Fan Sorunu

Katılım
2 Mar 2018
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Konum
istanbul
Aracınız
Arkadaşlar merhaba,

Normal devirinde kullanırken aracın 10 dakika sonra seyahat halindeyken motorun soğutucu fanının açılması 1 dakika boyunca çalışması normal bir durum mu?
Ayrıca 15 dakika kullandıktan sonra motor kaputunu açıyorum motorun üstündeki plastiğe dokununca bile elim yanıyor bu kadar ısınması normal olabilir mi?
Nor: Haralet göstergesi normal gözüküyor.
 
cevaplar için teşekkürler,

termostatı yeni değiştirdim, aslında daha cok trafikte beklerken acıyor ve 10 saniye calısıp tekrar duruyor bu normal bir durum mu?
ayrıca motorun o kadar ısınmasıda normal midir sizce?
Acemi olduğum için biraz fazlada irdeliyor olabilirim :)
 
Normal kardeşim. Araç yavas ilerlerken ön panjurdan fazla ruzgar giremedigi icin araç suyu sogumaz ve fan açar. Isikta ilerlerken , açılır bahçe kapisi beklerken, park ederken gibi yerlerde acar. Bende de 10 sn gibi bir sure açıyor ve kapatiyor sonra.

Ericsson A1018s cihazıkullanılarak gönderildi
 
Normal kardeşim. Araç yavas ilerlerken ön panjurdan fazla ruzgar giremedigi icin araç suyu sogumaz ve fan açar. Isikta ilerlerken , açılır bahçe kapisi beklerken, park ederken gibi yerlerde acar. Bende de 10 sn gibi bir sure açıyor ve kapatiyor sonra.

Ericsson A1018s cihazıkullanılarak gönderildi

normal kardeşim normal .. normal..
:)
çok güzel olmuş enstantane. ayrıca katılıyorum bence de normal. arkadaşların tespitler de doğru ;)
yalnız aklıma takıldı? termostat değiştim demiş ya arkadaşım. fanın devreye giriş zamanlamasında aktördür kendisi bilirsiniz. bizim termostatların yazlık-kışlık tipi var mı? 60lık 70lik v.b. gibi. varsa ona göre değiştirmek gerekir. geleneksel motor soğutma sistemlerinden bildiğimiz bir durum..
benim aracım aracım FC5 ama muhtemelen aynıdır.. motor hemen hemen aynı ya zaten :)
 
Termostat gibi onemli parcalari orjinal kullanmak lazim. Orjinalinde yazlik veya kışlık olduğunu sanmıyorum.

Termostat motor ile radyatör arasındaki su akışına izin veren veya vermeyen parçadır. motor suyu soğukken termostat radyatöre su akışını keser. Böylece motor suyu sadece motor içinde dolaşarak ısınmaya başlar. Su gerekenden fazla ısındığında ise termostat suyun radyatöre gitmesine izin verir önden çarpan rüzgar vasitasiyla radyatör suyu soğutur. Termostat bu şekilde motor ile radyatör arasındaki su akışını açıp kapatarak motor suyunun ideal sıcaklıkta kalmasını sağlar.

Motor suyu radyatöre gitmesine rağmen sogumuyorsa yani araç trafikte veya başka bir yerde durur vaziyette ise bu durumda fan devreye girer yaz aylarında bu daha çok olur.

radyator.jpg

SM-E500H cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Termostat gibi onemli parcalari orjinal kullanmak lazim. Orjinalinde yazlik veya kışlık olduğunu sanmıyorum.

Termostat motor ile radyatör arasındaki su akışına izin veren veya vermeyen parçadır. motor suyu soğukken termostat radyatöre su akışını keser. Böylece motor suyu sadece motor içinde dolaşarak ısınmaya başlar. Su gerekenden fazla ısındığında ise termostat suyun radyatöre gitmesine izin verir önden çarpan rüzgar vasitasiyla radyatör suyu soğutur. Termostat bu şekilde motor ile radyatör arasındaki su akışını açıp kapatarak motor suyunun ideal sıcaklıkta kalmasını sağlar.

Motor suyu radyatöre gitmesine rağmen sogumuyorsa yani araç trafikte veya başka bir yerde durur vaziyette ise bu durumda fan devreye girer yaz aylarında bu daha çok olur.

Ekli dosyayı görüntüle 6286

SM-E500H cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bilgi için Teşekkür ederim, bu konuyu açmadan 5 gün önce ağır bakımlarımı yaptırmıştım bujiler, termostat, V kayışı, balata gibi tüm ağır bakımları orjinal parçalar kullanılarak değiştirildi.
bunları yaptıktan sonra fan açmaya başladı fakat ben havanın ısınmasını hesaplamamıştım, havalardan kaynaklı sanırım ustaya gösterdim sorun olmadığını söyledi :)
 
Geri
Üst