Rakım seviyesinin sizce motor gücüne etkisi varmıdır?

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu konu her zaman aklımı kurcalamış bir durumdu :)
Mersin iline her gittiğimde araçta pekte anlam veremediğim hafif bir ataklık seziyordum, yani araç benzer seviyedeki gaz tepkilerine hafifte olsa daha net cevap veriyor gibi geliyor.
Özellikle LPG bittiğinde benzinle ilerlediğim bazı zamanlarda normalde hemen 3. vitese alacağı yokuşlarda araç 4.viteste yol almak ve vites küçültmemek daha direniyor gibi geliyordu, pekte fazla hız kaybetmiyordu.
Ankara'ya geri döndüğümde ise herşey normale dönüyor ve uzun yolculuk sonrası bana öyle gelmiştir diye pekte umursamıyordum.
Geçen zamanda farklı bir konuda bilgi ararken bir makaleye denk geldim (Kaynak), hızlıca bir göz atarken "Atmosferik motorlar her 450 metrede yaklaşık olarak %3-%3.5 güç kaybederler" ifadesi dikkatimi çekti.
Bu mantıkla LPG etkisi ile %5 kayıp olsa, buna ilaveten 1000 rakım civarında bulunması nedeniyle ek olarak %6,5-7,5 civarı bir kayıp daha olabilir demektir.
Kısacası bence rakımın kendi hissiyatımla da anladığım kadarı ile etkisi olduğunu düşünüyorum.
Sizlerin bu konuda düşünceleri nelerdir?
 
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
188
Tepki puanı
106
Konum
ANKARA
Kesinlikle var. Örnek verecek olursam bu duruma Giresunda iken sisdagina çıkmaya karar verdik. Malum yayla havası bir başka resmen arabayı çarptı o temiz hava ve yükselti. Araba çekişten öyle bir düştü ki anlatamam. Neredeyse az daha gitmeyecek sandım. Sanırım aracın oksijen ve yakıt dengesi karışıyor ya da hava şartları dolayısı ile karışıklık yaşanıyor. Araç yakıtı verimli yakamadigi için çekişten düşüyor olabilir.
 
Katılım
1 Şub 2019
Mesajlar
144
Tepki puanı
150
Konum
Urfa
Aracınız
Civic FB7 2013
Haklisiniz, ayni seyleri mersin e gidince ben de yasiyorum. Araba altimdan kacacak gibi oluyor resmen. Normalde yasadigim yerin rakimi 800 m civari.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,693
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ben oksijen seviyesine bağlıyorum. Yakıtın iyi yanması için oksijen lazım. Demek oluyor ki, deniz seviyesinde oksijen fazla verim fazla. Yükseklerde ise tam ters etki oluyor. Hissettikleriniz doğru. 250747

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Rakım arttıkça oksijen miktarı azalır, birim havadaki oksijen miktarı azaldığı için performans ta düşer. Aynı şey yaz ayları için de geçerli. Hava ısındıkça yine birim havadaki oksijen miktarı düşer. Daha net örneklemek gerekirse ilk zamanlarda uçaklarda pistonlu motorlar kullanıldı fakat irtifa arttıkça istenilen gücü bu motorlar sağlayamadığı için turboprop motorlar geliştirildi.Buradan da anlaşılacağı gibi atmosferik araçlar kendinden emişli olduğundan turbo kullanan motorlara göre bu güç kaybını daha çok hisseder.


06 HONDA 2234
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,693
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Rakım arttıkça oksijen miktarı azalır, birim havadaki oksijen miktarı azaldığı için performans ta düşer. Aynı şey yaz ayları için de geçerli. Hava ısındıkça yine birim havadaki oksijen miktarı düşer. Daha net örneklemek gerekirse ilk zamanlarda uçaklarda pistonlu motorlar kullanıldı fakat irtifa arttıkça istenilen gücü bu motorlar sağlayamadığı için turboprop motorlar geliştirildi.Buradan da anlaşılacağı gibi atmosferik araçlar kendinden emişli olduğundan turbo kullanan motorlara göre bu güç kaybını daha çok hisseder.


06 HONDA 2234
Hadi bir soruda ben sorayım.
Deniz seviyesine indikçe hava ısınır. Yukarı çıktıkça hava soğur.
Oksijen ise deniz seviyesinde artar. Yukarı çıktıkça azalır.
Bu konuda sıcaklık ve oksijen karşı karşıya geliyor. Burada hangisi daha etkin veya baskın olur?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,523
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Hadi bir soruda ben sorayım.
Deniz seviyesine indikçe hava ısınır. Yukarı çıktıkça hava soğur.
Oksijen ise deniz seviyesinde artar. Yukarı çıktıkça azalır.
Bu konuda sıcaklık ve oksijen karşı karşıya geliyor. Burada hangisi daha etkin veya baskın olur?

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Burada da yükseklikle benzer bir grafik ortaya çıkar. Havanın ne kadar sıcak olduğu da önemli. En iyisi deniz seviyesinde serin hava (6-8 derece) deniz seviyesi denilince genelde hep aklımıza deniz kenarı geliyor ama burada nem de önemli. Mümkünse deniz seviyesi ama deniz kenarı değil


06 HONDA 2234
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
561
Tepki puanı
273
Konum
izmir
Aracınız
Evet bu olay maksimum gücü etkiler ama sizin rutin kullanımınızı etkilememesi lazım. Bunu neye dayanarak söylüyorum? kitapçıkta gaz pedalını 1 saniye köklediğinizde aracın hava yakıt karışımını tekrar ayarladığı yazıyo 2004 civicin kullanım klavuzunda. Ama tabi tam gazda rakıma bağlı olarak o2 azalması neticesinde maksimum gücü alamayacaksın ama standart ya da sakin kullanımda ecu bunu ayarlıyor
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Geri
Üst