Civic FC5 Lastik basınç ikazı hakkında

Katılım
19 Mar 2018
Mesajlar
12
Tepki puanı
5
Konum
Adana
Adana'dan Ankaraya yolculuk öncesi lastikleri kullanma kılavuzunda olduğu gibi 32 psi a ayarlı sisirdim. 150. Km civarında lastik basınç ikazı verdi araç. Lastik patladı diye şüphelendim ve ilk benzin istasyonunda kontrol ettim. Tüm lastikler 35psi çıktı ve tekrar 32ye indirdim. Reset leme yaparak ikaz lambasını söndürdüm. Geri kalan 350km sürüş boyunca tekrar ikaz lambası yanmadı. El kitabında göremedim. Acaba civic aşırı lastik basıncını da ikaz ediyor mu.
İyi bayramlar....

SM-N910W8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
12 Haz 2018
Mesajlar
115
Tepki puanı
12
Konum
ankara
Aracınız
İlk uzun süre yol yaptığımda Benimde başıma Geldi sürekli her benzin istasyonunda ayar yapıyordum ama şu an normale döndü ayarları hepsinin aynı olması şart yüksek havada sensör arızası vermez


Ümit demir
Honda civic rs 2018
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
bazen bir kez kalibrasyon işe yaramıyor eğer sıklıkla ikaz veriyorsa her ikaz verdiğinde lastik havalarının hepsi kontrol edilip tekrar kalibrasyon yapın düzelecektir, uzun yol sonrası hava basıncının ısınan lastikler sebebiyle artması normal, Lastikler soğuk iken gereken basınçta hava basmalısınız gerekirse soğumasını bekleyin, uzun yol sonrası ani fren sonrası havaları kontrol ederseniz hepsi normalden biraz daha yüksek bir değerdeki basınçta çıkmasıyla beraber her bir lastik farklı değerlerde de çıkabilir sol viraj sonrası sağ lastikler sol lastiklerden fazla çıkar yada patinaj ve sert fren sonrası ön lastikler arkalardan fazla çıkar ama TPMS bunu tolere ediyordur.
 
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
32
Tepki puanı
9
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba,
Ben hem 1000 km hem de 10000 km bakımlarında benzer durumla karşılaştım.
1000 bakımında Mutluhan'dan çıktım. ilk defa ikaz lambası yandı.Kontrol ettiğimde tüm lastikler 35 psi'di. 32'ye indirdim tamamını. Bir daha ikaz ışığı yanmadı. Adamlara içimden kızmıştım,sağlam verdik bozuk verdiler diye.
Sonra, 10000 km'de Sandıkçı'da yaptırdım bakımı. Yine ikaz ışığı yandı. İstanbul'a kadar o şekilde geldim. Ertesi gün kontrol ettim. 35 psi'dı. 32'ye düşürdüm. Sorunsuz bir şekilde devam ediyorum.
Sorum şu: Servisler neden 35 psi'ya kadar şişiriyorlar lastikleri? Liftteyken hava bastıklarından ötürü bu fark oluşuyor? Lastikte ağırlık yokken 35 varken 32 vs gibi?
Çünkü iki serviste de nizami bir şekilde tüm lastiklerin 35 olması soru işareti bırakıyor
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Merhaba,
Ben hem 1000 km hem de 10000 km bakımlarında benzer durumla karşılaştım.
1000 bakımında Mutluhan'dan çıktım. ilk defa ikaz lambası yandı.Kontrol ettiğimde tüm lastikler 35 psi'di. 32'ye indirdim tamamını. Bir daha ikaz ışığı yanmadı. Adamlara içimden kızmıştım,sağlam verdik bozuk verdiler diye.
Sonra, 10000 km'de Sandıkçı'da yaptırdım bakımı. Yine ikaz ışığı yandı. İstanbul'a kadar o şekilde geldim. Ertesi gün kontrol ettim. 35 psi'dı. 32'ye düşürdüm. Sorunsuz bir şekilde devam ediyorum.
Sorum şu: Servisler neden 35 psi'ya kadar şişiriyorlar lastikleri? Liftteyken hava bastıklarından ötürü bu fark oluşuyor? Lastikte ağırlık yokken 35 varken 32 vs gibi?
Çünkü iki serviste de nizami bir şekilde tüm lastiklerin 35 olması soru işareti bırakıyor

Lastik havası farklı yada fazla basılmış olabilir ama rotasyon yapılmasıda TPMS kalibrasyonunu bozuyor. Gittiğiniz benzinci yada elinizdeki hava kompresörü ile servisin hava bastığı kompresörün basınç göstergesi aynı olmayabilir bunlarında kalibrasyonları ve basınç değeri sapmaları oluyor her ölçüm cihazında olabildiği üzere:) birde biraz yol yaparsanız ısınan lastik basıncı artar.

aslında lastik havasından ziyade yetkili servis bakım listesinde lastik rotasyonu var bende mutluhan a gittim ve bu rotasyon işlemini bilerek istememiştim yapmayın dedim, ön arka yapılan lastik tel kırabiliyor gerekirse ben kendim yaparım dedim ve yaptırmadım, öyle deyince hava da basmadılar tekerlekler konusunda sadece ön takımı elle kontrol ettiler bijonları tork anahtarı ile eşitlediler, tabi ki indirim falan olmadı zaten benim için amaç indirim değil bakım maddelerini gözden geçirip tek tek seçmekti type 2.0 yağ falan filan.

haliyle civic önden çekişli ve ön lastik arkaya göre fazla aşınıyor eğer ön arka yaparlar ise önde arkadakine göre daha çok aşınan lastik arkaya gelince dişleri ve haliyle dış çapı azaldığı için arkada takılı olan önceki lastikten hızlı dönecek yani 1 km de belki bir iki tur daha fazla dönecek çok da değil ve arkadan öne alınan da yavaş dönecek bunun için TPMS hafızasındaki arka lastik dönüş hızı ile ön lastik dönüş hızları hafızadaki verilerle uyuşmamaya başlayacaktır neticede uyarı verir, çünki civic te TPMS sistemi bazı otomobiller gibi tekerlekteki supapta bulunan pilli elektronik basınç sensöründen değil ABS sensöründen lastik hızlarını birbiriyle karşılaştırarak yapıyor ve kalibrasyon yapıldığı zamanki değerler ile sonradan bir uyumsuzluk olursa uyarı veriyor haliyle bu sistem elle kalibrasyon istiyor ve lastik basıncıyla beraber lastik değiştirildiğinde dönüş hızı değişeceğinden uyarı verir

ancak ne yazıkki honda servisleri periyodik bakım esnasında ne bakım takip uyarı monitörünü sıfırlıyor nede TPMS yi kalibre ediyor olduğu gibi bırakıyor:) halbuki obd soketine arıza tespit cihazı bile bağlarlar, mutluhan da bakım yaparken içine düşerler arabanın ama bunları göstergeden düğmelerden ayarlamazlar:) o yüzden problem yok kendiniz ayarlamalısınız:) bakım zamanı gelmemesine rağmen bir süre sonra bakım uyarısı da çıkacak hazır olunuz:) menüden sıfırlanıyor
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
bir bilgi daha verelim: civic te bulunan TPMS sistemi aktif değil pasif sistem olarak nitelendirilen sistemdendir,

aktif sistemler lastik içerisine genellikle şişirme supapı arkasına yerleştirilen pil ile çalışan bir basınç ölçer sensörü ve kablosuz iletişim ile basınç verilerini ileten elektronik düzeneğe sahiptir bu sistemler lastiğiniz patladığı zaman yada lastik değiştirirken kışlık yazlık geçiş yaparken dikkatsiz bir lastikçi tarafından kırılabilir bozulabilir. Ayrıca bu piller zamanla değiştirilmek istiyor ve lastik komple sökülmeden o pil değişmez. İyi tarafı araç hareketsiz dururken bile lastik inse kontak açık ise hareket etmeden haberiniz olur çok hassastır hızlı haber verir kalibrasyon istemez kışlık yazlık ayrı ayrı jant kullanırsanız hepsine sensör takmanız ve bunları araca tanıtmanız gerekir.

Pasif sistem ise porya üzerinde aks a bağlı ABS sensöründen ve şanzıman üzerindeki KM sensöründen veri alarak lastiklerin dönüş hızlarını normal değerler ve olması gereken değerler ile karşılaştırarak dönüş hızlarında önceden kalibre edilene nazaran bir farklılık var ise uyarı verir çünki mantıken inen lastik çapı ufalır otomobil belli bir hızda hareket ederken patlak lastik olması gereken hızdan ve inmemiş olanlardan hızlı döner, direksiyonu çevirip dönüş yaparken elbette sağ ve sol lastikler aynı hızda dönmez o yüzden bunu düz yolda giderken direksiyon çubuğundaki sensörden direksiyon açısını da hesaba katarak düz gidilirken ölçer, araçtaki elektronikler bunu hesaplar ve anormallik varsa uyarı verir, lastik üzerinde supap sensörü basınç ölçer vs. bulunmaz. Bu sistem pil değişimi bakım vs. gerektirmez, lastik değiştirirken supaplara zarar vermemeye çalışmak gibi ekstra dikkat istemez, kışlık lastik ile yazlık lastik ayrı ayrı jant kullanabilirsiniz hepsine ayrı ayrı sensör alıp takmaya gerek yoktur, kalibrasyonsuz düzgün çalışmaz o yüzden belli bir basınç ölçüm takibi olmadığı gibi lastik basınçlarının olması gereken asıl değerleri kullanıcı takibine kalmıştır her lastiğe farklı basınçta hava basmak yada gereğinden az yada yüksek hava bastıktan sonra kalibrasyon yaparak hatalı kullanıma sebebiyet verebilir. Lastik basınçları yıllarca km lerce sürekli takip edilse hep aynı kalsa bile lastikler ciddi biçimde aşındığı zaman havaları inmemiş olsa bile pasif TPMS birgün dönüş hızları değişti diye ansızın lamba yakıp uyarı verecektir.
 
Katılım
3 Kas 2018
Mesajlar
32
Tepki puanı
9
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Lastik havası farklı yada fazla basılmış olabilir ama rotasyon yapılmasıda TPMS kalibrasyonunu bozuyor. Gittiğiniz benzinci yada elinizdeki hava kompresörü ile servisin hava bastığı kompresörün basınç göstergesi aynı olmayabilir bunlarında kalibrasyonları ve basınç değeri sapmaları oluyor her ölçüm cihazında olabildiği üzere:) birde biraz yol yaparsanız ısınan lastik basıncı artar.

aslında lastik havasından ziyade yetkili servis bakım listesinde lastik rotasyonu var bende mutluhan a gittim ve bu rotasyon işlemini bilerek istememiştim yapmayın dedim, ön arka yapılan lastik tel kırabiliyor gerekirse ben kendim yaparım dedim ve yaptırmadım, öyle deyince hava da basmadılar tekerlekler konusunda sadece ön takımı elle kontrol ettiler bijonları tork anahtarı ile eşitlediler, tabi ki indirim falan olmadı zaten benim için amaç indirim değil bakım maddelerini gözden geçirip tek tek seçmekti type 2.0 yağ falan filan.

haliyle civic önden çekişli ve ön lastik arkaya göre fazla aşınıyor eğer ön arka yaparlar ise önde arkadakine göre daha çok aşınan lastik arkaya gelince dişleri ve haliyle dış çapı azaldığı için arkada takılı olan önceki lastikten hızlı dönecek yani 1 km de belki bir iki tur daha fazla dönecek çok da değil ve arkadan öne alınan da yavaş dönecek bunun için TPMS hafızasındaki arka lastik dönüş hızı ile ön lastik dönüş hızları hafızadaki verilerle uyuşmamaya başlayacaktır neticede uyarı verir, çünki civic te TPMS sistemi bazı otomobiller gibi tekerlekteki supapta bulunan pilli elektronik basınç sensöründen değil ABS sensöründen lastik hızlarını birbiriyle karşılaştırarak yapıyor ve kalibrasyon yapıldığı zamanki değerler ile sonradan bir uyumsuzluk olursa uyarı veriyor haliyle bu sistem elle kalibrasyon istiyor ve lastik basıncıyla beraber lastik değiştirildiğinde dönüş hızı değişeceğinden uyarı verir

ancak ne yazıkki honda servisleri periyodik bakım esnasında ne bakım takip uyarı monitörünü sıfırlıyor nede TPMS yi kalibre ediyor olduğu gibi bırakıyor:) halbuki obd soketine arıza tespit cihazı bile bağlarlar, mutluhan da bakım yaparken içine düşerler arabanın ama bunları göstergeden düğmelerden ayarlamazlar:) o yüzden problem yok kendiniz ayarlamalısınız:) bakım zamanı gelmemesine rağmen bir süre sonra bakım uyarısı da çıkacak hazır olunuz:) menüden sıfırlanıyor
Engin bilgilerinizle aydınlattığınız için teşekkür ederim :)
 
Geri
Üst