Otomatik vites boşa atma

ne N imiş beee :) hiç otomatiğim olmadı benim...bi sonraki aracı otom. alıcam...bi kaç soru sormak istiyorum..arkadaşın passat cc de vites D konumda giderken durduğunda frenden ayağını çekiyor araç hareket etmiyor gaza basana kadar..bu nasıl oluyor? birde yokuşta şıkışık trafikte d modda ayak frende mi bekliyosunuz? ayrıca yokuşta 2-3 dk beklemeniz gerekiyor diyelim n ye alıp el frenini mi çekiyosunuz yoksa P konumuna mı alıyosunuz..fark varmı ikisi arasında...araç sadece p konumuna alınınca el frenini çekmesen yokuşta araç kayar mı ?

Hocam Fb7 im manueldi üzerine otomatik accord aldım trafikte frenden çekince ilerleme muhabbetine alışmak biraz zaman oluyor, dalgınlağa ve alışkanlığa gelip öndekine tıklama ihtimali yüksek oluyor :)

P deyken kaydırıyor mu bir deneyim :)
 
ne N imiş beee :) hiç otomatiğim olmadı benim...bi sonraki aracı otom. alıcam...bi kaç soru sormak istiyorum..arkadaşın passat cc de vites D konumda giderken durduğunda frenden ayağını çekiyor araç hareket etmiyor gaza basana kadar..bu nasıl oluyor? birde yokuşta şıkışık trafikte d modda ayak frende mi bekliyosunuz? ayrıca yokuşta 2-3 dk beklemeniz gerekiyor diyelim n ye alıp el frenini mi çekiyosunuz yoksa P konumuna mı alıyosunuz..fark varmı ikisi arasında...araç sadece p konumuna alınınca el frenini çekmesen yokuşta araç kayar mı ?


arkadaşın passat cc de vites D konumda giderken durduğunda frenden ayağını çekiyor araç hareket etmiyor gaza basana kadar. bu nasıl oluyor?
---------------->>>>>>>>Passatta (A) diye işaretli bir düğme var hocam. Bu park/fren asist olarak isimlendiriliyor. Eğer aktif değilse frenden çekince bir süre sonra onda da kaçma olacaktır.


birde yokuşta şıkışık trafikte d modda ayak frende mi bekliyosunuz? ayrıca yokuşta 2-3 dk beklemeniz gerekiyor diyelim n ye alıp el frenini mi çekiyosunuz yoksa P konumuna mı alıyosunuz..fark varmı ikisi arasında...araç sadece p konumuna alınınca el frenini çekmesen yokuşta araç kayar mı ?
---------------->>>>>>>> Her seçenek de değerlendirilebilir. D 'de frende de bekleyebilirsin, N'de boşa alıp frene basarak veya el frenini çekerek de bekleyebilirsin ki ben boşa alıp el frenini çekiyorum. P'ye alıp el frenini çekmesen de olur ama pek tavsiye etmem zira bu sefer eğim yönünde dişli,lerde yük oluşturacaksın ve tekrar D'ye alırken yükü dişlilerden boşaltmak için acayip bir ses duyabilirsin. Önce el frenini çekip P'ye alsan da olur. Bu tamamiyle sürüş alışkanlıklarınızla alakalı ama N'ye alıp el frenini çekmek mekanik zorluk ve ömür açısından en ideali. P'ye aldıktan sonra o araç hiç bir şekilde kaymaz, Aktarma organı mekanik olarak kilitleniyor.

Eğer eğimli alanda park yapacaksanız da önce el frenini çekip sonra P ye almak aracınızın şanzumanını koruyacaktır.
 
Son düzenleme:
teşekkürler cevaplar için...yeni kasa civic i bekliyoruz bakalım nasipse ve kriterlerime bütçeme uygun olursa alabilirim turbo otom.
 
Biz de uzmanız lakin dinleyen yok nedense. Ayrıca kendi ağzın ile söylüyorsun D de iken tüketim az. Hiç yok demiyor. N de ki kadar değil. [MENTION=3234]UK61[/MENTION]
 
Duyan da Magirus kamyon kullanıyorsunuz sanır. Otomatik manuel farketmez yokuş aşağı boşta hiçbir araba ile gidilmez. Özellikle son yıllarda üretilen araçlarda yokuş aşağı inerken gaza basmadığınız sürece enjektörler yakıt püskürtmez. Enjektör yakıt püskürtmediğine göre yakıt da yakılmaz. Araç önceki hızı ve yerçekimi ivmesiyle hareketini sürdürür. Ama boşa alırsanız motorun çalışması için rölantide iken yaktığı yakıtı harcar. Boşa alırsanız tasarruf değil zarar edersiniz. Ayrıca hadi tasarrufu geçtim, ani fren yapmak gerekirse ne yapacaksınız yokuş aşağı araç hemen durabiklecek mi? Durması için fren diskleri ne hale gelecek hiç düşündünüz mü? Millete tavsiye veren UZMAN arkadaşlara bir kez daha düşünmelerini tavsiye ederim. İnsanların can güvenliği ile oynamayın. Tabi araçları üreten firmaların mühendislerinden daha iyi bildiğinize inanıyorsanız ona da bişey diyemem.
 
Duyan da Magirus kamyon kullanıyorsunuz sanır. Otomatik manuel farketmez yokuş aşağı boşta hiçbir araba ile gidilmez. Özellikle son yıllarda üretilen araçlarda yokuş aşağı inerken gaza basmadığınız sürece enjektörler yakıt püskürtmez. Enjektör yakıt püskürtmediğine göre yakıt da yakılmaz. Araç önceki hızı ve yerçekimi ivmesiyle hareketini sürdürür. Ama boşa alırsanız motorun çalışması için rölantide iken yaktığı yakıtı harcar. Boşa alırsanız tasarruf değil zarar edersiniz. Ayrıca hadi tasarrufu geçtim, ani fren yapmak gerekirse ne yapacaksınız yokuş aşağı araç hemen durabiklecek mi? Durması için fren diskleri ne hale gelecek hiç düşündünüz mü? Millete tavsiye veren UZMAN arkadaşlara bir kez daha düşünmelerini tavsiye ederim. İnsanların can güvenliği ile oynamayın. Tabi araçları üreten firmaların mühendislerinden daha iyi bildiğinize inanıyorsanız ona da bişey diyemem.

https://www.youtube.com/watch?v=-zsPHPvRzog
 
Arkadaslar en uygun konu basligi burasi oldugu icin yaziyorum. Fb7 de d konumunda giderken kulakciklarlada vites degistirebiliyorum.sizde de oluyormu?kullanim kilavuzunu okumadim.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaslar en uygun konu basligi burasi oldugu icin yaziyorum. Fb7 de d konumunda giderken kulakciklarlada vites degistirebiliyorum.sizde de oluyormu?kullanim kilavuzunu okumadim.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aracım fb7 değil ama normal bir durum gibi geldi bana.
 
Kralıyla iddaya da girerim. Yol da giderken hızınızı alınca N ye alabilirsiniz. Dururken ile giderken arasındaki tek fark yer çekimi kuvveti ile lastiklerin arabanın gücünden bağımsız olarak çalışmasıdır. Bu durum siz arabayı çalıştırıp N de beklemeniz arasında gram fark oluşturmaz. Hatta araba çok yakıyor denmektedir vs. vs. Mantıken araç D de iken ileri doğru ivmelenme olacaktır. Ve bu ivmelenme benzin ile doğru orantıdadır. N ile ivmelenme olmayacağı için ivmelenme sırasındaki benzini yakmayacaksınız.
Araç N yada D ile de de şanzıman yağlaması arasında fark yoktur. Zaten değişim sırasında yağlama yapar. [MENTION=2238]sercanbdr[/MENTION] , [MENTION=3083]webelectronics[/MENTION] , [MENTION=3234]UK61[/MENTION] .

Kral olmaya gerek yokmuş kardeş, işi ehline sorsak tartışmaya gerek kalmazmış..
https://www.youtube.com/watch?v=-zsPHPvRzog
 
İşin ehli olmak için program yapıp video çekmek mi lazım ?

kardeş ben sana diyorum ki otur ve düşün. Çalıştır saksıyı. Aracı düz yolda D'ye al ve ayağını frenden çek. O araba gider. N ye al o araba gitmez.

Demekki D'ye alınca gitmek için çaba sarfediyor ve bu çabanın karşılığını yakıt olarak ödüyorsun. Bunu anlayamıyormusunuz cidden ben anlamıyorum ya.

Yok vites yağlama yapmazmışmışmış da bilmem ne. Hanginizin aracı bu zamana kadar vitesi N ye alıp gitmeyle bozuldu çıksın yazsın.
Çalışmayan bişeyi yağlamasan nolur nasılsa duruyor. Çalışınca yağlamaya devam ediyor zaten kendisi.

Düşünün abi biraz düşünün.
[MENTION=3419]Honda44[/MENTION]
 
Geri
Üst