fb7 i mid ekrandaki yağ uyarısı

Etacli

0
Katılım
28 Nis 2017
Mesajlar
193
Tepki puanı
5
Konum
Sivas
Arkadaşlar bi kaç aydır i mid ekranda yağ uyarısı alıyordum. Yağ çok ince ise ondan olabilir yada yağ müşüründen olabilir dedi usta . Yağını değiştirdim. Müşürü kontrol ettirdim . Ama hala o uyarı gitmedi . Belli bir süre gittikten sonra motor ısındığında yanıyor . Bi türlü çözemedim . Aynı durumla karşılaşan ve sorunu çözen var mı . Ayrıca usta yağı değişince yine yanarsa müşürü değişelim o da 300 400 tl tutar dedi bi müşir bu kadar pahalı mi yoksa beni mi kekliyor orijinal müşir ne kadar
a483b82907d490fb618c71f3c0870aaf.jpg


Yağın derecesi 5 40 castrol magnetik sentetik yağ

İlbeyli58
 
Üstadı aynı sorun bende de var çözüm bulabildiniz mi ????


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
hocam bu hafta içi yağ değişimine gideceğim yağ müşüründen olabilir demişti arkadaşlar daha önceki yağ değişiminde müşir sağlam dedi usta ama uyarı işareti devam ediyor ona bir daha baktıracağım ben yazarım son durumu

SM-G925F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Ayni sorun bende olmuştu arabanın altı şoför kapı altı her yer yağ olmuş meğerse yağ filtresi benden önceki sahibi taktirken usta takarken kenarında conta lastik diş kaptirmis lastik küçük kesik vardı ordan yağ kaçaği t
oluyo yağ eksiltiyo o yüzden yağ filtre baktır yağ eksiltme yapıyo mu onu tespit et önce

GT-I9190 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bak problem ne biliyor musunuz ? Siz yanlış yağ koymussunuz ondan yanıyor arabada hiç bir şey yok sanayiye bir giren bir daha çıkamaz beni dinleyin ve bir daha öyle yerlere gitmeyin. Bu Honda motoru, diğer arabalara göre yağ kanallar daha dardır ve basinclidir. Diğer arabalar gibi değil, başı 0W ile başlayan yağ koyun. Benim tavsiyem çok soğuk bir yerde yaşamıyorsaniz 0W 30 fabrikadan 0W 20 ile çıkar. Eneos ve Motul dışında başka yağ kullanmayın. O ışık sönecek kalın yağdan ince yağa geçmek sıkıntı değilde inceden kalina geçmek sıkıntı yaratıyor böyle işte.. Bir anda kalın yağa geçilmez ayrıca bu benzinli motor büyük hacimli bişey değil. Herkes 5 30 / 10 40 / 5 40 gibi saçma sapan klasik yağ koyuyor ama zarar veriyorsunuz. Bir an önce o yağ ve yağ filitresinden kurulun motor sesi bile azalacak ve yakıt tuketimide.

SM-T800 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Gecen sene 60.000 bakımında honda yetkili servisi aracıma mobil 1 5w 30 yağ koydu. Bu durumda yanlış mı yapmış oluyorlar veya bu yağ neye göre ince kalın koyuluyor? Kafam karıştı nasil oluyor bu iş? Bu sene bakima gittigimde ney koyacaklar mesela?
 
Bende 2007 fd6 var. Sarı yag ışıgı yanıp sönüyor. Yag eskimiş diye 5x30 tam sentetik yag koydurdum.yine yanıyor. Müşür arızası sanırım. Fiyat aldım 35 tl müşür 15 işçilik alırız dediler

SM-C5000 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Size şimdi çok farklı bir ihtimal söyleyeceğim. Benim araç da arada aynı arızayı veriyordu. Ben arıza vermesinin sebebi olarak obd cihazından yapılan sıfırlama olarak gördüm. Bir dönem benim aracın motor arıza ışığı yanmakta idi ve ben de obd cihazı ile arıza kodlarını silerek yoluma devam ediyordum. Her arıza kodlarını sildiğimde 3-5 km sonra bu yukarıda belirttiğiniz motor yağının kontrol edilmesi gerektiğine dair arıza lambası yandı. Ve bu arıza kodu her sıfırlamada yaptı. Haricen hiç yapmadı. Ayrıca bir de farklı bir durum daha var. Aracımda Atiker LPG sistemi mevcut. LPG kalibrasyon yapılırken bir buton var ki aktif edildiğinde aracın sürekli olarak arıza kodlarını siliyor. Normalde o buton aktif değilken, benim kendi obd cihazımla yapmış olduğum sıfırlamadan sonra yanıp bir daha uyarı vermeyen yağ seviye uyarısı en son yapılan LPG kalibrasyon ayarında botonun aktif edilmesiyle ara sıra uyarı vermeye başladı. Eğer ki bu uyarılardan önce aracınıza LPG kalibrasyon ayarı yapıldı ise bu nedenden kaynaklı da uyarı verebilir araç.
 
Küçük bir ihtimal ama yine de yazayım. Bildiğim kadarıyla fd6 ve fb7 yağ filtreleri farklı yani farklı takınca oluyor fakat hacimleri farklı sanırım bir de yan sanayi filtre kullanınca sanayideki ustalar malum en dandiğini kullanıyorlar belki de filtrenin geçirgenliği az olduğu için basınç düşüyor aklıma gelenler bunlar. Ben yağ filtresini her zaman servisten orjinal alırım hiç bir zaman böyle bir sorunla karşılaşmadım ve en önemlisi kesinlikle 0w20 kullanın.
 
Küçük bir ihtimal ama yine de yazayım. Bildiğim kadarıyla fd6 ve fb7 yağ filtreleri farklı yani farklı takınca oluyor fakat hacimleri farklı sanırım bir de yan sanayi filtre kullanınca sanayideki ustalar malum en dandiğini kullanıyorlar belki de filtrenin geçirgenliği az olduğu için basınç düşüyor aklıma gelenler bunlar. Ben yağ filtresini her zaman servisten orjinal alırım hiç bir zaman böyle bir sorunla karşılaşmadım ve en önemlisi kesinlikle 0w20 kullanın.
Kalitesiz yağ filtresi dediğiniz gibi bu soruna neden olabilir, ancak ilave olarak yazmak istedim FD6 ile FB7nin yağ filtreleri aynı.
Hatta Honda 90lardan beri Type Rlarda dahil nerdeyse bütün Civiclerde aynı yağ filtresini kullanıyor.
Yağ konusunda da @M.Akif Ozturk 'e katılıyorum (y)
 
Geri
Üst