Honda 1.4 milyon aracı olası yakıt pompa arızası nedeniyle değişim için geri çağıyor

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,173
Çözümler
9
Tepki puanı
12,980
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Az önce böyle bir haber gördüm, kendim hızlıca Türkçe'ye çevirdim, ülkemizdeki ne kadar aracı ilgilendireceğini bilmiyorum.
Tahminimce ülkemizdeki Civic Sedan 1.6 Eco'ları ilgilendirmiyor gibi görünüyor, 1.5 Turbo Hatchback sahipleri ilerleyen dönemlerde servis ziyaretlerinde sorgulatırlarsa faydalı olacaktır.

Kaynak: https://ca.finance.yahoo.com/news/honda-recalls-1-4m-vehicles-224353681.html
Kaynak-2 (Honda Amerika'nın resmi bülteni, sorunla ilgili bütün detaylar mevcut): https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2020/RMISC-20V314-3499.pdf

Honda dünya genelinde yaklaşık 1.4 milyon aracı motorda güç kaybına neden olabilecek olası yakıt pompa arızası nedeniyle geri çağırma kararı aldı.
DENSO üretimi olan yakıt pompalarının daha kapsamlı bir geri çağrılma işleminin parçası olduğu düşünülüyor.
Honda şu ana kadar bu durumla ilişkili herhangi bir kaza veya yaralanmanın bildirilmediğini belirtti.
Araç sahiplerine Temmuz sonrasında bilgilendirme yapılması planlanıyor. Potansiyel sorunlu yakıt pompalarının ücretsiz değiştirileceği bildirildi.
Sorunun ilk olarak Şubat-Mayıs 2019 tarihleri arasında Hindistan pazarındaki araçlarda ortaya çıktığı bildirildi.
Amerika'daki etkilenen araçlar arasında 2018 ve 2019 model Honda Civic Hatchback, Civic Type R ve 2019 Fit yer alıyor.

2.Kaynakta değiştirilecek parçanın koduda mevcut
1591224895755.png

EK: 18 Eylül itibariyle Türkiye'de de etkilenmiş olan Civicler için servis kaydı olan araç sahiplerine SMS yoluyla servis çağrısı yapılmaya başlanmıştır.
İlgili ürün güncelleme duyurusuna dair bilgilendirme SMSi,
1601390009036.png
 
Son düzenleme:
Eğer mevzubahis araç aşağıda paylaştığım görselde belirtilen üretim tarihlerinde üretildiyse, problemli parça lotlarından etkilenmişsiniz demektir. Zannediyorum ki bu hb model Türkiyede 2017 başından beri satılıyor. Bu demek oluyor ki Türkiyede de benim aracım da dahil olmak üzere geri çağırılan araçlar olacaktır.

Etkilenen araç adeti globalde sadece Civic FK7 kasalar için 14838 adet. Hatalı yakıt pompası sebebiyle en çok geri çağırılacak araç ise 34405 adetle 2019 Acura RDX. Bildiğim kadarıyla 2019 üretimi bu modelden Türkiyede yok.

Ek olarak geri çağırma raporundan kestiğim aşağıdaki kısımda, problemin kök nedeni olarak yakıt pompa pervanesinin üretim esnasında kurutma çözücüsüyle olması gerekenden fazla süre temas etmesi hususunu belirtmişler. Bu da kullanım esnasında pervane üzerinde çatlaklar oluşmasına sebep olabiliyormuş. Bu süreçte Honda konuda belirtilen tüm araç modellerini kapsayacak şekilde 183 adet garanti şikayeti ve 68 adet saha deneme sonucu almış. Yine konuda belirtildiği üzere ölü ya da yaralı yok.

Ekli dosyayı görüntüle 259686

Sence hala Türkiyede geri çağırılacak araç yok mudur?
Bence hala yok . Bu göçük probleminde hondanın uyguladığı prosedürü ve tutumu gördük hocam o yuzden dolayı yok diyorum

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bence hala yok . Bu göçük probleminde hondanın uyguladığı prosedürü ve tutumu gördük hocam o yuzden dolayı yok diyorum

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Göçük konusuyla yakıt pompasının sürücü ve yol riskleri açısından yaratabileceği negatif sonuçları değerlendirirsek yaklaşımlarının farklı olacağını düşünüyorum. Bir de burada zaten verilmiş bir karardan bahsediyoruz. Şasi numarası paylaşılan araçlar geri çağırılacak o konuda aklınızda soru işareti olmasına gerek yok. Husus bu noktada Honda Türkiyeden bağımsız ilerliyor.
 
Göçük konusuyla yakıt pompasının sürücü ve yol riskleri açısından yaratabileceği negatif sonuçları değerlendirirsek yaklaşımlarının farklı olacağını düşünüyorum. Bir de burada zaten verilmiş bir karardan bahsediyoruz. Şasi numarası paylaşılan araçlar geri çağırılacak o konuda aklınızda soru işareti olmasına gerek yok. Husus bu noktada Honda Türkiyeden bağımsız ilerliyor.
Bende bu şekilde düşünüyorum (y)
 
Fd6 da hava yastığı şişiricileri değişmişti ücretsiz olarak şaşi numarasına göre yolcu, sürücü yada her ikisini de değiştirdiler. Bu karar uygulanırsa mantık aynı olur herkesi kapsar ve ücretsiz yapılır.
 
Konuyu dağıtmak amacında değilim ama,Servisler birazda bu işi savsaklıyorlar gibi geliyor,benim de önceden başımdan geçen bir olayı paylaşmak istedim;
2004 Jazz ile ilgili bir airbag (fişeği) değişimi idi sanırım,web sayfasından şase-motor no ile sorgulatıp servise gittim,serviste yetkili,ruhsatı alıp, "sizin aracınızı kapsamıyor" dedi,o anda "madem öyle yazılı belge verin,web sayfasından sorguladığımda değişmesi gerektiği görünüyor" dedim,sonra yetkili "tekrar bakayım vs" deyip,direkt geri vites yapıp servis randevusu vererek 1 hafta sonra değişim işlemini yaptı.
Hal böyle olunca,haklıda olsak,ne acıdır ki insan düşünüyor,"acaba bizde de değişim olacak mı?" diye.Umarım söz konusu araçlardan Türkiye'de olanlarda da değişim yapılır.Hem avrupanın 2 katı fiyatla araç alıp hemde değişim yapılmazsa cidden üzülürüm.
 
Bu geri çağırma işlemi nasıl oluyor? Araç hâlâ ilk sahibindeyse bayide/serviste numarası vardır, arayıp çağırıyorlardır, ama araç el değiştirdiyse nasıl oluyor?
 
Aşağıdaki linkten sorgulanabiliyor sanırım ama ben girdiğimde hatalı şase numarası diyor. Sıfırlara ve O harflerine dikkat edin diyor :)

 
Geri
Üst