Civic FC5 CVT şanzuman nasıl kullanılır?

Katılım
4 May 2017
Mesajlar
36
Tepki puanı
2
Konum
Çorum
yeni kasa sıfır bayiden otomatik eco civic aldım.
Kullanırken özellikle otomatik vitesin detaylarından bahsedermisiniz?
Mesela ayırma mandalı her geçişte kullanmalımıyız.
biraz bilgi verirmisiniz?
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,063
Çözümler
4
Tepki puanı
3,531
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
[MENTION=7864]nevzatatt[/MENTION] Aracınız hayırlı olsun, P ve R ye mandalsız geçiş yapamazsınız, N ve D ye mandalsız geçiş yapılabilir, S ve L yede mandal ile geçirmeniz tavsiye edilir.
Aracı park ederken yükü şanzımandan almak için, vitesi N ye alın el frenini çekin ayak frenini bırakın yük el frenine binsin, daha sonra ayak freni ve mandala basarak vites kolunu p ye alın.

 
Katılım
11 Nis 2017
Mesajlar
89
Tepki puanı
1
Konum
Sivas
55b1ab75aab09c3f1936fe3b4ab2a136.jpg
KİTAPÇIKTA ARAÇI DURDURDUKTAN SONRA VİTESTE İKEN EL FRENİNİ ÇEKİP SONRA PARK MODUNA ALIN DİYOR. VE BEN BÖYLE KULLANIYORUM.

LG-LS980 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

gizmo

0
Katılım
11 Ara 2016
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Aracınız
Merhaba, bu konuda ben de bir şey sormak istiyorum hareket halinde d den s ye almamızda bir problem teşkil etmiyor değil mi?
Teşekkürler
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,063
Çözümler
4
Tepki puanı
3,531
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
KİTAPÇIKTA ARAÇI DURDURDUKTAN SONRA VİTESTE İKEN EL FRENİNİ ÇEKİP SONRA PARK MODUNA ALIN DİYOR. VE BEN BÖYLE KULLANIYORUM.

LG-LS980 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Cvt de durumu net bilmiyorum ama önceki kasalar yani tam otomatik vitesler için en sağlıklısı dediğim şekilde aracı park etmek (Fb7 kullanım kitapçığında da FC5 ile aynı sıralama yazıyor)
Yokuş aşağı aracınızı kitapçıkta yazdığı şekilde park edin, direk p ye alın stop edin bir süre sonra aracı çalıştırıp D ye aldığınız da TAKK diye bir ses duyabilirsiniz bu ses şanzımandan geliyor olacak :)
 
Katılım
4 May 2017
Mesajlar
36
Tepki puanı
2
Konum
Çorum
Bu geçişlerin hepsinde mandal kullanarak yapsak bize bir zararı olur mu?
Ayrıca aracı eşimde kullanacağı için mandalsız geçiş yapma desem daha mantıklı olacağından daha kolay uygulayacaktır.
Ben şunu düşünmüştüm. Park için durduğumda aracı N ye el frenini çekip P moduna almak daha mantıklı. [MENTION=3]NoFeaR[/MENTION] dediği gibi. Ama servis katoloğunda D iken El frenini çekin ve P alın yazıyor.


1. Fren pedalına iyice basınız.
2. Fren pedalı basılı iken, elektrikli park freni svicini yavaşça ve sonuna kadar
yukarı doğru çekiniz.
3. Vites kolunu (D konumundan (P konumuna alınız.
3. Vites kolunu (R veya (1 konumuna alınız.
4. Motoru durdurunuz.
u El freni ve fren sistemi uyarı lambası 15 saniye içinde söner.
Özellikle yokuşta park ederken, elektrikli park frenininin her zaman devrede
olduğundan emin olunuz.


Bunların haricinde ilk kez otomatik araç kullanacağım. Dikkat etmem gerekenler nelerdir.?
Beni yönlendirirseniz sevinirim.
Ayrıca En iyisi en güzeli sizinde olsun teşekkür ederim
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,063
Çözümler
4
Tepki puanı
3,531
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
@nevzatatt Bütün geçişlerde mandal kullanabilirsiniz, mandalın mantığı güvenlik amaçlı bazı vites geçişlerine kısıtlama getirmek için yapılmış.
Park konusunda, diğer mesajımda yazdığım gibi fb7 bir önceki kasa tam otomatik vites kullanım kılavuzunda aynı cümleler yer alıyor, ancak yokuş aşağı bu sıralama uygulanır ise şanzımandan ses gelebiliyor ;)
 
Katılım
11 May 2017
Mesajlar
10
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
D, L ve S arasında mandal kullanmaya ihtiyaç olacağını düşünmüyorum.
 
Geri
Üst