Uzun yolda Sabit hız kaç olmalı?

:) Ayak sabitlemeye bayıldım!
Mesela... Uzun yoldasınız, hız sabitleme devrede ve karşınıza bir rampa geliyor... Hız sabitlemeyi kapatmak istemiyorsunuz, az sonra çıkış bitecek; ya inişe ya da düz zemine geleceksiniz... Bu gibi durumlarda işi hız sabitleyiciye bırakırsanız yokuşun ortalarında motor yüksek devirlere çıkıyor ve tabiri caizse bağırmaya başlıyor malum...
Bu durumla karşılaşmamak için ben gelen yokuşu fark ettiğimde gaza ihtiyaç kadar basıyor ve devri yükseltiyorum (fazla değil). Sabitlediğim hızın biraz üstüne (5-10 km kadar) çıkıyorum. Yokuşun sonlarına doğru sakince gazı bırakıp kontrolü yeniden hız sabitleyiciye bırakıyorum.
evet ben de sürekli ayak sabitlemeyi kullanıyorum, en güzel teknik bu sanırım.
 
Genellikle motor şanzıman kombinasyonları araçların 2000-3000dd aralığında çalışmasına göre tasarlanır. Yani min 2000dd motor devriniz olacak şekilde son viteste yolculuk edebilirsiniz. Sanırım en optimumu bu olur tüketim olarakta.

Ben bölünmüş yollarda 122km/s, otobanda 134km/s ile hız sabitleyici kullanmayı tercih ediyorum. Zaman yakıttan daha önemli benim için :)

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
hocam bölünmüş yolda hız limiti 110 dur %10 a kadar bu limiti aşabilirsiniz ancak %11 olursa radar cezası yersiniz yani 110+11 =121 sınırken siz tam olarak 121 in bir fazlasıyla radara girersiniz bari 131 le gidin de radar cezasını boşuna yemeyin :) madem zaman önmli
 
hocam bölünmüş yolda hız limiti 110 dur %10 a kadar bu limiti aşabilirsiniz ancak %11 olursa radar cezası yersiniz yani 110+11 =121 sınırken siz tam olarak 121 in bir fazlasıyla radara girersiniz bari 131 le gidin de radar cezasını boşuna yemeyin :) madem zaman önmli
Benim fd6 5km/s fazla gösteriyor kadranda. Farklı hızlarda çok kez ölçtüm :)

Yani gerçek hızım 117km/s ve 129km/s oluyor.

Eğer cezayı göze aldıysam 150nin altına pek düşmüyorum açıkçası.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Benim fd6 5km/s fazla gösteriyor kadranda. Farklı hızlarda çok kez ölçtüm :)

Yani gerçek hızım 117km/s ve 129km/s oluyor.

Eğer cezayı göze aldıysam 150nin altına pek düşmüyorum açıkçası.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
lastik ebatlarınızdan olabilir kadran ile uydu hızınızın farkı
 
Türkiye’de tüm arabalar, lastik boyutları değişmediyse kadranda 3-10km/sa fazla gösterir. Gerçek hızınız GPS’ten okuduğunuz veridir. Radar da bunu okur. 110 limitli bir yolda kadranda 120yle gittiğinizde ceza yemezsiniz çünkü gerçek hızınız 110-117 arasında oluyor. Buna izin veren bir yasa var: kadranda gerçek hızın altında gösteremez, fakat gerçek hızdan maksimum %5 + 10km/sa fazla gösterebilir. Fazla gösterme limitini hatırladığım kadarıyla yazdım, biraz daha farklı olabilir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Ek olarak.
Fabrika ölçüsünden daha büyük teker takılırsa hız artar. Daha küçük ölçüde teker takılırsa hız düşer.
Bunu Gps'den görebiliriz.
Büyük teker ile artı ağırlık ve dönme çapı büyür güç çalar.
Küçük teker ise hafiflik ve dönme çapı küçülür daha kolay döner güç çalmaz.
Motor gücü düşük ve turbosuz araçlarda daha çok hissedilir.
Türkiye’de tüm arabalar, lastik boyutları değişmediyse kadranda 3-10km/sa fazla gösterir. Gerçek hızınız GPS’ten okuduğunuz veridir. Radar da bunu okur. 110 limitli bir yolda kadranda 120yle gittiğinizde ceza yemezsiniz çünkü gerçek hızınız 110-117 arasında oluyor. Buna izin veren bir yasa var: kadranda gerçek hızın altında gösteremez, fakat gerçek hızdan maksimum %5 + 10km/sa fazla gösterebilir. Fazla gösterme limitini hatırladığım kadarıyla yazdım, biraz daha farklı olabilir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Her marka arac farklı hızlarda az yakıyor
Biraz açmak gerekiyor.
Nasıl?
> Genel düstur. Araçlar bir düşük hızda ve dur kalklarda çok yakar. Birde 90 km. hız sonrası yakıt artmaya başlar. Biri araç ağırlığından kaynaklı diğeri rüzgar kuvvetinden.
> Bir başka genel düstur. Yüksek vites düşük devir ile gitmek. Ekonomik sürüş sağlar.
> Sürdüğümüz aracı iyi tanımak. Benzin, dizel, lpg.
> Farklı şanzıman türlerinin olması.
> Rampa çıkışlarında Max torku korumak. Aracı baymamak.
> Yük durumu, klima, lastikler, yol durumu (kar, yağmur, sis, dağ, tepe vs.), araç bakımları vs.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Motor performansinin yanısıra Etkili faktörlerin başında aerodinamik sürtünme ve yer sürtünmesi (aerodynamic drag and rolling resistance)geliyor.
Genel olarak yaklaşık 80km/saat hızda bu iki değer %50 de buluşuyor ve optimum sürtünme faktörü aerodinamik olarak en tasarruflu sürüş hızını belirliyor.


SM-N910W8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst