Fc5 Dizel Otomatik Kullananlar

Askala

0
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
33
Tepki puanı
28
Konum
Tekirdağ - Çorlu
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba arkadaşlar. Fc5 dizel otomatik kullanan arkadaşlardan yorum alacağım. Özellikle düşük devirlerde vites geçişlerinde tak diye vuruntu oluyor mu ? Başına gelen varsa çözüm için ne yapıldı ?
 
Konu hortlatmış olacağım ama benzer sorunla karşılaşanlara yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum.

53 bindeki 2018 aracım 25 binden itibaren vuruntu yapmaya başladı özellikle 3-4 geçişinde. Bir ara çok kötüydü sert bir vuruntu ve panik yaptıracak bir ses çıkıyordu direkt servise götürdüm ve kalibrasyon yapıldı. O günden sonra şiddeti bayağı azaldı ama hala vuruntu devam ediyor. Servisten dediklerine göre mikron düzeyinde aşınmalar oluştuğundan bazen kalibrasyon yaptırmak lazımmış, da ben her 10-15 kmde bir bu arayabayı servise götüreceksem ne anlamı var yani. Çok net eksi puan.
Çıkarımlarıma göre soğukta, deviri uzun süre 2'de tuttuğumda, 3-4 veya 4-5 arası devir alırken gaz pedalını rahatlatıp vites attırdığımda vuruntu oluyor. Araştırmalarıma göre bu elzem bir sroun değil sadece konforu etkileyen birşey. Alt takozundan diyen de var şanzıman yağından da ZFlerde gayet doğal diyen de. Orasını bir türlü anlamadım.

Ayısığı Honda bunu ilk başlarda bir sorun olarak gördü çünkü hep 'nasıl olur allah allah' modunda cevaplar vererek müdahale ettiler. Lakin son gidişimde benimle test sürüşüne çıkan eleman (aynı sorun için aynı serviste çıktığım 4. test sürüşü) bunu sorun olarak görmediğini belirtti ve ben de bunun üstüne Honda Türkiye'den yetkililerin gelmesini talep ettim. 3-4 gün içinde ekip gelecek.
Umarım beni oyalarak arabamın garantiden çıkmasını beklemiyorlardır. 10 yıldır sadece Honda kullnanan ve FD6'nın sorunsuzluğuna güvenip yine devam eden biri olarak şunu da belirtmek isterim; Honda'nın böyle bir yönü olduğu da gayet aşikar. Eğer bu sorun değilse neden ilk 25 bin kmde en ufak böyle birşey yaşamadım?
bununla ilgili süreci paylasırsanız sevinirim. ben de cok etkili bir durum yok ama yine de arada bir yapması uzun vadede nasıl etkileyecek onu merak ediyorum.
 
Selamlar Arkadaşlar,

Benim 2019 model olan ZF şanzımanda da aynı problem var.4 'ten 5 e geçerken bariz bir vuruntu var.Düşük viteslerde de geçiş hissaytı fazla.Benzer şikayetleri yaşayanlar olupta sorunuz düzelten oldu mu?
 
2018 i bende var.Geçen ay 48000 de aldım,51500'e geldi.Bende de 40 km civarı hızlarda 4'ten 5'e atarken yapıyor ama çok can sıkıcı bir durum değil.Serviste şanzıman güncellemesi yapıldı,ama değişen bir şey olmadı.En kötü şanzımanı ZF Samandıra ya götürüp merkezinde gösteririm diye düşünüyorum.
 
4 ile 5 arasındaki vuruntu olayı arkadaşlar teknik bir durum. 4-5 ve 8-9 arasındaki vites geçişlerini dog clutch denen kavrama parçası yapıyor. Diğer vites geçişlerini normal clutchlar yapıyor. Bunu serviste yazılımla bir miktar daha pürüssüz hale getiriyorlar. Ben bir süre daha gözlemleyeceğim. Güncel yazılıma rağmen sorun tekrar ortaya çıkarsa tekrar servise soracagız. Bu konuda çözüme ulaşanlar var ise son durumlarını paylaşırsa sevinirim
 
Merhabalar

Aynı sorun ile bende servise götürdüm aracı iki kere şanzımana yazılım ile öğretme yaptılar, tekrar aynı sorun ile gidersem fabrika ile yazışacaklarını gerekirse şanzıman değişimine gidileceğini söylediler, bu arada şanzımanın fiyatı servis yetkilisinin söylemesine göre 80000 lira.
 
Motor ve şanzıman 6 yıl garanti kapsamında.Bir şey olursa gerekli müdahaleyi yaparlar.Bende de devamlı yapıyor,40-50 km arası.
 
Benim araçta 20.000 bakımında şansızmana yazılım üzerinden kalibrasyon çalışması yapıldı. 4 ve 5 vites arasındaki dog clutchlardan kaynaklanan sarsılan vites geçişi düzeldi. Aracımı econ mode üzerinden gayet ekonomik kullanıyorum.Motor soğukken alt viteslerde hissedilir vites geçişleri var. Normalde aynı pedal açısı varken vites attıgında hafif bir sarsma durumu oluyor. Ancak vites geçişi pedal açısının arttıgı yani gaza hafiften basarken gelirse geçiş pürüssüz. 4 ve 5 ile 8-9 geçişlerinde dog clutch oldugu için varsa sarsıntı düzelttirin arkadaşlar.Daha fazla yıpratmasın şanzımanı. Ancak şu düşük viteslerde motor soğukken hissedilir vites geçişleri için nasıl haraket edelim bilemiyorum? Yani 5 sene garantimiz var ama bu durum 5 sene sonra sıkıntı yaratır mı?ZF 9hp li Honda CRV lerde varmıdır daha ciddi sorun yaşayan acep?
 
30 bin km ye kadar benim şanzımanın sesi baya bi arttı servis okuma yaptı ve düzeldi ama bir zaman sonra 5 vites geçişlerinde bende aynı sorun olmaya başladı sanırım bu modellerinde nerdeyse hepsinde var servis herhangi bir şey sölemyor aracım 70 bin km geldi ve şanzıman yağ değişimi hala gelmedi.
 
30 bin km ye kadar benim şanzımanın sesi baya bi arttı servis okuma yaptı ve düzeldi ama bir zaman sonra 5 vites geçişlerinde bende aynı sorun olmaya başladı sanırım bu modellerinde nerdeyse hepsinde var servis herhangi bir şey sölemyor aracım 70 bin km geldi ve şanzıman yağ değişimi hala gelmedi.
vites 4'ten 5 e ve 8 den 9 a geçişlerde bir sarsıntı bende de oluyordu. Servis yazılımla kalibrasyon yaptırdı. Bu sarsıntı %90 azaldı. Şu anda 2-den 3 e geçişlerde ve gaz vermeden araç yavaşlarken 3'ten 2 ye geçişlerde bir sarsıntı var. Ancak bununda vitesin karaktersitiği ve ilk 10 dakikada şanzıman yağının akışkanlığıyla ilgili olabileceğini düşünüyorum. Tabiki bu söylediğim sarsıntılar araca gaz verirken asla olmuyor. Sizde bir kalibrasyon yaptırın ve bendeki sarsıntıları sizde test edin aynı durum var mı karşılaştıralım.
 
Geri
Üst