Civic FC5 0 km araçlarda motor açma.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ATG06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
837
Yaş
36
Konum
izmir
Aracınız
sizin ve arkadaşınızın arabası 90-100000km ye geldiğinde ikisi aynı tadı vermeyecektir:) sizin Civic arkadaşınızın arabasından daha lezzetli kalacaktır:) ve daha az masraf çıkartacaktır. Kullanım şekli dışında istisnai bir üretim hatası gibi sorunlar yaşamadığınız taktirde öyle olacaktır.
Keşke bin bakımına kadar dursaydın dedim de arkadaş zaten atmosferik motor sıkıntı olmaz diyerek hem dip gaz hem son hız tüm performans koşullarını tecrübe etti 10 bin km'ye yaklaştı sanırım. Ben biraz daha sağlamcıyım bin km boyunca sakin sakin 3 bin deviri geçmeden kullandım böyle böyle 2500 km'ye geldim bakalım arada yavaştan 4 bin deviri geçirmeye de başladım şimdi 3 bin km'den sonra bende biraz motoru sıkıştırmaya başlamayı düşünüyorum :)

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Ağu 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
13
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FC5 2019
Servis rodaj diye bisey yok artik dedi istedigin gibi kullanabilirsin dedi. Arkadasa da leon fr aldik onlar da rodaj yok bin bakimina gelmesen de olur dedi hatta
 

WolfRaM

Özel Üye
Katılım
13 Eki 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
276
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
10000km den önce yağ ve filtre değiştirilmesine gerek yok. Değiştirseniz iyi olur diye birşey bile yok:) yukarıdaki video VAG çı tayfanın videolarından biz volkswagen e binmiyoruz yada rektefiye görmüş motor da değil bu, rektefiye yaptırıp rodaj yağı koyup ardından 1000-1500km sonra değiştirelim?? diye birşey yok.

90 lı yıllardan önce vardı böyle işler sıfır araba aldığınızda şimdi sanayide rektefiye görmüş kalitede ama sıfır diye satılan motorlar vardı Renault ve Tofaş larda özellikle vardı bunlar ve ilk 500km boyunca motor açılsın diye 5000-6000 devirde gitmeler üst kapağı açıp çapak temizletmeler gibi şeyler vardı bunlar artık yok eski yıllardaki gibi rodaj uygulamasını şimdiki otomobillere yapsanız da oldukça zararlı olur. Silindir piston krank mili gibi parçalar artık 80-90 lı yıllardaki gibi değiller bunların ömürleri o zamanlardaki gibi 100-200000km değil Dacia gibi aşırı ekonomik bir markada bile bu parçalar 2-3 milyon km dayanacak yapıdalar Honda yı yada Mercedes Benz i siz düşünün ömür olayı nasıldır?, yakın gelecekte ilk 2000-3000km boyunca sert kalkış dipgaz ve ani fren yapmaktan kaçınmamıza da gerek kalmayacak. Sürücü kursları ve otomotiv okulları halen karbüratörden distrübitörden benzin otomatiğinden vs. gibi klasik klişe otomobil mekaniğinden ve motorculuktan bahsedebilirler sürücü iseniz bunları elbette bilmek itinayla öğrenmek lazım ama 2019 model Civic te bu bilgilere çok fazla ihtiyacınız olmayacak ki:) Eski teknolojiyi yermiyorum amerikan nascar yarış serisi halen karbüratörle ve 4 ileri vitesli otomobillerle yarışıyor kuralları öyle çünki ve jeneratörler, çim biçme makineleri gibi ufak motorlar halen karbüratörlü pompa yerine benzin otomatikli . Uzun lafın kısası yukarıda videoda anlatılan sıkı toleranslı parçalar eskidendi artık motorlar sıkı toleranslı alışma süreçli tasarımdan ziyade ultra hassas ölçülerde ve fabrikadan çıkar çıkmaz rahatlıkla kullanılacak esneklikte üretiliyorlar ancak halen dikkat edilecek ufak tefek hususlar var ve bunlar eskisi gibi zor işler değil.

Honda Türkiye yönetimi öyle sıkı bir bakım programı uyguluyor ki bunlara uyarsanız zaten Honda nıza 30 sene ve bir milyon km boyunca birşey olmaz gibime geliyor en fazla dıştan paslanmaya başlar.

Hayatımda en son yaptığım rodaj işlemi ikinci el aldığım uzaktan kumandalı iki zamanlı nitro motorlu model helikopterin motoru içindi. Piston segmanı kırılmıştı ve rektefiye yaptıktan sonra iki depo nitro yakıtını rölantide çalıştırarak bekletmiştim o şekilde havalandırırsam motoru havada stop ediyordu.

ilk 3000km boyunca Honda nızı ani kalkışlardan ani frenlemelerden romörk çekmekten vs. kaçının diyor ama bir kereden birşey olmaz fakat keyfi olarak bunu sürekli yapmayın bu 3000km boyunca alıştırılacak rodajlanacak olan parça sadece motor değil eğer ilk 3000km de Honda nızı zorlarsanız frenler, ön düzen aksamı, süspansiyon, soğutma sistemi, şanzıman vs. vs. gibi pekçok parçayı gözle göremeyeceğiniz oranda yerinden oynatmış fazlaca strese sokmuş ve ömründen yemiş olursunuz ve bu parçalar 30 sene dayanacağı yerde 10 sene dayanacak sonra ufak sıkıntılar çıkaracak hale gelebilirler.

Mesela sıfır arabanın fren disklerine bakın diskin dış çerçevesinde ince çıkıntı kademe izi yoktur balata basa basa iz yapmamıştır henüz ve eğer bu diskler ile henüz yeniyken sürekli sert fren yaparsanız disk üzerinde warping denilen spiral çizikler dalgalar yada disk boyunca elle dokununca hissedilen derin oyuklar oluşur ve sonrasında frene bastığınızda titreme yapabilir fren mesafeniz de uzar, ama yeniyken sakin frenleme ile alıştırılan disk ve balata hafif hafif sürterek diski bozmadan iyice yerine oturur balata tozu aradaki boşlukları doldurur ve disk ve balata düzgün aşınır frenler güzel olur.

motor içindeki motor yağı motor benzinle çalıştıkça kurum tabakası biriktirir bu kurum tabakası motor yağı ile karışıp keçe, silindir yüzeyi gibi yerlerdeki gözle görülmeyen boşlukları doldurur motor yağının sıcağı ile pişer reaksiyona girer conta ve keçeleri besler ama sıfır motorla dipgaz yaparsanız metal metale sürtmeye parçalar birbirine şamar vurmaya daha erkenden başlar sadece motor yağının tek başına koruması bir yere kadardır. O yüzden önce benzinde gezilir sonra lpg ye geçilir:)

Tahrik kayışları ve aks körüğü gibi parçalar yarı organik yada organik kauçuk bazlı malzeme içerirler. Bu malzeme kullandıkça hafiften takıldığı yerin şeklini almaya biraz yumuşayıp yerine iyice yapışmaya ve oturmaya başlar eğer araba yeniyken direksiyonu tam tur sağa sola çevirip patinaj yaparsanız aks körüğü bile yırtılabilir bozulabilir ama alıştıktan sonra sorun çıkarma ihtimali azalır tahrik kayışları da aynı şekilde bağlı olduğu kasnak döndükçe yerine oturur yuvalanır alışır ama yeniyken kesiciye sokarsanız yeni kayış bile kaçırabilir yani cayırdayabilir ve ısınıp yanabilir erken sertleşir ve 60000km değilde 20000km de değiştirmek isteyebilir. Aynı yeni aldığınız ayakkabının biraz sert olup zamanla ayağınızın ve ayakkabının birbirine alışması gibidir sıfır ayakkabı ile koşmak zordur ama 2-3 senelik yumuşamış ayağınızın şeklini alan ayakkabı ile her türlü hareketi yapabilirsiniz değil mi?

Güzel bilgilendirme, teşekkürler


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Ocak 2019
Mesajlar
59
Tepki puanı
38
Konum
Burdur Merkez
5500km de 2018 dizel aracımı 1,5 yıllık olduğundan garanti dışı kalmasın diye yıllık bakıma götürdüm, yağ ve yağ filtresi değişti. 950₺ tuttu.


EK—FD6,FB7,FC5
 
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
134
Tepki puanı
86
Konum
Gaziantep
Aracınız
Civic FC5 2019
Ben 2019 mayısta almıştım arabayı kendi memleketimden değil yani ilk sürüş en az 400 km falan yapmam gerekiyordu servise sordum nasıl gideyim deneme falan yapayim mi kitapçıkta yazanları söyledi rodaj falan yeni nesil motorlarda gerek yok eski efsanelerden dedi hatta kitapçıkta yazana uy bence yeterliScreenshot_2020-02-09-17-13-25-198_com.google.android.apps.docs.jpeg

POCOPHONE F1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 Şub 2020
Mesajlar
122
Tepki puanı
81
Konum
Mersin
Ad Soyad
UMTBRT
Yaş
35
Aracınız
Civic FE1 2021
Bu hafta sıfır Civic Eco otomatik aldım. Aracı Sivas'tan alıp Mersin'e getirdim. 600 km boyunca 4 bin devri hiç geçmedim. Olabildiğince devirli kullanmaya çalıştım. Benzin 5.20 olduğu için tamamen benzinde kullandım. 1500 km oluncaya kadar dipgaz yapmadan agresif kullanmadan 2000-4000 devir arası kullanacağım. Sonra da 2000 km geçmeden motor yağı ve yağ filtresini değiştireceğim. Her ne kadar yeni motorlar son teknoloji olsa da bu şekilde bir yol izlemenin faydalı olacağını düşünüyorum.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst