FK3 İdtec 1.6 aktif ızgara tertibatı

aynı şeydenmi bahsediyoruz bilmiyorum ama sanırım bahsetiğiniz sistem Renault clio 4lerde vs olan sistem ve söylediğiniz gibi değilde biraz farklı çalışır.

1) araç soğukken flapler kapalı konumda durur (ister hareket halinde ister park halinde) ve radyatöre,intercoolera hava gelmesine engel olarak aracın daha çabuk ısınmasına destek olunur, biliyorsunuz dizeller çok uzun sürede ısınır benzinli araç gibi 200mtde hemen ısınmaz 3-4 bazen 10km gerekir ve araç soğukken çok fazla yakar.

2) araç ısıya ulaştığında radyatör devir daim yapmaya başlar ve bununla beraber flapler önde açılır aracın sağlıklı şekilde soğuk kalmasını sağlar.


kontrol etmesi çok kolay önce aracın yatmış soğuk halinde sabah aracı çalıştırıp bakın, ızgaradan içeri baktığınızda radyatör yada intercooler veya her ikisinide kapatan bir flap varmı? siyah ve plastikmi görüyorsunuz yoksa metal mi?

sonra aracı belli bir mesafe sürün, (10km gibi) ve aynı lokasyona bir daha bakın,flapler açılmış ise aracınızda böyle bir sistem var demektir ama açıkcası hondada varmı yokmu emin değilim renaultda var ve baya efektif onu söyleyebilirim.
 
Bendede Fk3 var ama hiç dikkat etmedim.Musait bir zamanda bakarim
 
Geri
Üst