Teşekkürler @m2hamid hocam. Beni idare eder mi diye merak ediyorum açıkçası? Bugün Honda Damla yı aradım işçilik dahil 500 TL dediler
Eğer orjinal kayışsa ve aracınız 2012 model ise değişim vakti kitapçığa göre de gelmiş demektir, bence kampanyalı dönemleri takip edip kampanya döneminde kayışı değiştirin,
 
Dün gergi kütüğünü, V kayışını (usta Bando 6PK2100 taktı, inşallah sorun çıkarmaz) ve avare bilyasını değiştirdim.

Gergi kütüğü= 840 TL
V kayışı= 165 TL
Avare bilyası= 70 TL
İşçilik= 175 TL
 
Dün gergi kütüğünü, V kayışını (usta Bando 6PK2100 taktı, inşallah sorun çıkarmaz) ve avare bilyasını değiştirdim.

Gergi kütüğü= 840 TL
V kayışı= 165 TL
Avare bilyası= 70 TL
İşçilik= 175 TL
Bu fiyatlar yetkili servis fiyatları mı?
Normalde piyasada gergi kütüğü 550 lira civarı bir fiyata sahip.
Ayrıca 6pk2100 bence büyük, inş sorun yaşatmaz.
 
Bu parçanın asıl üreticisi Honda değil, Schaffler INA.
Avrupa üretimi olduğu için piyasada orjinali bulanabiliyor, örnek bir link,
Usta iyi kar etmiş ne diyeyim??‍♂️
Bana da orijinal gergi taktı. Fiyatların bu seviyelerde olduğunu bilmiyordum, sağlık olsun.
Peki @m2hamid hocam, bu kayışın 7 mm uzun olmasının sorun çıkardığı örnekler/tecrübeler var mı? Bu konu kafamı çok kurcalıyor?
 
Usta iyi kar etmiş ne diyeyim??‍♂️
Bana da orijinal gergi taktı. Fiyatların bu seviyelerde olduğunu bilmiyordum, sağlık olsun.
Peki @m2hamid hocam, bu kayışın 7 mm uzun olmasının sorun çıkardığı örnekler/tecrübeler var mı? Bu konu kafamı çok kurcalıyor?
Normalde gergi belirlenen fabrikasyon uzunluğa göre ayarlama yapar, gergi üretilirken kayışın zaman içinde bollanma durumu da gözönüne alınarak daha uzun ebattaki kayışlarla da çalışır ancak bu şekilde 7 mm uzun kayışlarda ne kadar uzun süre ve verimli çalışır açıkçası bende bilmiyorum.
 
Normalde gergi belirlenen fabrikasyon uzunluğa göre ayarlama yapar, gergi üretilirken kayışın zaman içinde bollanma durumu da gözönüne alınarak daha uzun ebattaki kayışlarla da çalışır ancak bu şekilde 7 mm uzun kayışlarda ne kadar uzun süre ve verimli çalışır açıkçası bende bilmiyorum.
Haklısın hocam. Aracımdan çıkan gergiyi incelediğimde, amörtisör gibi bir parçası vardı ve yağ kaçırıyordu. Belki gergi uygun olmayan kayışı ayarlamaya çalışırken bu amortisör kısmı daha erken yıpranıp yağ kaçırabilir?
 
Geri
Üst