Civic FD6 Fd6 için motor yağı tavsiye

@İsmail Beşiroğlu hocam aracımın periyodik bakımı geldi. Şu an 107661 km. En son bakım bilgilerime baktım şimdi nedir ne değildir diye. 92.898 km'de ciddi bir bakıma almışım arabayı. Yağa bakıyorum Liqui Moly 10W40 yağ koymuşlar. Buradaki bilgiler ışığında Motul 8100 Eco-Lite 5W-30 alacağım. İzmir koşullarında genellikle şehir için kullanım yapıyorum.

10w40'tan direkt 5w30'a geçmemeli miyim sizce? kademe kademe düşürmeden direkt 5w30 problem yaratır mı?
 
@İsmail Beşiroğlu hocam aracımın periyodik bakımı geldi. Şu an 107661 km. En son bakım bilgilerime baktım şimdi nedir ne değildir diye. 92.898 km'de ciddi bir bakıma almışım arabayı. Yağa bakıyorum Liqui Moly 10W40 yağ koymuşlar. Buradaki bilgiler ışığında Motul 8100 Eco-Lite 5W-30 alacağım. İzmir koşullarında genellikle şehir için kullanım yapıyorum.

10w40'tan direkt 5w30'a geçmemeli miyim sizce? kademe kademe düşürmeden direkt 5w30 problem yaratır mı?
Ben de 10w-40 Mobilden 5w-30 Motule geçtim, şimdi de 5w-30 motulden 0w-20 motule geçtim, bir sıkıntı yaşamadım.
 
@kesero Teşekkürler hocam. O zaman netten alıp götüreceğim. Kendi ellerimle koydurayım yağı. Liqui Moly nedir ya :)
 
@kesero Teşekkürler hocam. O zaman netten alıp götüreceğim. Kendi ellerimle koydurayım yağı. Liqui Moly nedir ya :)
Liqui Moly'de güzel yağdır. Fakat 5 serisi ve 0 serisi diğer yağlara göre çok daha pahalıdır. 10w40 yağlar ise daha uygun fiyatlıdır.
 
@İsmail Beşiroğlu hocam aracımın periyodik bakımı geldi. Şu an 107661 km. En son bakım bilgilerime baktım şimdi nedir ne değildir diye. 92.898 km'de ciddi bir bakıma almışım arabayı. Yağa bakıyorum Liqui Moly 10W40 yağ koymuşlar. Buradaki bilgiler ışığında Motul 8100 Eco-Lite 5W-30 alacağım. İzmir koşullarında genellikle şehir için kullanım yapıyorum.

10w40'tan direkt 5w30'a geçmemeli miyim sizce? kademe kademe düşürmeden direkt 5w30 problem yaratır mı?
Eco lite viskozite olarak ince değil. Sıkıntı olmaması lazım . Eco energy gibi kısmen daha ince bir yağ da kullanabilirsiniz.
 
Tecrübemi yazayım. FD6 manuel aracımda yazın en memnun kaldığım yağ motul x-cess 5w40 oldu fakat kışın motora pek iyi gelmedi, aracın çekişi ve ivmelenmesi düştü. Shell hx8 5w30a geçince motor rahatladı, teknik verilerine (tds) bakarak yazın aşırı sıcaklarda da sıkıntı çıkarmamasını umuyorum. Lpg’de yüksek devir çevirmiyor olsaydım (manuelde bazen mecbur devri yüksek tutuyorum) motul eco-nergy 5w30 kullanırdım, o yağ daha ekonomik (a5/b5)
 
Son düzenleme:
Tecrübemi yazayım. FD6 manuel aracımda yazın en memnun kaldığım yağ motul x-cess 5w40 oldu fakat kışın motora pek iyi gelmedi, aracın çekişi ve ivmelenmesi düştü. Shell hx8 5w30a geçince motor rahatladı, teknik verilerine (tds) bakarak yazın aşırı sıcaklarda da sıkıntı çıkarmamasını umuyorum. Lpg’de yüksek devir çevirmiyor olsaydım (manuelde bazen mecbur devri yüksek tutuyorum) motul eco-nergy 5w30 kullanırdım, o yağ daha ekonomik (a5/b5)
Emre bey sizdeki problem filtrelerin dolması ya da bir nevi bakım zamanının gelmesiyle alakalı olabilir. LPG'nin kalitesinden bile etkileniyor sizin de farkettiğiniz üzere araçlarımız kaldı ki filtreler ve yağın eskiyerek daha da kalınlaşması daha çok etkiler performansı. Kullandığınız iki farklı viskozite arasında gerçekten uçurum farklar yok aslında. Yani bu viskozite farklılıkları motor elemanlarının hareketini ağırlaştıracak derecede değil ki performansı törpülesin. Şöyle söyleyeyim bir de; 5w30 eco nergy misal, hx8 5w30'dan %20 daha inceyken, aynı fark 5w40 xcess ile 5w30 hx8 arasında yok... Yani xcess ile yeni bakımda devam etseydiniz hx8 ile aldığınız performansın aynısını alırdınız kanımca.

İyi forumlar, sağlıklı sürüşler.
 
Emre bey sizdeki problem filtrelerin dolması ya da bir nevi bakım zamanının gelmesiyle alakalı olabilir. LPG'nin kalitesinden bile etkileniyor sizin de farkettiğiniz üzere araçlarımız kaldı ki filtreler ve yağın eskiyerek daha da kalınlaşması daha çok etkiler performansı. Kullandığınız iki farklı viskozite arasında gerçekten uçurum farklar yok aslında. Yani bu viskozite farklılıkları motor elemanlarının hareketini ağırlaştıracak derecede değil ki performansı törpülesin. Şöyle söyleyeyim bir de; 5w30 eco nergy misal, hx8 5w30'dan %20 daha inceyken, aynı fark 5w40 xcess ile 5w30 hx8 arasında yok... Yani xcess ile yeni bakımda devam etseydiniz hx8 ile aldığınız performansın aynısını alırdınız kanımca.

İyi forumlar, sağlıklı sürüşler.
Evet bakım zamanı gelmişti, söylediklerinizde haklı olabilirsiniz. Keşke değişimden önce buraya yazıp fikrinizi alsaydım. Her iki yağın da tds dökümanlarını inceleyip öyle bir değişim yaptım. Dikkate aldığım veriler:

40 derecedeki viskozite: shell hx8 5w30 66,7, motul x-cess 5w40 86, motul eco-nergy 5w30 57
100 derecedeki viskozite shell hx8 5w30 11.8, motul x-cess 5w40 14.2, motul eco-nergy 5w30 10.

teşekkürler, kazasız belasız sürüşler.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Evet bakım zamanı gelmişti, söylediklerinizde haklı olabilirsiniz. Keşke değişimden önce buraya yazıp fikrinizi alsaydım. Her iki yağın da tds dökümanlarını inceleyip öyle bir değişim yaptım. Dikkate aldığım veriler:

40 derecedeki viskozite: shell hx8 5w30 71.7, motul x-cess 5w40 86, motul eco-nergy 5w30 57
100 derecedeki viskozite shell hx8 5w30 11.93, motul x-cess 5w40 14.2, motul eco-nergy 5w30 10.

teşekkürler, kazasız belasız sürüşler.
Sıkıntı değil iyi yapmışsınız soğuk havalarda daha düşük viskoziteli yağ koymakla hocam. Shell hx8 organik molibden içerirken, xcess ZDDP+bor içeriyor. İkisi de benzer iyi performansta...
 
@İsmail Beşiroğlu hocam mesajımdaki verilerde düzenleme yapmışsınız ama shell için yazdığınız değerler api/sn onaylı eski dolum yağa ait, artık üretilenler api/sl onaylı ve teknik dökümanları farklı. Shell yağda bir değişim yapıp tds güncellemiş. Bilginize.
 
Geri
Üst