Yeni Honda Civic FE Kasa 2022 ( Öğrenelim, Bildiklerimizi Paylaşalım )

Selamlar eco elegance fe sahibiyim vites park konumundayken her frene bastığımda tık tık diye ses geliyor vitesten bu durum normal mi aracında aynı durum olan varmıdır ?
Frene basmadan vitesi "P" konumundan çıkartamıyoruz. Gelen ses bu kilidi açan mekanizmanın sesi olması gerekiyor. Bendeki FK7 kasada da aynı ses var.
 
Selamlar eco elegance fe sahibiyim vites park konumundayken her frene bastığımda tık tık diye ses geliyor vitesten bu durum normal mi aracında aynı durum olan varmıdır ?
Merhaba, o ses park freni rölesinin sesi, her otomatik vites araçta eğer frene basmazsanız vitesi park konumundan çıkaramazsınız, bunu da garanti altına alan bir kilit mekanizması var. Bu mekanizmayı kontrol eden röle de fren pedalından sinyal alır. Özetle frene basınca gelen tık tık sesi bu röle ve kilidin serbest kalma sesi, normal yani.
 
Cok tesekkur ederim bunu ogrenmek beni rahatlatti. Duymak istedigim sey aslinda buydu. :)

Ben de bu konuya çok takılmıştım aracımı 2022 Ocakta teslim aldığımda. Bende de 182 hp lik olan var. Daha bayiden ilk aldığımda bile benzin ışığı yanarken ve 5km menzil gösterirken benzincide fullettiğimde 40,9 litre aldı ki bu miktar bugüne kadar alabildiğim en fazla benzindi. Her benzin lambası yandığında veya 2 çıt a düştüğümde depoyu fullettiğmde aldığım max litre yaklaşık 36-37 litre civarı oluyor. Katalogda 47 litre der depoya ve bu durumda benim bayiden çıktığımda 5km gösteren menzilde bile benzin almadan normal şehiriçi trafikte depomdakibyaklaşık 7 litre benzin ve 7,5 litre tüketim yaptığımı farzedersek yaklaşık 93km menzilim olacaktı demek oluyor ki bu da yukarda bahseden arkadaşımızın menzili 0 iken yaptığı 90km ile örtüşüyor.Bu konuyu aracı aldığım bayideki en bilgili kişi olan Mehmet Beye sorduğumda, yakıt deposunun alt kısmının yüksekliği az ama çok geniş oturum alanı olduğundan şamandranın biraz sapma payı olduğundan bahsetti. Bu arada bizim araç depolarında hava alma düğmesi yoktur. O düğme, çoğu arabada bulunur ve sıcak havalarda buharlaşan benzinin depoya fazla basınç oluşturarak zarar vermesin diye konulan ve ana tanka bağlı ilave genleşme tankının otomatik tahliye valfidir ve kesinlikle benzinle doldurulmamalıdır. Sıcak havalarda genleşme tankının dolması, ana tankta da gereksiz basınç yaratır. Bizim araçlarda o düğme zaten mevcut değil ve dolayısıyla pompacının yapacağı pek nişey yok. Kanımca benzin göstergesi belki de kasıtlı olarak mühendisler tarafından bu şekilde az göstermesi istenerek deponun herzaman 8-10 litrelik kısmının boş kalması sağlanarak sıcak havadaki buharlaşan benzinin genleşmesi için yer bırakılmış olunur.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
merhaba deerli dostlar. nasipse bir kaç güne eco exe+ ile aileye katılıyorum. öğrenip paylaşalım başlığının tamamını okudum. sorunlar müşterek, çözümler de genellikle benzer olmuş ama bir konuda fikir sahibi olamadım sanırım deneyen de olmamış. belki olmuştur da yazmaya zamanı olmamıştır diye sormuş olayım.

yol sesinden genel bir şikayet var. peki bunun için yalıtım deneyen oldu mu? nasıl bir yalıtım yapıldı, maliyet ne çıktı, faydası oldu mu?

bir detailingci arkadaşım abi pütür mütür işlerinin faydası olsa fabrika zaten çıkarken yapardı, tabana, kapı içine yapılan şeyler de metalin sesini alıyor ama klipsler bu sefer de oynuyor onun sesiyle uğraşıyorsun ben sıfır araca tavsiye etmem dedi. siz ne dersiniz, tecrübelerinizi paylaşır mısınız?
 
Ben fe1 exe+ kullanıcısıyım honda servisinde bakıma gittiğimde yalıtım uygulaması yapmamızı istermisiniz diye sormuşlardı yalıtımdan sonra 2-3 desibel farkediyor diye söylediler ama ben o kadar kafama takmadığım için istemedim. Yalıtımın illaki farkı vardır tabi ama burada lastik kaliteside önemli


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Aşağıda GYEGP2 incelemesi var. Ben bu lastikleri almadan önce epey araştırdım. Mucize beklememek lazım tabi ki ama şimdilik ER-33’lere göre oldukça memnunum.
Burada inceleme mevcut.

Yabancı sitelerde Bridgestone ER-33 leri yol sesi ve konfor anlamında pek beğenen yok. Sadece çok uzun ömürlü olduğunu ifade etmişler.
Buradan genel bir kanı edinebilirsiniz.

Yakıt konusuna gelince, genellikle sakin bir kullanıcıyımdır. Agresif bir şekilde gaza yüklenip yüksek devirlere çıkmayı sevmeyen birisiyim. Zaten araç 1800-2000 devir bandında çok güzel bir şekilde hızlanıyor. Güç-tork eğrisi ve şanzıman uyumu güzel ayarlanmış. Bahse konu yakıt verilerini araç henüz 1000 km’yi doldurmadığı halde elde ettim. 5000 km sonrası ya da ilk yağ değişiminden sonra otomobil biraz daha az yakacaktır.
Saygılar.
Bende brigstone ları satıp nokian düşünüyorum. Goodyear mı nokian mı? Brigstone ları 100 km kullandım kaçtan satayım? 215 50 17
 
Bende brigstone ları satıp nokian düşünüyorum. Goodyear mı nokian mı? Brigstone ları 100 km kullandım kaçtan satayım? 215 50 17
ben nokian wetproof kullanmıştım, lakin araç honda değil polo idi, öncesi bridgestondu, ona göre olumlu manada çok fark etmişti, sonraki aracımda michelin primacy 4 kullandım iki seri, hayatımda kullandığım en güvensiz lastikti, nokianı aradım. şimdi fe1 ile yine bridgestone maceram başladı, sanırım yine nokian'a yöneleceğim :)

Nokianın kullanım ömrüne bir bakın hocam, sanki o konuda biraz şikayet vardı diye hatırlıyorum.
 
Merhaba arkadaslar, 2 sorum olacaktı.
1. Uzun yol yaparken benzine dikkat etmeyip sadece LPG almıştım. Belli bir müddet gittikten sonra benzin azalınca lpgden çıkıp benzin ışığı yaktı ve kalan 45 km gösterdi. Bir kaç kez LPG var mantığı ile LPG ye geçme tuşuna bassamda geçmedi. İllaki benzin almaya zorladı. Bende benzinde 10 km kala petrole yetiştim. Bunu başka yaşayan oldu mu?
2. Wv, Toyota gibi araçlarda ekranlarda bir toplam km ve ortalama yakıt yazıyorken birde o anki sürüşü başlattığınızda itibaren kaç km gittiniz kaç dk sürdü ve kaç km ortalama yakıt yaktı bu sürüşte. Bu yol bilgisayarı ekranı fe kasada mevcut mu varsa nasıl yapılıyor?
 
Geri
Üst