İdeal antifiriz-su oranı ne olmalı?

Antifriz Nedir, Ne İşe Yarar?

Havaların soğumaya başlaması ile otomobillerin çok soğuk sıcaklıklarda sorunsuz çalışabilmesi oldukça önemli bir hale geldi. Özellikle içten yanmalı motora sahip araçlarda donmayı engelleyen sıvıların kullanılması araç sağlığı için önem arz etmektedir. Ülkemizde genel olarak motor soğutma için kullanılan antifrizin ne işe yaradığı yeteri kadar bilinmediğinde bazı sorunlarla karşılaşılabilmektedir. İngilizce Anti Freeze kelimesinden dilimize giren Antifriz kelimesi donma karşıtı olarak ifade edilmektedir. Motor sisteminde sürekli dönen bu sıvı soğutucu bir özelliğe sahiptir. Antifriz ayrıca motorun belli bir sıcaklığa ulaşmaması için kullanılmaktadır.

Araçlarda Antifriz Su Oranı Ne Olmalıdır?

Soğutma amacı ile kullanılan antifrizin içinde Etilen Glikol denilen bir alkol maddesi yer almaktadır. Bu madde donma sıcaklığını düşürmekle beraber kaynama sıcaklığını da belli bir oranda arttırmaktadır. Araçlarda sadece su kullanılırsa araçlardaki sıvı 0 santigrat derecede donarken, 100 santigrat derecede ise kaynamaktadır. Eğer su ve antifriz yüzde elli oranında karıştırılırsa araç motoru -37 santigrat derecede donar, 107 santigrat dereceye ulaşıncaya kadar kaynar. Böylece, sade su ile 100 santigrat derecelik donma ve kaynama aralığı var iken, antifriz kullanılarak bu aralığı 144 santigrat dereceye kadar çıkarmak mümkündür. Bu şekilde Etilen Glikol'ün etkisi açıkça görülmektedir. Saf su, tek başına soğutma özelliğine sahip değilken, sıcak havalarda da hararete sebep olmaktadır. Tek başına kullanıldığı zaman soğutma sistemine zarar verir, sistemi yorar ve soğutma verimliliğini düşürür. Bu sebeple, araç motorunun daha verimli kullanılabilmesi için soğutma sisteminde antifriz kullanılmalıdır. Ayrıca Etilen Glikol'ün su ile karıştırılması sistemi daha dirençli hale getirmektedir. Bununla birlikte, sıvı üreticileri yüzde 70’den fazla antifriz kullanılmasına tavsiye ederken, sıcak iklime sahip yerlerde ise bu oran yüzde 60’a kadar düşebilmektedir. Fakat antifriz üreticilerinin çoğu ideal olarak yüzde 50 su ve yüzde 50 antifriz oranını tavsiye etmektedir.


iPhone cihazından gönderildi.
 
Ben serviste yılda bir bakıma götürdüğümde, servisin dolum yapma şeklini esas alırım. Bir sorun oluştuğunda da yakalarına yapışırım ?
 
Ben serviste yılda bir bakıma götürdüğümde, servisin dolum yapma şeklini esas alırım. Bir sorun oluştuğunda da yakalarına yapışırım
Servisi takip edenler için süre çok uzun oluyor. :)
Antifiriz Değişimi:
100.000 Km'de bir yada 5 yılda bir.
Her bakımda kontrol edilmeli.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Castrol'ün sitesinde bulunan bilgi


RadicoolAntifriz / Soğutma Sıvısı
TanımıCastrol Radicool, alüminyum veya dökme demir malzemeli, benzinli ve dizel motorlarda kullanım için geliştirilmiş konsantre soğutmasıvısıdır. Bu soğutucu -18 ° C'ye kadar donmaya karşı koruma sağlamak için% 33 konsantrasyon ile saflaştırılmış su kullanılarakkarıştırılabilir, ancak optimum korozyon koruması ve -36 ° C'ye kadar donmaya karşı koruma sağlamak için% 50'lik seyreltme ile kullanılması önerilir. Bu konsantrasyonlarda, bu soğutucu yıl boyunca koruma sağlayacaktır. Optimum performansı korumak için buürün 1 yıl sonra değiştirilmelidir.
 
Tip-2'de silikat ve borat bulunmuyor. Muhtemelen fosfat mevcut.

Civic'in ingilizce kullanım kitapçıklarında tip-2 soğutma sıvısı kullanmıyorsanız silikatsız antifriz kullanılması gerekmektedir yazılmış.

Castrol, Total ve Shell'in bazı antifriz modellerinde silikat bulunuyor. Bu sebeple renkten ziyade birinci öncelik antifrizde silikat bulunmamasıdır.

Orjinal tip-2 antifriz bidonu üzerinede de non-silicate (silikatsız) ibaresi bulunuyor.
 
Geri
Üst