bir avukat olarak bu konuda avukat yardımı almanıza gerek yok diyebilirim.
Bizim de 2016 model hondamız ile maddi hasarlı bir kazamız olmuştu. Tutanak polis tarafından değil taraflarca düzenlenmişti, ilk başta %100 kusuru bizim tarafa vermişlerdi. Bu durum tutanağa göre her iki aracın sigorta şirketinin de kusuru bizde bulmasından kaynaklıydı. Trafik kanunundaki ilgili maddelere ve olay yeri fotoğraflarına göre %100 kusurun karşıda olması gerektiği yönünde kendi sigorta şirketimle görüşüp mail attım. Sigorta şirketi yetkilisi gönülsüz bir şekilde kusur bizde ama, görüşümüzü değiştirebiliriz dedi. Bizim sigorta şirketi görüşünü değiştirince tahkime gitti. Son komisyonda kusurun bu sefer %100 karşıda olduğuna karar verildi.
Araçta KDV hariç 17.000 TL masraf olmuş, sol iki kapı değişmiş yan airbag ve ön airbagler açmıştı. Aracın değerinin %30'u hasar oluşmadı diye perte çıkarmamışlardı maalesef. Sonuç olarak kusur karşı tarafa dönünce değer kaybı için karşı aracın sigorta şirketini aradım, bir mail adresi verdiler ve iban numarası içeren talep dilekçesi, kaza tutanağı, vs ilgili evrakları içeren bir mail gönderdim. Yaklaşık 15 gün içerisinde 6.700,00 TL değer kaybı çıktığını belirttiler. Miktarı makul buldum ayrıca dava açmaya lüzum görmedim. Parayı hesabıma yatırdılar.
Sigorta şirketinin belirlediği miktarı az bulursanız, miktar 10.390,00 TL'nin altındaysa tüketici hakem heyetine başvuru, miktar 10.390,00 TL'nin üzerindeyse önce zorunlu arabulucuya başvurup sonra da tüketici mahkemesinde davanızı açabilirsiniz.