin gibi araba motoru tekrar çalıştırırken daha fazla enerjiye ihtiyaç duyulmaz.
Hadi kal sağlıcakla
Screenshot_20180305-122442.jpgScreenshot_20180305-122320.jpgScreenshot_20180305-122757.jpgScreenshot_20180305-122150.jpgScreenshot_20180305-120604.jpg

SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Sayın nereli
o zaman bmw neden eco sport modu koymuş start stop u da olan aracına?
Econ modu normal sürüş esnasında aracın gaz tepkilerini yumuşatıp ekonomik sürüş yapmaya yarayan bir sistemdir. Honda mühendislerine göre %10 civarında yakıt tarrufu sağlar.
Ekonomik sürüşte harcanan yakıt ile aracın durduğu yerde harcadığı yakıtı aynı şey sanıp econ özelliğini stop start ile bir tutuyorsun.
Sende start stoplu araba mı var demişsin. Olanları olmayanları yazdım.Bende sana tecrübelerimi aktardım
Şimdi sen bmw mühendisleri ile yazışalım demişsin ya. İstersen önce hondanın mühendisleri ile yazış. De ki sizin birşeyden haberiniz yok. Boşu boşuna bu teknolojiyi kullanmayın.
Hrv nin,crv nin ,jazz ın ve honda civiclerin manuel viteslerinin ve hatta type r ın idle stop düğmesinin resimlerini ve de bazılarının kataloglarındaki yazılarını koyuyorum. Bunları inceledikten sonra lütfen benimle değil honda mühendileri ile tartış.
Son not: mazda 3 dışında stop start teknolojisinde yeniden çalıştırma işlemi elektirik ile yapılır. Buna uygun aküler satılır. Yani senin dediğin gibi araba motoru tekrar çalıştırırken daha fazla enerjiye ihtiyaç duyulmaz.
Hadi kal sağlıcakla
Ekli dosyayı görüntüle 5530Ekli dosyayı görüntüle 5531Ekli dosyayı görüntüle 5532Ekli dosyayı görüntüle 5533Ekli dosyayı görüntüle 5534

SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

IMG_5688.JPGIMG_5688.JPG



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Buz dediğin şartları sağla ekonomik olarak sen kullun bende var ekonomik olmadığını anladım gerekirse ger şartta test te ederim buyurun gelin hep beraber deneyelim meydan ortada


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
Beş dakika sonra arabanın ısısı zaten 90 derece olur. Akün düşük değilse (ilk 3 sene stop start akülerinde çok zor) ve de aracın aküden çok aşırı beslenmiyorsa senin yapman gereken tek şey durunca frene,gitmek için de gaza ya da direksiyona dokunmak.
Ama bu kadar iddialıysan youtube a koy video,honda mühendislerini davet et. Bütün dünya otomobil üteticeleri ve biz de doğruyu görelim

SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Beş dakika sonra arabanın ısısı zaten 90 derece olur. Akün düşük değilse (ilk 3 sene stop start akülerinde çok zor) ve de aracın aküden çok aşırı beslenmiyorsa senin yapman gereken tek şey durunca frene,gitmek için de gaza ya da direksiyona dokunmak.
Ama bu kadar iddialıysan youtube a koy video,honda mühendislerini davet et. Bütün dünya otomobil üteticeleri ve biz de doğruyu görelim

SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Güzel kardeşim seninle tartışmayı uzatmak istemiyorum. Benim amacın benim dediğim doğruduru dikte etmek değil ben bu aracı 3 yıl hergün bir fiil İstanbul trafiği şartlarında kullanıyorum econ modu ( gazın fazla tepki vermesini engellemek uygun tepki vermesini sağlamak yani programlı econ modunu kapat yakıt nasıl artıyor bir gör) kullanınca ne oluyor start stop modu kullanılınca ne oluyor ikisi bir kullanılınca ne oluyor hepsini kendim deneyim etmiş start stop dada senin gibi düşündüğüm halde niye fazla yakıyor diye bir bilenle istişare ettikten sonra aslında öyle olmadığını anlamış birisi olarak yineliyorum noter huzurunda istediğiniz otoriteler gelsin İstanbul’da üstelik trafiğin en az yoğun olduğu saatlerde e 5 te Anadolu yakasından çıkıp Avrupa yakasına geçerek veya sadece bir yakada akıcı bir e 5 trafiği ile deneyelim bakalım start stopmu daha az yaktırıyor yoksa kapalı iken mi daha az yakıyor.econ modu açıkken mi daha az yakıyor yoksa kapalı ikenmi test edelim görelim. Eğer öyle olsaydı Honda dahil tüm firmalar satış reklamlarında yakıt ekonomisi olarak start stopun reklamını yapardı yakıt ekonomisi sunan start stop teknolojisi şeklinde start stop sadec hibrit modellerde belirli bir devire kadar elektrikli motordan güç alıp sonrasında benzinli veya dizel motorlardan güç alan araçlar için ekonomi sağlar onda da aküden yemek kaydı ile. Onun şıpında fosil yakıtlı tüm motorlarda ana gaye çevreyi az kirletmektir. Dedikleri şartlar dahilinde de ( bu şartlar dünyanın çoğu ülkesinde mümkün değil klimayı açma soğuk olursa reİstansı açma yağmur yaparsa ayna ısıtmayı açma vb açmada açma ) oda uzun vadede ekonomi sağlar. Yani her koşulda çalışmadığı için birincil koşul çevreyi ve dünyayı az kirletmektir. Bu bir mühedislik felsefesidir.
 
Katılım
1 Mar 2018
Mesajlar
622
Çözümler
1
Tepki puanı
90
Yaş
45
Konum
istanbul
Güzel kardeşim seninle tartışmayı uzatmak istemiyorum. Benim amacın benim dediğim doğruduru dikte etmek değil ben bu aracı 3 yıl hergün bir fiil İstanbul trafiği şartlarında kullanıyorum econ modu ( gazın fazla tepki vermesini engellemek uygun tepki vermesini sağlamak yani programlı econ modunu kapat yakıt nasıl artıyor bir gör) kullanınca ne oluyor start stop modu kullanılınca ne oluyor ikisi bir kullanılınca ne oluyor hepsini kendim deneyim etmiş start stop dada senin gibi düşündüğüm halde niye fazla yakıyor diye bir bilenle istişare ettikten sonra aslında öyle olmadığını anlamış birisi olarak yineliyorum noter huzurunda istediğiniz otoriteler gelsin İstanbul’da üstelik trafiğin en az yoğun olduğu saatlerde e 5 te Anadolu yakasından çıkıp Avrupa yakasına geçerek veya sadece bir yakada akıcı bir e 5 trafiği ile deneyelim bakalım start stopmu daha az yaktırıyor yoksa kapalı iken mi daha az yakıyor.econ modu açıkken mi daha az yakıyor yoksa kapalı ikenmi test edelim görelim. Eğer öyle olsaydı Honda dahil tüm firmalar satış reklamlarında yakıt ekonomisi olarak start stopun reklamını yapardı yakıt ekonomisi sunan start stop teknolojisi şeklinde start stop sadec hibrit modellerde belirli bir devire kadar elektrikli motordan güç alıp sonrasında benzinli veya dizel motorlardan güç alan araçlar için ekonomi sağlar onda da aküden yemek kaydı ile. Onun şıpında fosil yakıtlı tüm motorlarda ana gaye çevreyi az kirletmektir. Dedikleri şartlar dahilinde de ( bu şartlar dünyanın çoğu ülkesinde mümkün değil klimayı açma soğuk olursa reİstansı açma yağmur yaparsa ayna ısıtmayı açma vb açmada açma ) oda uzun vadede ekonomi sağlar. Yani her koşulda çalışmadığı için birincil koşul çevreyi ve dünyayı az kirletmektir. Bu bir mühedislik felsefesidir.
1 ay içinde honda fc5 almayı düşünüyorum aksilik olmazsa.. ilk işim start/stop tuşunu söktürmek olacak boşverin dostlar 4-5 litre için birbirimizi üzmeye değmez.. aslolan marka birlikteliği..

6055P cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
Bana kardeşim diyebildiğine göre sanırım yaşın en az 45 olmalı sayın nereli.
Hala stop start teknolojisinin karşısına econ modu teknolojisini koyup yorum yapıyorsun. Buradan da belli oluyor ki kafan karşık.
Econ modu araç giderken,stop start modu araç dururken işlevseldir.
Burada önemli olan zehirli gaz emisyonunu düşürmek ise en önemli silah yakıt tüketimini düşürmektir.
Bunun içinde bir sürü mühendislik çalışması yapılır. Ancak en önemli parametre az yakmaktır. Nasıl az yakarsın? Tabiki yakmayarak.
Bütün dünya bunun farkında olduğu için bu teknolojiyi öne çıkartmaya gerek yoktur. Zaten emisyon kurallarına uymazsan vergin yüksek, cezan çok olur.
Sen bu teknolojiye inanmıyorsan ister kapatırsın ister honda bmw mühendisini ispat için çağırırsın.
Sen evde tv izlemezken açık bırakıyor musun? Boşuna elektirik harcamasın diye kapatıyorsun
Peki neden arabayı sürmezken motoru açık bırakıyorsun?
Dediğim gibi bu teknolojiye inanmıyorsan kapatırsın kimse zorla birşeye inanmak zorunda değil


SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Şub 2018
Mesajlar
143
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Güzel kardeşim seninle tartışmayı uzatmak istemiyorum. Benim amacın benim dediğim doğruduru dikte etmek değil ben bu aracı 3 yıl hergün bir fiil İstanbul trafiği şartlarında kullanıyorum econ modu ( gazın fazla tepki vermesini engellemek uygun tepki vermesini sağlamak yani programlı econ modunu kapat yakıt nasıl artıyor bir gör) kullanınca ne oluyor start stop modu kullanılınca ne oluyor ikisi bir kullanılınca ne oluyor hepsini kendim deneyim etmiş start stop dada senin gibi düşündüğüm halde niye fazla yakıyor diye bir bilenle istişare ettikten sonra aslında öyle olmadığını anlamış birisi olarak yineliyorum noter huzurunda istediğiniz otoriteler gelsin İstanbul’da üstelik trafiğin en az yoğun olduğu saatlerde e 5 te Anadolu yakasından çıkıp Avrupa yakasına geçerek veya sadece bir yakada akıcı bir e 5 trafiği ile deneyelim bakalım start stopmu daha az yaktırıyor yoksa kapalı iken mi daha az yakıyor.econ modu açıkken mi daha az yakıyor yoksa kapalı ikenmi test edelim görelim. Eğer öyle olsaydı Honda dahil tüm firmalar satış reklamlarında yakıt ekonomisi olarak start stopun reklamını yapardı yakıt ekonomisi sunan start stop teknolojisi şeklinde start stop sadec hibrit modellerde belirli bir devire kadar elektrikli motordan güç alıp sonrasında benzinli veya dizel motorlardan güç alan araçlar için ekonomi sağlar onda da aküden yemek kaydı ile. Onun şıpında fosil yakıtlı tüm motorlarda ana gaye çevreyi az kirletmektir. Dedikleri şartlar dahilinde de ( bu şartlar dünyanın çoğu ülkesinde mümkün değil klimayı açma soğuk olursa reİstansı açma yağmur yaparsa ayna ısıtmayı açma vb açmada açma ) oda uzun vadede ekonomi sağlar. Yani her koşulda çalışmadığı için birincil koşul çevreyi ve dünyayı az kirletmektir. Bu bir mühedislik felsefesidir.

Buda son nokta olsun daha da cevap vermeyeceğim. Bana herhangi bir araç satan firmanın Honda dahil start stopu yakıt ekonomisi gösteren bir reklamını veya teknik verisini göster o zaman tamam haklısın diyeceğim bu konu şuna benzer araç 3. 4 litre yakıyor dedikleri halde yaktıran birisi varmı yok olamazda neden çünki o şartları sağlayan gerçek hayat durumu yok yok şukadar derecede sabit 90 veya belirlenen hızla rüzgar olmayacak sıcaklık şu olacak falan filan karışık verilerde belirlenen trafik şartları Türkiye gerçeği ile uyuşmuyor hatta dünya trafik gerçeği ile uyuşmuyor. Neyse dediğim gibi amacım dediğim doğru kabul edeceksin değil ama gerek mühendislerin getire otomotiv üreticilerinin hiç yoktan şu yıllarda böyle bir iddiası yok gerçeklerde bunu destekliyor zaten.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst