Takas yapılır mı

Katılım
23 Nis 2021
Mesajlar
309
Tepki puanı
187
Konum
istanbul
Ad Soyad
Suat Tanar
Yaş
47
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Eğer bu araç size hitap ediyor ve sizde almak istiyorsanız hayırlı olsun.En kötü ihtimalle beğenmezseniz zevkini aldıktan sonra satarsınız gider yeni kasa Civic çıkınca yenisini alırsınız.
 
Katılım
17 Ocak 2021
Mesajlar
106
Tepki puanı
120
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FC5 2020
Öncelikle yazdıklarımın tercihleri sorgulama ve yargılama gibi bir niyeti olmadığını; aksine herkesin eylemlerine saygılı olduğumu belirteyim. Pandemi şartlarının tetiklediği güvenli seyahat arzusunu bir kenara bırakacak olursak, yılda 20 Bin km altında kullanmak için araç almak duygusaldır ama rasyonel değildir. Periyodik bakım, MTV, kasko-sigorta ücreti, aracınızın yaklaşık %10 değer kaybı ve oynak ve yüksek bir enflasyonist ortamda araba sahibi olmak için verdiğiniz paranın en iyimser % 10 fırsat maliyeti göz önüne alındığında 330 bin TL’ lik bir arabanın yıllık maliyeti 70 bin lira. Bu hesabı yapmadan benzin hesabını yaptığını düşünerek araç alanın rasyonalitesini, ekonomi biliminin ilkeleri değil duyguları yönetiyordur. 20 bin km üzerinde kullanlar ise söz konusu 70 bin liralık maliyeti düşürmek üzerine pozisyon almalı. 2002’den beri olmasa da 2011’den beri araba kullanıyorum. Bir devlet üniversitesinde araştırma görevlisiyim. İlk arabamı 0’dan 220 bin km’ye; ikincisini 0’dan 140 bin km’ye kullandım. Üçüncü arabam FC5 0’dan 74 bin km’ye geldi ve hepsi de lpg’liydi. Bu 10 yıllık sürenin yalnızca iki yılında eşim çalıştı. Tek maaşla 3 sıfır araba aldım ve eşten, dosttan ya da bankadan yardım almadım. Şu an yatırım araçlarında 50 bin TL’nin üzerinde yeni araba için biriken amortisman var. Uzun dönem maliyet ve süreklilik hesabı yapmayan kişilerin sadece yakıt hesabı yapması eksik hesaptır. Otomobiller mülk değil sadece sizi “A” noktasından “B” noktasına götüren araçtır. Çünkü mülk’ün rant olarak tabir edilen getirisi olmasına rağmen aracın ise işletme maliyeti vardır. Ancak bizim mülkiyet odaklı toplumsal psikolojimizin üzerine refah devletlerinin sahip olduğu hedonizm binince böyle bir garabet çıkıyor ortaya. Arkadaşların da dediğine benzer şekilde ben de NSX’ e binmek isterdim ama dahil olduğum ekonomi-politik çevre bu hesabı yapmaya itiyor. Her arkadaşımın kararlarına saygı duyduğumu bitirmeden bir daha belirteyim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Alıntı yapmamışsınız ancak yazdıklarınızın bana cevaben olduğu belli. Ben araştırma görevlisi değilim ama aklımın yettiğince eleştirilerinizi cevap vermeye çalışayım. Amacım polemik yaratmak değil. Sadece siz direkt olarak benim cümlelerim üzerinden eleştirdiğiniz için cevap verme ihtiyacı hissettim. Sizinle günlük hayatta duyguların ekonomiden çok daha önemli ve gerekli olduğu üzerine uzun uzun tartışılabilir ama bunu yapmak istemiyorum.

Ben 330 bin TL lik arabayı alırken yakıt hesabı yapmadım. Şimdi de yapmıyorum. Araç 3 aydan fazla zamandır bende ve tüketim ekranına bakmam. Hiç sıfırlamadım bile. Yazdıklarıma dikkatli bakarsanız orada kastedilen şeyin arabayı alırken zaten durumun farkında olduğum olduğunu anlayacaksınız. Daha açık konuşayım: ben 330 bin TL verip Civic alırken benim kullanımımla 3 aşağı 5 yukarı ne yakacağını, donanımını, bagaj hacmini, yol tutuş özellikleri olarak neler sunacağını tahmin ediyordum. Tüm bunların farkında olarak o parayı, o araca ödedim.

Ve evet hayatım boyunca istisnasız her zaman araba almak benim için duygusal bir haz kaynağı olmuştur. Hep imkânlarım doğrultusunda keyif alacağım arabaları almaya gayret ettim. Bundan sonra da büyük ihtimalle öyle yapacağım. Eğer arabayı sadece beni a noktasından b noktasına götürecek bir taşıttan ibaret görseydim bu ihtiyacı karşılayacak en ucuz, güvenli ve masrafsız olanını seçer, satın alırdım. Bunun için maliyet, amortisman vb. hesabı yapmaz ya da para biriktirmezdim. (Biriktirme sözü sizi iğnelemek için değil)

2002 den beri araba kullanma konusuna gelecek olursak Ben 2002 den beri araç kullandığımı o zamandan bu yana yakıt fiyatlarından haberim olduğunu belirtmek için yazdım. Yazdıklarımı cevaben yazdığım konuşmalar ışığında değerlendirmeniz gerekir. Yoksa her anlamı çıkarmak mümkündür. şu an 8. Aracımı kullanıyorum ciddi bir kısmının ilk sahibiydim. (benim için sahip olunlar böbürlenme vesilesi değildir. Derdimi daha açık anlatabilmek için yazdım. Yanlış anlaşılmak istemem.) hiçbirini 30 bin km den fazla kullanmadım. İlk arabamı hâlâ kullanıyor olsam belki de daha yeni 200 bin km ulaşmış olurdu. Ben araba alıyorum çünkü araba kullanmayı, yeni ve farklı model arabalar deneyimlemeyi seviyorum.
Sizin de yaptığınız gibi herkes kendi hayatının gerçekleri doğrultusunda tercihler yapıyor. Kimi duygusal, kimi mantıksal. Ancak şunu unutmayın ki hayat formüllerle, denklemlerle bilimsel terimlerle açıklanamayacak kadar karmaşık. O yüzden ben çoğu zaman hayata bilimin değil duygularımın penceresinden bakmayı tercih ediyorum.
Saygılar sunuyor, kazasız keyifli sürüşler diliyorum.
 
Katılım
10 Nis 2018
Mesajlar
21
Tepki puanı
54
Konum
Bursa
Aracınız
Alıntı yapmamışsınız ancak yazdıklarınızın bana cevaben olduğu belli. Ben araştırma görevlisi değilim ama aklımın yettiğince eleştirilerinizi cevap vermeye çalışayım. Amacım polemik yaratmak değil. Sadece siz direkt olarak benim cümlelerim üzerinden eleştirdiğiniz için cevap verme ihtiyacı hissettim. Sizinle günlük hayatta duyguların ekonomiden çok daha önemli ve gerekli olduğu üzerine uzun uzun tartışılabilir ama bunu yapmak istemiyorum.

Ben 330 bin TL lik arabayı alırken yakıt hesabı yapmadım. Şimdi de yapmıyorum. Araç 3 aydan fazla zamandır bende ve tüketim ekranına bakmam. Hiç sıfırlamadım bile. Yazdıklarıma dikkatli bakarsanız orada kastedilen şeyin arabayı alırken zaten durumun farkında olduğum olduğunu anlayacaksınız. Daha açık konuşayım: ben 330 bin TL verip Civic alırken benim kullanımımla 3 aşağı 5 yukarı ne yakacağını, donanımını, bagaj hacmini, yol tutuş özellikleri olarak neler sunacağını tahmin ediyordum. Tüm bunların farkında olarak o parayı, o araca ödedim.

Ve evet hayatım boyunca istisnasız her zaman araba almak benim için duygusal bir haz kaynağı olmuştur. Hep imkânlarım doğrultusunda keyif alacağım arabaları almaya gayret ettim. Bundan sonra da büyük ihtimalle öyle yapacağım. Eğer arabayı sadece beni a noktasından b noktasına götürecek bir taşıttan ibaret görseydim bu ihtiyacı karşılayacak en ucuz, güvenli ve masrafsız olanını seçer, satın alırdım. Bunun için maliyet, amortisman vb. hesabı yapmaz ya da para biriktirmezdim. (Biriktirme sözü sizi iğnelemek için değil)

2002 den beri araba kullanma konusuna gelecek olursak Ben 2002 den beri araç kullandığımı o zamandan bu yana yakıt fiyatlarından haberim olduğunu belirtmek için yazdım. Yazdıklarımı cevaben yazdığım konuşmalar ışığında değerlendirmeniz gerekir. Yoksa her anlamı çıkarmak mümkündür. şu an 8. Aracımı kullanıyorum ciddi bir kısmının ilk sahibiydim. (benim için sahip olunlar böbürlenme vesilesi değildir. Derdimi daha açık anlatabilmek için yazdım. Yanlış anlaşılmak istemem.) hiçbirini 30 bin km den fazla kullanmadım. İlk arabamı hâlâ kullanıyor olsam belki de daha yeni 200 bin km ulaşmış olurdu. Ben araba alıyorum çünkü araba kullanmayı, yeni ve farklı model arabalar deneyimlemeyi seviyorum.
Sizin de yaptığınız gibi herkes kendi hayatının gerçekleri doğrultusunda tercihler yapıyor. Kimi duygusal, kimi mantıksal. Ancak şunu unutmayın ki hayat formüllerle, denklemlerle bilimsel terimlerle açıklanamayacak kadar karmaşık. O yüzden ben çoğu zaman hayata bilimin değil duygularımın penceresinden bakmayı tercih ediyorum.
Saygılar sunuyor, kazasız keyifli sürüşler diliyorum.

Beyefendi yazı cevap niteliği taşımadığı için alıntı yapılmadı. Duygusal nedenlerle alım yapanların ve refah düzeyi yüksek olanların tercihine saygı duyulduğunu göstermek için yazının başında ve sonunda saygılarım belirtildi. Araştırma görevlisi olma hususum statü oluşturmak için değil ortanın ortasında yer alan bir devlet memurunun da sürdürülebilir şekilde araç alabileceğini örneklemek içindi. Bu, medeni durumumdan bahsetmemin de nedeydi. Gelelim saygı duyduğumu belirtmeme rağmen sizinde vurguladığınız gibi fazla duygusal karakterinizin alınmasına neden olduğunu düşündüğüm iki hususa. Öncelikle sadece yakıt hesabı yapmanın eksik bir hesap olduğunu vurgulamam tartışmanın iki tarafında yer alanlar için geçerli. Yani hesapla kitapla iş tutan herkes üzerine alınsın ve eleştiri de hesap kitap üzerinden gelsin. Hesap yapmayı marjinal noktasına kadar sürdürken baz aldığım meblağı sizin paylaştığınız rakamlar üzerinden yapmam ise tartışma esnasında referans alınacak başka bir değer olmadığı içindi. Aynı husus 2002 tarihini paylaşmamın da arkasında yatıyor. Siz bu tarihi benzin fiyatlarının seyri hakkındaki bilginizi göstermek için kullandınız; ben de iyi bir hesapla sıfır araç parasının sadece araçtan tasarrufla birikebileceğini göstermek için. Başka bir ifadeyle 10 yılda iki sıfır araç parası biriktirmenin mümkün olduğunu göstermek için. Rasyonellik duyguyu dışlamaz disipline eder; hatta daha yoğun duyguları olan insanların o duyguları sürdürülebilir kılmasının aracıdır. Gündelik hayatta duyguların etkili olduğu tespitiniz de bu önermeyi doğru bir şekilde açıklar. Aksi halde bunca sömürü ilişkisini ve bu sömürüye gösterilen tahammülü nasıl açıklayacağız. Ve hala bir NSX’im yok ama bunu yazmak görebilene duygularımın varlığına işaret ediyordu. Ve biriktirmek ihtiyacın değil bu duyguları, kimseyi sömürmeden ve sömürülmeye müsade etmeden gerçekleştirmenin aracıydı. İşte hal-i pürmelalimiz ve farkında olmadan duygularını zedelediklerimiz, bize yeniden yer altından not almanın vaktinin geldiğini seslemekte.
Keyifli ve üretken forumlar dilerim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Ocak 2021
Mesajlar
106
Tepki puanı
120
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FC5 2020
Beyefendi yazı cevap niteliği taşımadığı için alıntı yapılmadı. Duygusal nedenlerle alım yapanların ve refah düzeyi yüksek olanların tercihine saygı duyulduğunu göstermek için yazının başında ve sonunda saygılarım belirtildi. Araştırma görevlisi olma hususum statü oluşturmak için değil ortanın ortasında yer alan bir devlet memurunun da sürdürülebilir şekilde araç alabileceğini örneklemek içindi. Bu, medeni durumumdan bahsetmemin de nedeydi. Gelelim saygı duyduğumu belirtmeme rağmen sizinde vurguladığınız gibi fazla duygusal karakterinizin alınmasına neden olduğunu düşündüğüm iki hususa. Öncelikle sadece yakıt hesabı yapmanın eksik bir hesap olduğunu vurgulamam tartışmanın iki tarafında yer alanlar için geçerli. Yani hesapla kitapla iş tutan herkes üzerine alınsın ve eleştiri de hesap kitap üzerinden gelsin. Hesap yapmayı marjinal noktasına kadar sürdürken baz aldığım meblağı sizin paylaştığınız rakamlar üzerinden yapmam ise tartışma esnasında referans alınacak başka bir değer olmadığı içindi. Aynı husus 2002 tarihini paylaşmamın da arkasında yatıyor. Siz bu tarihi benzin fiyatlarının seyri hakkındaki bilginizi göstermek için kullandınız; ben de iyi bir hesapla sıfır araç parasının sadece araçtan tasarrufla birikebileceğini göstermek için. Başka bir ifadeyle 10 yılda iki sıfır araç parası biriktirmenin mümkün olduğunu göstermek için. Rasyonellik duyguyu dışlamaz disipline eder; hatta daha yoğun duyguları olan insanların o duyguları sürdürülebilir kılmasının aracıdır. Gündelik hayatta duyguların etkili olduğu tespitiniz de bu önermeyi doğru bir şekilde açıklar. Aksi halde bunca sömürü ilişkisini ve bu sömürüye gösterilen tahammülü nasıl açıklayacağız. Ve hala bir NSX’im yok ama bunu yazmak görebilene duygularımın varlığına işaret ediyordu. Ve biriktirmek ihtiyacın değil bu duyguları, kimseyi sömürmeden ve sömürülmeye müsade etmeden gerçekleştirmenin aracıydı. İşte hal-i pürmelalimiz ve farkında olmadan duygularını zedelediklerimiz, bize yeniden yer altından not almanın vaktinin geldiğini seslemekte.
Keyifli ve üretken forumlar dilerim.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yazdıklarınızı bakılırsa eminim referans değerler alabileceğiniz yüzlerce kaynağınız vardır. Ama nedense benim cümlelerini tercih etmişsiniz. Bu da bana cevap hakkı doğurdu cevabımı yazdım. Saygı duyduğunuz belirtiyorsunuz ancak üslubunuz öyle söylemiyor. Size bir şey ispatlama derdinde değilim. Cevap yazma amacım da bu değildi. Tartışmayı sürdürmek niyetinde değilim ve eğer bu tavrım sizin haklı çıktığınız anlamına gelecekse benim için sorun değil. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah a emanet olun.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Ya arkadaşlar ülkede araçlar lpg üzerine kurulu gibi konuşup burada birbirimizi bozmaya kırmaya gerek var mı?
Kaç firma direkt lpg li araç sürüyor piyasaya?
Benzinsiz lpg ile çalışan araç mı yaptılar?
Parası olan biner benzinli aracını
Ekonomik olduğunu düşünen takar lpgsini
Tork isteyen alır dizelini
Yeni nesil isteyen alır biner hybridini bu kadar basit.
Ha benim aracımda lpg var kullanmıyorum bu da benim tercihim.
Sana göre lpg li araçlar pahalanacaktır bana göre hiç bir esprisi yoktur, herkes lpg ye düşkün olsa anlatıldığı gibi benzinli araç göremeyiz çevrede.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Nis 2018
Mesajlar
21
Tepki puanı
54
Konum
Bursa
Aracınız
Yazdıklarınızı bakılırsa eminim referans değerler alabileceğiniz yüzlerce kaynağınız vardır. Ama nedense benim cümlelerini tercih etmişsiniz. Bu da bana cevap hakkı doğurdu cevabımı yazdım. Saygı duyduğunuz belirtiyorsunuz ancak üslubunuz öyle söylemiyor. Size bir şey ispatlama derdinde değilim. Cevap yazma amacım da bu değildi. Tartışmayı sürdürmek niyetinde değilim ve eğer bu tavrım sizin haklı çıktığınız anlamına gelecekse benim için sorun değil. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Allah a emanet olun.

Bakınız hala yazdıklarımı bağlamından kopardığınızı düşünüyorum. Ben insanların tercihlerini yargılamadığımı ısrarla belirtiyorum. Senaryoyu insanların tercihlerini belirlerken tasarrufu merkeze almaları üzerine kuruyorum. Yani bu eleştiriyi tasarruf gerekçesiyle turbo beslemeli araç alıp yaptığı tasarrufu da mantıklı bir şekilde izah eden bir forum üyesi ya da atmosferik araç alıp yok arkadaş saydığın kalemler şu nedenlerden dolayı makul değil dese anlayacağım. Ortada haklı olup olmamı gerektiren bir durum olmadığı için de böyle bir kaygı taşımadım. Sizin verdiğiniz rakamları almam ne sizi hedef ne de beni suçlu yapar. Kaldı ki açık bir şekilde sizi hedef almadığımı belirtmeme rağmen ikna olmadığınız anlaşılıyor ve benim bu durumda yapacak bir şeyim de yok. Beni haddini aşmakla itham eden bir arkadaşa da belirttiğim gibi alınganlık gösterdiğim de yok kıracağıma kırılacağıma 2018’den 2021 yaptığım gibi uzaktan takip etmeyi tercih ediyorum. Yunus Emrem’in “ Bir kez gönül kırdın ise bu kıldığın namaz değil…” düsturundan hareketle öteki tarafın da hesabından tasarruf etmek için kaçınıyorum :)
Herkese iyi forumlar


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst