Lock-Up Tork Konvertör Hk.

Katılım
20 Eki 2022
Mesajlar
15
Tepki puanı
8
Konum
ANKARA
Ad Soyad
Bereket Ö.
Yaş
32
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhabalar,

Civic 2004 Es7 LS Otomatik aracın kullanım kitapçığında, "Ayrıca daha fazla yakıt tasarrufu için bir "Lock-up" tork konvertörü vardır. Konvertör kilitlendiğinde diğer bir vitese geçildiğine benzer bir hisse kapılabilirsiniz." gibi bir açıklama var.

Bu konvertör otomatik mi kilitleniyor ? yoksa vites kutusun da Vites kilidi açma denilen küçük bir bölme var oradan mı yapılıyor acaba?

teşekkürler.
 
Evet, şanzıman beyni uygun hız ve şanzıman içi basınç oluştuğunda tork-konvertörünü otomatik kilitliyor. Kullanıcı tarafından müdahale edilen, yapılan bir işlem değil.
Vites kolunun olduğu kısımdaki kilit açma bölümü, arıza veya herhangi bir sebeple vites N pozisyonuna getirelemiyorsa, vitesi N pozisyonuna getirmek için dışardan müdahale amacıyla mevcuttur.
 
Merhaba,
Öncelikle konuyu tekrar canlandırdığım için özür dilerim. 2004 model Civic aracımda lockup özelliğini olduğunu geçen ay keşfettim. Aracı 2018 den beridir kullanıyorum. Geçen ay 5. Vitese geçer gibi bir his hissettim ve aynı süratte yaklaşık 400 devir daha düşük devir çevirdiğini fark ettim. (120 Km/h süratte 3200-3400 devir çeviriyordu lockup aktif olduğunda 3000 devire düştü)

Bugün de Ankaradan-Sakaryaya yaklaşık 300 Km yol gittim. Ancak aracım lockup durumunda 20 Km kadar yol gitti sadece. Geri kalan yolda araç lockup durumuna geçmedi. Otobanda bir kaç deneme yaptım ve gözlemlerim şu şekilde:

1- Araç 170 Km/h sürat sonrasında lockup durumuna geçiyor.
2- Araç 60 Km/h süratten sonra hızlanırken bazen lockup durumuna geçiyor. (Tutarlı değil %80 ihtimalle geçmiyor)
3- Aracın şanzıman yağının önceki sahipleri tarafından hiç değiştirilmediğini düşünüyorum. Bunun lockup sistemine bir etkisi olabilir mi?

Not: Aracım 202 bin Km
 
Ben bu sorun yüzünden aracımı satacaktım artık kaç tane ustaya gittiysem hepsi normal deyip gönderdi.en son yabancı forum sitelerini araştırmam sonucu termostat la çözüme kavuştum.obd ile bağlanabilmen çok iyi. uzun yokuş aşağı inişlerde hemen tekrar motor su sıcaklığına bakarsan termostat arızalımı değilmi daha iyi anlaşılır.yorum senin.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Ben bu sorun yüzünden aracımı satacaktım artık kaç tane ustaya gittiysem hepsi normal deyip gönderdi.en son yabancı forum sitelerini araştırmam sonucu termostat la çözüme kavuştum.obd ile bağlanabilmen çok iyi. uzun yokuş aşağı inişlerde hemen tekrar motor su sıcaklığına bakarsan termostat arızalımı değilmi daha iyi anlaşılır.yorum senin.
Bolu dağını inerken aracın hararet göstergesi minimuma kadar düşüyor. Ama aracın ısınma süresi gayet iyi hissettiriyor.obd den bakıp kesin sıcaklığı buraya da yazacağım.Sizin aracınızın termostat değişiminden önce ibredeki davranışlarını yazabilir misiniz?
Teşekkür ederim.
 
Sorunun tam olarak termostat kardeşim düşmemesi lazım hararet göstergesinin düşüyorsa termostattın arızalı demektir.benim gösterge çok ama çok az düşüyordu. Orjinal Servis fiyatı eylül ayında 1300 tl idi orjinal almayı düşünürsen.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Sorunun tam olarak termostat kardeşim düşmemesi lazım hararet göstergesinin düşüyorsa termostattın arızalı demektir.benim gösterge çok ama çok az düşüyordu. Orjinal Servis fiyatı eylül ayında 1300 tl idi orjinal almayı düşünürsen.
Çok teşekkür ederim hocam bir ilerleme olursa burada paylaşacağım bu soruna dair çözüm sunalım.
 
Geri
Üst