Vsa büyük bir nimet ;)

[MENTION=6]avansis[/MENTION]

İsmail hocam geçmiş olsun, vsa candır.
 
Olayı farklı açıdan yorumlamak istiyorum :) Buradaki arkadaşların bu konudaki bilgi düzeyleri ne durumda bilmiyorum, kusurum varsa affola :)
Bence aracın ön kısmına farkında olmadan ağırlık transferi yaptınız. Viraja girmeden önce ayağınızı gazdan çektiğinizi belirtmişsiniz ve videoyu izlediğimde once viraj dışına sonrada viraj içine direksiyon hareketiniz var. Bu aşağıdaki şekile oldukça benziyor.
111.jpg

Ayağınızı gazdan çekili yada hafif basılı olarak viraja girdiğinizde bu olay gerçekleşti :)
Muhtemelen ufak bir direksiyon kontrası ile araç toparlardı ama VSA sistemi daha erken davranarak aracı çizgiye oturttu.
Bu durumda gazdan ayağın çekilmesi yerine tam tersine dengeli bir düzeyde gaza basılması virajın çok daha kolay dönülmesini sağladığı belirtiliyor. Zaten gaza abanıldığında da understeer (kafadan kayma) gözlenmeye başlayacaktır.

Benim nacizane yorumum budur, yorum ve katkılarınızı bekliyorum :)
 
Son düzenleme:
Dostum yaşanan olay çok kısa araba arkadan kayma eğilimi gösterdi bunu video da anlatamamis olabilirim o anda gazmı frenmi pazarlığı yapmak oldukça zor.zaten esp olan bir araçta gaza frene direksiyona müdahale edilemiyor kesinlikle.
Zaten araç bi kontrolden çıktımı toparlamak tamamen lastik kalitesine kalıyor. Eğer esp yok ise.bence bu özellik tüm araçlarda standart olmalı. Orda başka araba ile olsa idim kesinlikle karşı seride de geçe bilirdim.



SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
geçmiş olsun.

ufak su birikintilerinde bile vsa devreye giriyor bizim araçlarda farkettiyseniz.
 
Lastik markası ve hava sıcaklığı nedir ? Bu sıcaklarda contilerle drift yapıyorum.. Kaya kaya gidiyorum.
[MENTION=6]avansis[/MENTION]
 
Geri
Üst