Civic FB7 Fb7 yağ lambası

düz zemine bir damla Honda Type 2.0 yağ damlatıyoruz birkaç dakika sonra nerdeyse 5-10cm2 alan komple yağ oluyor bu kadar akışkan bir yağın böyle sıkıntılar yapması ne kadar acayip olurdu.
Bir yağın viskozitesi ya da akmaya karşı direnci ne kadar düşükse, pompalanma miktarı o kadar az olmakta. Pompada leakage (kaçak) meydana gelmekte. Yani yağ inceldikçe pompa o kadar fazla kaçak yapar (düşük verim), kaçak yaptıkça daha fazla devirde çalışma gereği duyar. Kalın yağ daha yüksek basınçla daha fazla pompalanır (daha düşük devirde daha fazla debi yani yüksek verim). Yani ince yağ böyle sıkıntılar yaşatabilir pompada.
 
Bir yağın viskozitesi ya da akmaya karşı direnci ne kadar düşükse, pompalanma miktarı o kadar az olmakta. Pompada leakage (kaçak) meydana gelmekte. Yani yağ inceldikçe pompa o kadar fazla kaçak yapar (düşük verim), kaçak yaptıkça daha fazla devirde çalışma gereği duyar. Kalın yağ daha yüksek basınçla daha fazla pompalanır (daha düşük devirde daha fazla debi yani yüksek verim). Yani ince yağ böyle sıkıntılar yaşatabilir pompada.
Hocam o halde; yukarıda yazan arkadaşta da, ben de aynı yağı (type 2.0) yetkili serviste kullanmamız sonucunda bu durumların ortaya çıkmaya başlaması, kullanılan yağ konusunda bir tereddüt oluşturuyor diyebilir miyiz?
@Unalcoku hocam bu işlemleri hangi serviste yaptırıyorsunuz acaba?
 
Hocam o halde; yukarıda yazan arkadaşta da, ben de aynı yağı (type 2.0) yetkili serviste kullanmamız sonucunda bu durumların ortaya çıkmaya başlaması, kullanılan yağ konusunda bir tereddüt oluşturuyor diyebilir miyiz?
@Unalcoku hocam bu işlemleri hangi serviste yaptırıyorsunuz acaba?
İhtimaller dahilinde yağın pompayla sorun yaratması ben sadece bunu belirtmek istedim.
 
Kronik olduğunu zannetmiyorum son 1-1.5 senedir bu problem çıkmaya başladı onlar da yetkili servise gidenler artık ne yağ kullandılarsa. Daha önce type 2.0 diye bir yağ yoktu. Arkadaşın daha önce sensör değişmiş şimdi de pompa değişiyorlar. Bilinçli yaptıklarını zannetmiyorum yağla ilgili ne varsa sırasıyla değişiyorlar işte nasılsa parası Honda Türkiye'den çıkıyo birde üstüne işçilik parası alıyorlar.
FB7den önce FD6lar ve önceki nesillerde yağ sensör veya pompa sorununu pek duymadığım için ve FB7lerde yağ sensörü hususunda bu durumla birlikte 5-6 vaka okuduğum için kronik sorun potansiyeli barındırıyor gibi geldi :unsure:
Type 2.0 yağ kullanımı da tetikleyici bir etken olabilir konuşulduğu gibi ?
 
Aracımdaki sensör değişmeden önce sorunu Antalya Honda servisine de gösterdim. Onlar da direk pompa ile ilgili bir sorun olduğunu istersem değiştireceklerini söylediler. Ayrıca İzmir terakkiden özellikle ayrıntılı fatura istedim. Orijinal Honda ow-20 yağ kullandıklarını belirten ilgili kodu faturaya yazdıklarını söylediler. Ki yazıyor. Buna rağmen bir 100 km yol gittikten ve tahminimce yağ iyice ısındıktan sonra tekrar lamba yaktı.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bizim fb7 lerde fabrika 0-20 yağ öneriyor,fakat bazı yerler ve kişiler ısrarla Türkiye şart larında 5-30 un daha uygun olduğunu savunuyor.Konu ile ilgili bilgisi olan bilgi verebilir mi?Ayrıca marka ile ilgili tavsiyesi olan???


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Yağ lambası, yeterince yağ basıncı oluşmayıncada yanabilir. Bencede şu an sorun pompada görünüyor. Pompa yeterince basınç üretemiyor olabilir.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bizim fb7 lerde fabrika 0-20 yağ öneriyor,fakat bazı yerler ve kişiler ısrarla Türkiye şart larında 5-30 un daha uygun olduğunu savunuyor.Konu ile ilgili bilgisi olan bilgi verebilir mi?Ayrıca marka ile ilgili tavsiyesi olan???


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Türkiye'deki şartlar genelde trafikli ve sıcak iklimli şartlara girebildiğinden, bunun yanında LPG + aracın devirli kullanıma yatkınlığından dolayı ben 5w30'u genel olarak daha güvenli bulmaktayım. Tabi bu 5w30 her yağ markası ve ürün çeşidi için geçerli değil. Spesifik olarak bakmanız lazım. 0w20'den ilk etapda 0w30'a geçtim ben 60bin km'den sonra, daha sonra 5w30'a geçtim 90 bin km'de... Bunu yaparken de elbette bir yağ analizi yapmadım, kafama göre öyle...

Yoksa Japon araçları genel olarak dünyada en düşük vizkozitedeki yağları kullanan araçlardır. Bunun altyapısında da üretim kalitesi ile yaygın olarak kullandıkları atmosferik motorlardaki emisyon değerleri yatmakta. Herkesin ayağını yorganına göre uzatmasında fayda var bana göre. Ancak 0w20'yi de önerip, kendi 5w30 ya da 10w40 kullanan bir çok yetkili servis mevcut.
 
Dediğine katılıyorum,fakat benim sorduğum servisler hep 0-20 kullanıyoruz dediler ben de ona istinaden 0-20 koyuyum diyorum.Bua arada arac 8000 de biraz daha mı 0-20 kullananmalıyım acaba bilemedim???


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst