Temiz bir araç bulmanızı dilerim.
Fabrika çıkışı 110 HP olan atmosferik soch vtec motordan 50 HP güç kazanmak çok zor bir durumdur. Ciddi emek ve masraf ister. Belki ilk aracınız ve çok heyecanlısınız.
Bildiğim kadarıyla yapabilecekleriniz.
Stage 3 olmadan asla bu gücü elde edemezsiniz. Yani motor parçaları değişecek. 20 yaşında bir araca yüklü modifiye kısa sürede rektefiye gider motor elinizde kalır. Dikkat edin!
Motor içi D17 krank, piston, kol, yatak, gömlek ile yenilenir. Stone kapak contası. Üst kapakta egzantrik ve kasnak güçlendirilir. Orjinal yağ pompası, devirdaim, bobin ve bujiler ve triger set halinde değişir. Araç fazla oksijen alacağı için yakıt arttırıcı aparat takılması gerekebilir. Şanzıman komple elden geçmelidir. Soğutma sistemi çok iyi çalışmalıdır. Emme monifoldu ies ile değiştirilir. Ucuna boru ve filtre ayarlanır. Egzos sistemi 4-1 headers, kat iptali, 51 düz boru ve spor bir egzoz iş görür. Headersın katalizöre kadar uzun olup işçiliği güzel olmalıdır. Oksijen sensörü denso marka olup düzgün çalışmalıdır.
Ecuya yazılım atabilene hiç rastlamadım. Araca uygun beyin takılıp ayar yapılabilir ise mükemmel olur. Neticede istenilen güç alınabilir mi yine emin değilim.
Bu kadar icraattan sonra fren sistemi mutlaka güçlendirilmelidir!
Alternatif olarak hb kasa 90-2000 model B16A2 kodlu stok motora sahip 1.6 Vtı al bunlar ile hiç uğraşmayada bilirsin.