Otomatik şanzıman yağı önerisi

eneos eco atf işinizi görür fd6 da 25 bin km den fazla kullandım şimdi fb7 var ondada aynı yagı 15 gün önce koydum orijinal adı altında 2 katı para vermeye gerek yok şahsi fikrimce
 
50 binde serviste şanzıman yağı değişti..iki yıl oldu..şu an 70 bin de araç..değiştirmek zorunda mıyım?sorun çıkar mı?

SM-J700F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
50 binde serviste şanzıman yağı değişti..iki yıl oldu..şu an 70 bin de araç..değiştirmek zorunda mıyım?sorun çıkar mı?

SM-J700F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Fabrikanın önerisi bu, ayrıca değiştirmeniz şanzıman ömrü açısında faydalı (y)

Ancak son dönemdeki deneyimlerime göre aslında 2 yıl pek şart değil, kilometre daha önemli gibi.
Kendimde son değişim sonrası 2.yılı dolunca şanzıman yağını değiştirdim ancak akan şanzıman yağının rengini ve özelliğini görünce bayağı için acıdı, nerdeyse yeni gibi duruyordu, en ufak bir renk değişimi yoktu :unsure: Yağı değiştirirken eski bir yetkili servis ustasının "şanzıman yağı değişimi için 2 yıl değilde bence doğrusu 40bin km/4 yıl şeklinde olması daha makul, şanzıman yağı motor yağı gibi değil, özellik ve süre olarak çok dayanıklıdır" diye söyledikleri hatırıma geldi :rolleyes:
 
Eneosdan memnun kapmadınız mı liqua moly 1800 ilk defa duyuyorum


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam oda kaliteli bir yağ dw1 onayıda var ben birde onu deneyim içinde kalab yağ da daha berrak olsun değişsin diye yoksa memnunum veya değilim diyemiyorum 2013 model 60.000 de değilştim kapkara yağ çıktı içinde bi 3 litre daha eski yağ var onuda yenileyelim kısmen diye bu seferde bundan alıyım diyorum youtube da torc destek kanalı var orda da liqui moly 1800 kullanıyorlardı
 
Fabrikanın önerisi bu, ayrıca değiştirmeniz şanzıman ömrü açısında faydalı (y)

Ancak son dönemdeki deneyimlerime göre aslında 2 yıl pek şart değil, kilometre daha önemli gibi.
Kendimde son değişim sonrası 2.yılı dolunca şanzıman yağını değiştirdim ancak akan şanzıman yağının rengini ve özelliğini görünce bayağı için acıdı, nerdeyse yeni gibi duruyordu, en ufak bir renk değişimi yoktu :unsure: Yağı değiştirirken eski bir yetkili servis ustasının "şanzıman yağı değişimi için 2 yıl değilde bence doğrusu 40bin km/4 yıl şeklinde olması daha makul, şanzıman yağı motor yağı gibi değil, özellik ve süre olarak çok dayanıklıdır" diye söyledikleri hatırıma geldi :rolleyes:
Hocam şanzıman yağı kapalı bir sistemde çalıştığı için aslında daha çok uzun kilometreler veya uzun ya da yoğun çalışma süresiyle özelliğini kaybediyor. Yani yüksek sıcaklık burada büyük etken. Bu da uzun süreli performanslı veya trafikte kullanım, çok uzun yol yapmak ile oluşan yüksek sıcaklıkta yağ özelliğini kaybetmeye başlıyor ve kararıyor. Bu yağın parlama noktası 170 derece gibi düşük bir değerde. Piyasada çoğu ATF yağ 200 derecenin üstünde(motul 217). Datasheette gördüğüm kadarıyla madeni bir yağ, Fabrikada %100 sentetik motul bassalardı acaba değişim süreleri bu kadar kısa olur muydu aklımdan geçirmiyor değilim. Bu da bir tür gelir kaynağı gibi duruyor Honda için. Çoğu japon yapıyor bunu ama bir çok Avrupa araç üreticisinin şanzıman yağ değişim aralığı çok yüksek ya da yok gibi bir şey.
 
Geri
Üst